PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista, praca zdalna - jak to jest?

  • 11. Data: 2004-06-03 20:58:39
    Temat: Re: Programista, praca zdalna - jak to jest?
    Od: "Wojciech Jakobczyk" <j...@U...gazeta.pl>

    > Powiedzcie, proszę jakie macie doświadczenia i opinie.
    > Rzecz dotyczy mojego męża :)
    > Własna firma od kilkunastu lat, branża informatyczna, programista
    (znajomość
    > biegła kilku języków programowania), generalnie człowiek-orkiestra,
    programy
    > i systemy zarządzające chodzące w ponad 200 firmach (jego autorstwa),
    > wdrożenia, serwis i konsultacje. Do tego sieci, fiskalne, znajomość
    > księgowości (ekonomista) i wszystko co z informatyką związane
    (administracja
    > netu, hosting www, różne platformy).

    jak juz ktos wczesniej zauwazyl, tego typu czlowiek-orkiestra to przezytek
    minionej dekady (czy nawet wczesniej). teraz liczy sie konkretna
    specjalizacja (choc oczywiscie z szerokim podlozem ogolnym). a doprawdy
    niemozliwe jest aby byl dobrym specjalista w tym wszystkim.

    wojtek

  • 12. Data: 2004-06-03 21:12:39
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Wojciech Jakobczyk" <j...@U...gazeta.pl> wrote in message
    <cut>
> [...]
    > specjalizacja (choc oczywiscie z szerokim podlozem ogolnym). a doprawdy
    > niemozliwe jest aby byl dobrym specjalista w tym wszystkim.

    Roznie bywa - w tej chwili z moich obserwacji wynika, ze ludzie-orkiestry
    znowu sa w modzie. Firmy tna koszty, ograniczaja zatrudnienie, redukuja
    miejsca pracy, i okazuje sie ze mniejsze zespoly tez wszystko dzwigaja,
    naucza sie, a jak nie, to fora ze dwora. W firmie w ktorej pracuje tez jest
    takie cisnienie - bylem juz specjalista, administratorem LAN,
    administratorem baz danych, teraz Solarisy i takie tam, a co bede musial
    umiec jutro? I nie ma litosci - w tej chwili nadchodzi era
    mocarzy_ktorzy_wiedza_wszystko (przynajmniej do czasu az rynek nie drgnie),
    co mnie zreszta nie napawa optymizmem.
    pozdrawiam
    /p