PracaGrupypl.praca.dyskusje › Profesjonalne serwisy pracy

  • 1. Data: 2002-07-10 07:07:22
    Temat: Profesjonalne serwisy pracy
    Od: "Peter" <a...@p...onet.pl>

    Przygotowujemy materiał o serwisach pracy w Internecie.

    Bardzo zależy nam na Waszej opinii na ten temat.

    Stąd kilka pytań:
    1. Czy istniejące serwisy pracy są profesjonalne?
    2. Czy ten profesjonalizm ogranicza się do dobrej informatyki (zakładanie
    kont, umieszczenie treści CV,
    przetwarzanie danych) działającej być może pod pozorem prezentacji reklamy?
    3. Skoro można tam umieszczać dane osobowe i CV, po co pracodawcy żądają
    powtórnego przesłania tych dokumentów?
    4. Na wysłanych kilkadziesiąt zgłoszeń firmy zagraniczne w 90% odpowiedziały
    podziękowaniem i informacją o dotarciu przesyłki. Tylko 2% polskich firm i
    pośrednictw pracy. Co o tym sądzicie? Czy macie podobne doświadczenia?
    5. Który z serwisów jest Waszym zdaniem najsprawniejszy?
    6. Na ile wysłanych CV otrzymujecie list od pracodawcy z zaproszeniem do
    dalszego etapu rekrutacji?
    7. Czy ktoś z Was znalazł pracę w ten sposób?

    Najciekawsze wypowiedzi nagrodzimy.
    Z pozdrowieniami.

    Portal e-Ursynów.
    www.e-ursynow.waw.pl
    i...@e...waw.pl

  • 2. Data: 2002-07-10 13:39:55
    Temat: Re: Profesjonalne serwisy pracy
    Od: "-- Vilfor Maguard --" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie bede sie wypowiadal poniewaz nie zostawiam tam CV.
    A ja bede, zostawilem w kilku swoje CV i tylko z jedej otrzymalem
    potwierdzenie iz dane zostaly dodane do banku danych. Reszta to kompletna
    olewka.

    > Jesli chodzi o reklame, to na pewno jest znaczna czesc dochodow takiej
    > dzialalnosci. Jesli chodzi o profesjonalizm to na pewno sa to serwisy
    > aktualne, tzn. posiadaja bardzo "swieze" oferty pracy...
    No polemizowalbym, sledze takie serwisy codziennie i prawie polowa to sa juz
    oferty nieaktualne, poz tym czesto takie oferty sa juz nieatualne w momencie
    zamieszczania i ne mowie juz tylko o serwisach internetowych. Swojego czasu
    ukazala sie oferta pracy dla informatyka w jedej z wloclawksich firm.
    Wyslalem tam swoje dane, dostalem nawet zapewnienie iz kazdy zostanie
    zaproszony na rozmowe kfalifikacjyjna. I co? I nic. Jak sie umowe na prace
    mial juz podpisana moj znajomy zanim jeszcze ogloszenie trafilo do prasy.
    Bezsens prawda?

    > W kwestii przegladania pozostawionych tam CV to sprawa nie wyglada juz
    > tak jasno. Nie wszedzie gdzie taka mozliwosc istnieje zapewnia sie
    czlowieka
    > o tym, ze firma taka a taka przeglada te kwestionariusze. Pisze, sie tylko
    > ze sa one przegladane przez pracodawcow, ale nie wymienia sie ich z nazwy.
    A ktos je wogole przeglada? Nie znam nikogo i nawet nie slyszalem o tym, aby
    ktos ta droga dostal prace. jesli sie myle prosze mnie wyprowadzic z bledu.

    Hmmm ode mie jeszcze nikt nie zarzadal... :(

    Dokladnie identyczne, a odsetek byl jeszcze mniejszy. Swiadczy to o tym
    jakie podejscie maja pracodawcy w Polsce do pracownikow. Zupelny brak
    szacunku.

    > www.bankkadr.pl = www.jobs.pl
    Przychylam sie.

    > Hmmm, mysle ze taka miara nic nie daje. Kazde CV jest rozne, bo i szkol
    > pisania CV jest wiele. Poza tym kazdy ma inne dorobek zawodowy,
    > intelektualny. Wszystko to sprawia, ze "sila dzialania" CV, czyli tej
    > pierwszej wizytowki czlowieka, moze byc diametralnie rozna.
    Ale przeciez ponoc chodzi o kwalifikacje. Wysylam swoje CV tylko w
    odpowiedzi na oferty w ktych w 100% spelniam postawione warunki, a i tak
    zadko kiedy otrzymuje chociazby potwierdzenie, iz moje dane dotarly.
    Zaproszenia nie otrzymalem nigdy.

    > Nie znalazlem, ale czesto bylo juz blisko.
    Ha ha, co znaczy blisko? Albo znalazles albo nie, ja tez kiedys prawie
    trafilem 6 w totka, prawie bo byla to tylko 4 (tez blisko nie prawda?)

    Dadam jeszce, w tych serwisach zazwyczaj stawiaja bardzo wysokie warunki,
    ktore przy zdrowym ropzsadku nie sa do spelnienia, nie mozna byc bowiem
    expertem w 6 dziedzinach na raz, a pracodawcy u nas szukaja takich ludzi.

    Vilfor Maguard
    tel/sms +48(0)604617310
    e-mail: t...@p...onet.pl
    www: http://www.oaza.by.tmot77.of.pl/
    gg: 384683

  • 3. Data: 2002-07-10 15:08:49
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Peter" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przygotowujemy materiał o serwisach pracy w Internecie.
    >
    > Bardzo zależy nam na Waszej opinii na ten temat.
    >
    > Stąd kilka pytań:

    Ja: absolwent Politechniki Wroclawskiej, inzynier informatyk, 23 lata, pracy
    poszukuje od 6 m-cy

> [...]

    Jesli chodzi o reklame, to na pewno jest znaczna czesc dochodow takiej
    dzialalnosci. Jesli chodzi o profesjonalizm to na pewno sa to serwisy
    aktualne, tzn. posiadaja bardzo "swieze" oferty pracy i za to nalezy im sie
    plus. W kwestii przegladania pozostawionych tam CV to sprawa nie wyglada juz
[...]
    Skoro ludzie pozostawiajacy tam CV przedstawiaja sie z imienia i nazwiska to
    kultura wymagalaby, zeby poinformowac ich dokladnie kto przeglada te oferty
    (mowie tutaj oczywiscie firmach, ktore stale wspolpracuja z danym serwisem
    pracy). Tutaj wiec daje duzy minus.

    > 3. Skoro można tam umieszczać dane osobowe i CV, po co pracodawcy żądają
    > powtórnego przesłania tych dokumentów?

    Pewnie chca sie upewnic, ze to co przeczytali w serwisie zgadza sie ze
    stanem faktycznym.

> [...]
    > podziękowaniem i informacją o dotarciu przesyłki. Tylko 2% polskich firm i
    > pośrednictw pracy. Co o tym sądzicie? Czy macie podobne doświadczenia?

    Niestety podane przez Ciebie wskazniki sa prawdziwe. W tym zakresie dzieje
    sie zle. Sa dwa aspekty takiego niekulturalnego zachowania:
    1. odpowiedz typu "Dziekujemy za przeslane dokumenty" powinna nalezec do
    dobrego tonu i jej brak wplywa (w moim przypadku) na negatywne nastawienie
    do samej firmy, bo skoro inne moga (te kilka procent firm); generalnie nie
    przyczynia sie to do kreowania pozytywnego wizerunku firmy,
    2. sprawa ochrony danych osobowych i bezpieczenstwa sieci Internet;
    wysylajac dokumenty do firmy chce byc pewny, ze na pewno trafily one do
    odpowiedniej osoby i czy w ogole doszly (poczta elektroniczna nie jest
    niezawodna); w tym miejscu nie mysle o jakims szczegolnym liscie z
    podziekowaniami za przeslane dokumenty - wystarczylby robot, ktory bylby za
    to odpowiedzialny.
    Mam ciekawe i pozytywne doswiadczenie z niektorymi duzymi firmami
    zachodnimi dzialajacymi w Polsce (Ericsson, Philip Moris). Kiedy wyslalem
    tam poczta elektroniczna zgloszenie do odbycia praktyk to juz po pierwszej
    selekcji, ktorej nie przeszlem, otrzymalem list z podziekowaniami za
    zainteresowanie i zaproszeniem do wziecia udzialu w nastepnej rekrutacji,
    list byl wyslany zwykla poczta na moj adres domowy, a nie poczta
    elektroniczna. Mimo tego, ze sie nie zalapalem, poczulem sie w pewnym sensie
    doceniony, niewatpliwie byly to wyrazy szacunku. Szkoda tylko, ze takie
    zachowanie na polskim rynku pracy wystepuje incydentalnie.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2002-07-14 10:32:11
    Od: "Enif" <e...@g...pl>

    Użytkownik "-- Vilfor Maguard --" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > ktore przy zdrowym ropzsadku nie sa do spelnienia, nie mozna byc bowiem
    > expertem w 6 dziedzinach na raz, a pracodawcy u nas szukaja takich ludzi.

    A placa tez za takich ? Tzn. szukaja expertow w 6 dziedzinach
    ale czy placa za to odpowiednio ?

    ;)

    Enif