PracaGrupypl.praca.dyskusje › Propozycja........no nie wiem......

  • 1. Data: 2002-12-02 16:33:50
    Temat: Propozycja........no nie wiem......
    Od: "pejter" <p...@i...pl>

    Witam....

    Mam 25 lat pracuję od 2,5 roku w pewnej firmie polsko - niemieckiej na
    stanowisku specjalisty d/s handlu zagranicznego. Wymagania stawiane mi przez
    pracodawce podczas rekrutacji byly nastepujące:
    1. Biegla znajomosc Niemieckiego w mowie i pismie (i chodzi tutaj glównie o
    jezyk techniczny z dziedziny hydrauliki silowej i mechaniki oraz znajomosc
    terminów handlowych)
    2. Znajomosc rysunku technicznego
    3. Obsluga Komputera.

    W naszej firmie warunki pracy są raczej toksyczne. Zebrało się po prostu
    paru polaczków - cwaniaczków , którzy wiedzą komu wazelinowac i skutecznie
    jadą na czyimś garbie starając się na każdym kroku pogrążyć wszystkich
    którzy im staną na drodze.
    No ale do rzeczy, dzisiaj przyjechało do nas kierownictwo z Niemiec.
    Ponieważ facet który przyjechał został niedawno mianowany wiceprezesem
    zarządu naszej spółki, to chce zrobić małą rewolucję. Dzisiaj po kolei
    zapraszał do gabinetu wszystkich i rozmawiał z nimi przy drzwiach
    zamkniętych. Ja miałeem przyjemność też odbyc z nim taką rozmowę. Na
    początku powiedział że on raczej prowadzi dyskusje otwarte i na luzie ze
    swoimi podwładnymi, i wszystko co zostanie powiedziane w tym pokoju ma w nim
    pozostac. Potem zadal mi pytanie co mi w mojej pracy nie odpowiada, co
    chcialbym zmienic, kto mnie denerwuje. Po mojej odpowiedzi zaczął mówic że
    on chce tutaj w Polsce umocnić tą grupę która już pracuje, ale nie chce
    wprowadzać nikogo z zewnątrz, i mówi że chce tutaj utworzyć stanowisko
    czegoś w rodzaju SUPERTECHNOLOGA, który zajmowałby się wszystkimi problemami
    technologicznymi , jalkie powstają podczas tworzenia technologii i ta osoba
    miałaby to wszystko zbierać i już na wstępie bez angażowania pracowników
    firmy matki wyjaśniać. Ta osoba musi dobrze znac niemiecki i raczej
    technicznie musi byc do przodu, mówił też ze jezeli jest to konieczne to
    wysle tą osobę na półroczne szkolenie do Niemiec. Po tym opisie pyta mnie
    czy ja widziałbym się na takim stanowisku, albo kogo widziałbym na takim
    stanowisku. O kasie nie było mowy . Obecnie na rękę biorę około 1200 PLN.
    Mam mu jutro dac odpowiedz.
    Nie wiem czy moje myslenie jest sluszne , ale wydaje mi sie ze takie
    stanowisko wyglądałoby tak ten kto je obejmie bedzie nonstop miedzy mlotem a
    kowadlem . Z jednej strony Polscy wazeliniarze a z drugiej Niemcy żądający
    dotrzymania terminu. Mam obawy ze jezeli odmówie to mnie wywalą.
    Napiszcie co o tym myslicie , moze ktos mial podobne problemy
    dzieki

    Pozdrawiam
    Pejter

  • 2. Data: 2002-12-02 19:29:09
    Temat: Re: Propozycja........no nie wiem......
    Od: "Anna Maria" <p...@p...fm>

    Użytkownik pejter <p...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asg1r1$gvt$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > dotrzymania terminu. Mam obawy ze jezeli odmówie to mnie wywalą.
    > Napiszcie co o tym myslicie , moze ktos mial podobne problemy

    Witam,
    rada, której oczekujesz - oczywiście nie jest to złota rada, lecz wyłącznie
    moje subiektywne odczucia :)
    Sam siebie stawiasz na przegranej pozycji. Dostałeś propozycję awansu - w
    każdym razie tak to odebrałam, więc z niego skorzystaj. Nie pozwól, by ci -
    jak ich nazywasz - wazeliniarze ciągneli Cię w dół, bo to dobrze nie rokuje
    na przyszłość. Działanie w myśl zasady "Mądry głupiemu ustepuje, a głupota
    triumfuje" nie zaprowadzi się w żadne ciekawe miejsce. Przeciwnie z
    proponowaną pracą - masz szansę oderwać się od tej toksycznej grupy,
    wyjechać na szkolenie, zdobyć nowe doświadczenia... może zwrócą na Ciebie
    gdzieś uwagę... może nowe znajomości pomogą Ci w przyszłości... tego nigdy
    nie wiesz. A jesli teraz odmówisz, to nawet nie będziesz mógł sobie wpisać w
    CV - stanowisko: "supertechnolog" :)

    Pozdrawiam
    Anna Maria

  • 3. Data: 2002-12-02 20:20:18
    Od: "Soph" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pejter" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czegoś w rodzaju SUPERTECHNOLOGA, który zajmowałby się wszystkimi
    > Napiszcie co o tym myslicie , moze ktos mial podobne problemy

    To jest tylko moje skromne zdanie , bierz to. Lap sie na szkolenie najlepiej
    polroczne.
    Zazwyczaj firma nie inwestuje w takie szkolenie zeby pozniej pracownika
    sobie odpuscic. A jesli nawet , to bedziesz mogl do CV wpisac to szkolenie
    i raczej oryginalne stanowisko supertechnologa.
    Pozdrawiam
    Soph
    --
    1.Mathematics is the language of nature.
    2.Everything around us can be represented and understood through numbers.

  • 4. Data: 2002-12-02 20:21:02
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    > przez

    Obecnie na rękę biorę około 1200 PLN.

    Nie pomyliłeś się? Może jednak chciałeś napisać EUR a nie PLN?
    Jeżeli jednak rzeczywiście robisz za takie pieniądze... to nie wiem co o tobie
    mysleć.
    Faktem jest, że masz mało lat praktyki, ale przecież w takiej firmie i przy tych
    obowiązkach nie
    można żądać mniej niż w Niemczech mają bezrobotego!
    W jakim mieście ta "robota"?

    mer

  • 5. Data: 2002-12-02 21:51:46
    Temat: OT Re: Propozycja........no nie wiem......
    Od: "chlodny_" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Soph" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    l...
> [...]
    > 2.Everything around us can be represented and understood through numbers.
    > 3.If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are

    "Pi" ?! ;-)

    pozdro,
    chlodny_

  • 6. Data: 2002-12-03 06:51:16
    Od: "Krzysiek" <k...@d...prv.pl>

> [...]
    obowiązkach nie
    > można żądać mniej niż w Niemczech mają bezrobotego!

    Czemu sie dziwisz wysokością tej kwoty.....? Jeszcze 2-3 lata temu to byłoby mało na
    takim
    stanowisku, a teraz.......wymagania co do pracowników rosną a proponowane płace
    spadają..... Średnia pensja w granicach 2200 zl trzyma się jedynie dzięki tym, którzy
    pracowali za większą kasę, a jeszcze tej pracy nie utracili.....

    pozdr
    Krzysiek

  • 7. Data: 2002-12-03 07:08:46
    Od: "Pejter" <p...@i...pl>