PracaGrupypl.praca.dyskusje › wok permission

  • 1. Data: 2002-07-09 19:58:56
    Temat: wok permission
    Od: <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Czesc.Podobno takie pozwolenie na prace uzyskane w ktoryms z krajow UE
    umozliwia uzyskanie 'w miare' legalnej pracy w innym. Oficjalnie informacje
    te zdementowal mi konsulat angielski, ale kilku juz ludzi informowalo mnie ze
    w praktyce zatrudniajacy sezonowych robotnikow np. w Anglii czynia to duzo
    chetniej gdy masz tego typu work permit. Co Wy na to ? Jak sie do tego
    zabrac ?

  • 2. Data: 2002-07-09 23:21:08
    Temat: Re: wok permission
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    nie wiem jak jest w przypadku innych krajów(podejrzewam, iż podobnie), gdyz
    nigdy sie tym nie interesowałam, ale jeśli chodzi o anglię work permit
    załatwia ci pracodwca, którego najpierw musisz znaleźć.....no chyba, że masz
    wizę studencką wtedy sprawa wygląda inaczej.
    pozdrawiam wiola

  • 3. Data: 2002-07-09 23:23:48
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    acha zapomniałam dodac, iż to pozwolenie dotyczy tylko jednej jedynej firmy
    w której podejmujesz pracę, za każdym razem gdy zmieniasz pracodawcę o
    pozwolenie starasz sie w Anglii ponownie.
    pozdrowienia

  • 4. Data: 2002-07-10 18:46:36
    Od: " " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    ....no chyba, że masz
    > wizę studencką wtedy sprawa wygląda inaczej.
    > pozdrawiam wiola

    dzieki za odp. nie wiesz moze jak w praktyce wyglada zalatwienie wizy
    studenckiej?

  • 5. Data: 2002-07-11 07:54:26
    Od: Lukasz Wojtow <l...@f...zamosc.pl>

    > dzieki za odp. nie wiesz moze jak w praktyce wyglada zalatwienie wizy
    > studenckiej?
    wystarczy wykupic szkole (polecam TLSI) i miec troche szczescia (a szczesciu
    trzeba pomoc) na granicy
    Lukasz

  • 6. Data: 2002-07-11 17:01:03
    Od: " " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    > wystarczy wykupic szkole (polecam TLSI)

    rozumiem ze ceny tu podane sa w funciakach http://www.angielski-
    londyn.pl/tlsi/

    i miec troche szczescia (a szczesciu
    > trzeba pomoc) na granicy

    co masz na mysli? :) wlsnie zastanawiam sie nad taktyka rozmowy (bo raczej
    pojade tam bez wizy czy pozwolenia na prace)

  • 7. Data: 2002-07-12 08:41:29
    Od: lw <l...@f...zamosc.pl>

    > rozumiem ze ceny tu podane sa w funciakach http://www.angielski-
    > londyn.pl/tlsi/
    tak

    > i miec troche szczescia (a szczesciu

    > co masz na mysli? :) wlsnie zastanawiam sie nad taktyka rozmowy (bo raczej
    > pojade tam bez wizy czy pozwolenia na prace)
    zakladam ze jedziesz do szkoly:
    bilet powrotny otwarty, zaswiadczenie z miejsca pracy, ze to oni Cie wysylaja
    do tej szkoly i ja oplacaja (bo jest potrzebny ang do pracy, bla bla bla),
    karta kredytowa, ze 200 funciakow w gotowce, schludny wyglad, brak spodni
    roboczych i kaskow budowlanych w torbie :). a cha - no i jeszcze
    potwierdzenie rezerwacji hotelu na jakis pierwszy tydzien.
    oczywiscie wszystko zalatwione jak napisalem to tez podejrzane, ale z 80%
    tego by sie przydalo.
    Lukasz

  • 8. Data: 2002-07-12 17:48:35
    Od: " " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

> [...]
    > potwierdzenie rezerwacji hotelu na jakis pierwszy tydzien.
    > oczywiscie wszystko zalatwione jak napisalem to tez podejrzane, ale z 80%

    a moze jeszcze jakies rady przy zalozeniu ze nie jade do szkoly a
    powiedzmy ......... zwiedzac pejzaże np. na farmach :)

    pozdrawiam,
    pxoz

  • 9. Data: 2002-07-13 16:15:37
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    najważniejsze zebys miał kase do pokazania i wiedział gdzie zamierzasz spać,
    zrób sobie rezerwcje z polski, powiedz że jesteś studentem, możesz sie
    zatrzymać w youth hostelu tam jest najtaniej, około 15 funtów za noc,
    naprawde nic tańszego nie znajdziesx. Musisz byc też pewny sibie i sie ich
    nie bać. A tak poza tym wszystko moim zdaniem zależy od szczęścia na którego
    oficera trafisz, jedeni są w porządku inni .........szkoda słów.
    tak więc życzę szczęścia i powoodzenia.
    pozdrawiam wiola

    p.s czasami sie pytaja jak jedziesz jako turysta jakie miejsca chcesz
    zwiedzić, warto to wiedziec, powiedz na przyklad że interesujesz się
    malarstwem i marzysz abu zobaczyć ich muzea i wystawy;)

  • 10. Data: 2002-07-13 17:31:15
    Temat: Re: work permission
    Od: " " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    wiola <w...@w...pl> napisał(a):

    > najważniejsze zebys miał kase do pokazania

    ciekawy jestem jak ma sie sprawa z kartami kredytowymi - czy wystarczy ze
    posiadam 2 Visa Electron i 1 e-card do zakupow w necie czy wymagaja wyciagow
    z konta

    i wiedział gdzie zamierzasz spać,

    wlasnie szukam w necie jakiejs taniej klity

    > zrób sobie rezerwcje z polski, powiedz że jesteś studentem, możesz sie
    > zatrzymać w youth hostelu tam jest najtaniej, około 15 funtów za noc,
    > naprawde nic tańszego nie znajdziesx.

    niestety znalazlem tylko hostele z cenami ok. 24 funta/dobe . wlasciwie
    chodzi mi tylko o nocleg - moze dysponujesz jeszcze namiarem na ten tani
    hostel?

> [...]
    > nie bać. A tak poza tym wszystko moim zdaniem zależy od szczęścia na którego
    > oficera trafisz, jedeni są w porządku inni .........szkoda słów.

    nie dziekuje :)

    > p.s czasami sie pytaja jak jedziesz jako turysta jakie miejsca chcesz
    > zwiedzić, warto to wiedziec, powiedz na przyklad że interesujesz się
    > malarstwem i marzysz abu zobaczyć ich muzea i wystawy;)

    Malarstwo to troche sliski temat (przynajmnniej w moim przypadku :) .
    Fascynuje sie rockowymi grupami angielskimi z lat 60 i 70 wiec mysle ze
    raczej w tym temacie bylbym mocniejszy . Wiec zastanawiam sie nad czyms
    takim : 'jade do londynu poniewaz chcialem zobaczyc miejsca wazne dla rozwoju
    rock'n'roll`a i tu wymienie np.Abbey Road /The Beatles/ czy Royal Albert
    Hall /Genesis , Deep Purple/ i.in.. Mysle ze taka orginalnosc bedzie bardziej
    przekonujaca niz np. gadka o Big Benie ;) A jak Wam sie wydaje?

    pozdrawiam,
    pxoz