PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop ze swietem w srodku

  • 1. Data: 2002-07-10 08:26:01
    Temat: urlop ze swietem w srodku
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

    Co zrobic ze swietem "w srodku" urlopu???
    Jesli chodzi o swiadczenie urlop[owe czy ten dzien wlicza sie do wymiaru
    urlopu? Czy jest traktowany jako dzien wolny?
    Czy trzeba dzielic urlop wtedy jako dwa - do swieta i po swiecie???
    Jak to jest w prawie polskim?????

    Bardzo wazne!!!!

    Magda

  • 2. Data: 2002-07-10 08:43:39
    Temat: Re: urlop ze swietem w srodku
    Od: "akmulka" <a...@p...gazeta.pl>

  • 3. Data: 2002-07-10 08:44:32
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

    No dobrze, ale czy wtedy trzeba dzielic urlop na dwie czesci?? Zakladajac,
    ze swieto jest czwartkiem to dzielimy urlop do srodu i potem drugi urlop na
    piatek???
    To wazne bo szef dzialu nie chce wyplacic swiadczenia urlopowego, a podobno
    nalezy sie za 14 dni kalendarzowych i nic tu swieto nie ma do rzeczy.

    Magda

  • 4. Data: 2002-07-10 09:04:51
    Od: "Michal" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > urlopu? Czy jest traktowany jako dzien wolny?
    > Czy trzeba dzielic urlop wtedy jako dwa - do swieta i po swiecie???

    Nie wlicza sie. Nie trzeba dzielic.
    Urlopu udziela sie w "dniach roboczych", a
    "Za dni robocze uwaza sie wszystkie dni, z wyjatkiem niedziel oraz swiat
    okreslonych w odrebnych przepisach."

    http://www.pip.gov.pl/prewen/publikacje/zdrowo-Inter
    /03-6.htm

    udanych wakacji w polowie sierpnia ;-)

    pozdro
    michal

  • 5. Data: 2002-07-10 09:08:51
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

    To dla dobrego kolegi z pracy starajacego sie o swiadczenie urlopowe ;-))))
    Dzieki w jego imieniu ;-)))

    Magda

  • 6. Data: 2002-07-10 09:40:18
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    > To wazne bo szef dzialu nie chce wyplacic swiadczenia urlopowego, a
    podobno
    > nalezy sie za 14 dni kalendarzowych i nic tu swieto nie ma do rzeczy.

    To prawda - swiadczenie urlopowe należy się za conajmniej 14 dni
    kalendarzowych.
    De facto dni urlopowych może być znacznie mniej.
    Ponadto przypilnuj, żeby wypłacili Ci to świadczenie przed urlopem, bo tak
    Ci się należy.

    Niestety nie potrafie wskazać numeru artykułu.

    Rafał

  • 7. Data: 2002-07-10 09:47:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 10 Jul 2002 10:44:32 +0200, "Magdunia"
    <m...@k...net.pl> zakodował:

> [...]
    >To wazne bo szef dzialu nie chce wyplacic swiadczenia urlopowego, a podobno
    >nalezy sie za 14 dni kalendarzowych i nic tu swieto nie ma do rzeczy.

    Art. 162. Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na czę?ci.
    Co najmniej jedna czę?ć urlopu powinna obejmować nie mniej niż 14
    kolejnych dni kalendarzowych.

    Jak uważa, że masz podzielić urlop (co oczywiście jest nieprawdą, bo
    wtedy każdy urop musiałby być dzielony od poniedziałku do piątku), to
    postrasz go PIP - chyba, że kiedy indziej chce Ci udzielić tych 14 dni
    z art. 162

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2002-07-10 09:47:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 10 Jul 2002 10:26:01 +0200, "Magdunia"
    <m...@k...net.pl> zakodował:

    >Jak to jest w prawie polskim?????

    Bierzesz urlop od-do, jeden. Dni wolne od pracy nie "wybierają" Ci
    urlopu, ale liczą się do świadczenia urlopowego - ma być 14 kolejnych
    dni (w tym soboty, niedziele, święta i urlop).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-07-10 10:22:19
    Od: "Ewa Owczarek" <e...@w...pl>

    Kodeks Pracy w art.162 mówi że pracownik może złożyć wniosek o podział
    urlopu na części, jednak co najmniej jedna część urlopu powinna obejmować co
    najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych czyli bez względu na to czy to
    święto czy dzień roboczy. Ale spotkałam się z tym że pracodawcy nakazują
    pracownikom podzielić urlop na krócej niż 2tyg. a pracownicy siedzą cicho
    aby jej nie stracić. A co do świadczenia urlopowego, jeśli pracodawca nie
    tworzy Funduszu Socjalnego jest obowiązany do wypłaty pracownikowi raz w
    roku świadczenia urlopowego pracownikowi korzystającemu z urlopu
    wypoczynkowego w wymiarze co najmniej 14 dni kalendarzowych. Reguluje to
    Ustawa o zakładowym funduszu socjalnym. W zasadzie pracownik może pisemnie
    zrzec się tego świadczenia, gdyż niestety ten przepis nie jest bezwzględnie
    obowiązujący i nie ma przewidzianej sankcji za jego nieprzestrzeganie.
    Jednak aby nie działać wbrew przepisom kodeksu pracy przynajmniej jedna
    część urlopu musi obejmować co najmniej okres 14dni kalendarzowych. I tutaj
    te przepisy ze sobą korelują. Można dochodzić tego świadczenia na drodze
    sądowej ale czy warto za te 400-500zł.? Zyczę powodzenia i lepszego
    pracodawcy.
    Użytkownik Magdunia <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aggtma$ieq$...@f...man.torun.pl...

  • 10. Data: 2002-07-10 10:28:06
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

    Dzieki wszystkim za wyjasnienia ;-)
    Mam nadzieje, ze moj kolega sobie poradzi ze swoim szefem, na szczescie nie
    jest to pracodawca, a kierownik dzialu.....

    Magda