PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przykładowe zarobki górników

  • 131. Data: 2003-08-08 21:22:01
    Temat: Re: Przykładowe zarobki górników
    Od: r...@r...pl

    > Jest to rozumowanie błędne, gdyż górnictwo nie jest wyłącznie producentem
    > kosztów, coś tam jeszcze robi, mam nadzieję, że wykonałeś test o którym
    > pisałem w innmy poście. W wyniku likwidacji górnictwa będziesz miał dziurę w
    > budżecie, a nie nadwyżkę:

    tak, jesli przestane wydawac na cos pieniadze, to ubedzie mi pieniedzy.
    gdyby bylo tak jak piszesz - nie byloby problemu pt. deficytowosc, umozenia,
    doplacanie. caly problem polega na tym, ze gornictow wiecej wydaje niz zarabia
    chociaz nie placi wszystkich sowich zobowiazan.
    tego nie rozumiesz, a ja nie mam sily tego dalej tlumaczyc,
    wiec wycofuje sie z dyskusji, ale swojego zdania nie zmianiam.

    wartosc sprzedazy, skoro nie pokrywa ona kosztow i wymaga doplacania,
    umozen _NIC_ nie znaczy.

    pozdrawiam

    romekk

  • 132. Data: 2003-08-08 21:41:28
    Temat: Re: Przyk?adowe zarobki g?rnik?w
    Od: r...@r...pl

    nasze rozumowanie zasadniczo rozni sie w jednej sprawie:
    Ty zakladasz, ze jesli zlikwidujemy deficytowe, panstwowe gornictwo,
    to nic w to miejsce sie nie pojawi. zwiekszy sie bezrobocie, zaniknie
    wydobycie wegla, saldo dla budzetu bedzie mocno ujemne
    (jak rozumiem, zakladasz - moim zdaniem mylnie - ze saldo
    wplat do budzetu przez gornictow i doplat z budzetu do gornictwa jest
    korzystne dla budzetu, przedstawiasz wyliczenia, ale czy na pewno uwzgledniasz
    tam _umorzenia_ - te zobowiazania wobec US, ZUS, PFRON, ktorych gornictwo
    _nie_ placi i _nie_ zaplaci - bo jak juz chyba ustalilismy, umorzenie
    oznacza to, ze _nigdy_ nie zaplaci)

    Ja uwazam, ze w warunkach rynkowych (czyli braku _rowniejszych_ kopaln
    panstwowych z mozliwoscia nie placenia zobowiazan, uzyskiwania doplat itd.)
    na miejsce podmiotow zlikwidowanych/upadlych pojawia sie inne.
    Juz nie panstwowe. Normalne, komercyjne. Generujace zyski, placace
    podatki, ZUSy, PFRONY, VATy i co tylko.
    Ze bezrobocie suma sumarum nie wzrosnie o 150,000 a moze znacznie,
    znacznie mniaj. Moze zmaleje?
    Wegiel jest potrzbny, warunki na zdrowy rozum do zarabiania na tym sa,
    wiec ktos to zrobi. Moze zaczniemy exportowac, skoro wszyscy na swiecie maja
    problem z wydobyciem i je zmniejszaja, a zapotrzebowanie ma rosnac?
    W koncu od nas do dowolnego miejsca w Europie mozna zawiesc wegiel DUZO taniej
    niz a RPA, a nawet niz z dalekiej Rosji!
    W tym moim podejsciu bilans dla budzetu (moim zdaniem) bedzie zdecydwoanie
    dodatni i to nie ,,byc moze'', czy przy pomocy kreatywnej ksiegowosci,
    a _po prostu_.

    Nawet zupelnie odcinajac sie od rozwazan czy teraz bilans gornictwo-budzet
    jest dodatni, czy ujemny dla budzetu, uwazam, ze moje podejscie
    spowoduje wzrost zysku budzetu (i nie tylko). Ja sadze ze wzrost z ujemnego
    na dodatni.

    pozdrawiam

    romekk