PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawco, chcesz być traktowany poważnie?

  • 11. Data: 2010-04-21 07:05:35
    Temat: Re: Pracodawco, chcesz być traktowany poważnie?
    Od: luki789 <l...@o...pl>

    W dniu 2010-04-21 06:53, januszek pisze:

    > Hehe, jak kiedyś napisałem by wysyłać wyłącznie jednostronicowe CV w
    > formacie pdf a w tytule maila zamieścić wskazane słowo kluczowe to
    > okazało się, że na kilkaset przysłanych aplikacji żadna nie spełnia tych
    > założeń ;P
    >
    > j.

    Jeżeli mam cv, które zajmuje 2 strony powinienem zmniejszyć czcionkę lub
    upchać wszystko na jednej jakoś?

  • 12. Data: 2010-04-21 07:21:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    luki789 napisał(a):

    [...]

    > Jeżeli mam cv, które zajmuje 2 strony powinienem zmniejszyć czcionkę lub
    > upchać wszystko na jednej jakoś?

    Kombinuj ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 13. Data: 2010-04-21 12:34:59
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "luki789" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli mam cv, które zajmuje 2 strony powinienem zmniejszyć czcionkę lub
    > upchać wszystko na jednej jakoś?

    Nie powinno się odpowiadać na ogłoszenie, przy których już samo wysłanie CV
    stwarza kandydatowi problemy.

    --
    andreas

  • 14. Data: 2010-04-21 18:39:27
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 19 Apr 2010 22:14:28 +0200, M napisał(a):

    > Stąd też moja wypowiedź do pracodawców: Nie dziwię się, że rynek ofert
    > pracy jest na żenującym poziomie jeśli sami pracodawcy (dość poważni
    > pracodawcy!) zachowują się żenująco.

    Powiem Ci, że mnie liczba aplikacji jaką musiałem przemielić zabiła.
    Większość ludzi się po prostu nie nadawała, część też była za dobra (znaczy
    nie stać nas było) i ogółem zarządzanie całym procesem było niełatwe.

    Nie byłem w stanie na tym etapie wszystkim napisać, że ich nie chcemy,
    wybrałem grupę bodaj z 8 osób i z nimi telefonicznie dyskutowałem dalej, po
    czym informowałem o postępach rekrutacji (także o odrzuceniu). Pozostałą
    setkę olałem, choć niektórzy byli naprawdę dobrzy.

    Być może też okazałeś się za dobry?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 15. Data: 2010-04-21 18:42:25
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 21 Apr 2010 09:05:35 +0200, luki789 napisał(a):

    > Jeżeli mam cv, które zajmuje 2 strony powinienem zmniejszyć czcionkę lub
    > upchać wszystko na jednej jakoś?

    Zakładając, że aplikujesz na konkretne stanowisko, to najprawdopodobniej po
    dobraniu skorelowanych ze stanowiskiem doświadczeń i suche ich
    przedstawienie, jednak strona wystarczy.

    Jeśli się nie zmieści nie - wybierz te najbardziej wartościowe, CV i tak
    będzie wtedy zajebiste ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 16. Data: 2010-04-21 21:54:24
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > czym informowałem o postępach rekrutacji (także o odrzuceniu). Pozostałą
    > setkę olałem, choć niektórzy byli naprawdę dobrzy.

    Nie nadajesz się do takiej pracy :-)

  • 17. Data: 2010-04-21 23:38:09
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > Nie powinno się odpowiadać na ogłoszenie, przy których już samo wysłanie CV
    > stwarza kandydatowi problemy.

    no bez jaj. pracodawca ma chyba jednak prawo wymagac, by potencjalny
    pracownik mial jakies zywe, szare komorki i by potrafil z nich
    korzystac, prawda?

  • 18. Data: 2010-04-22 06:21:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Szymon von Ulezalka napisał(a):

    > no bez jaj. pracodawca ma chyba jednak prawo wymagac, by potencjalny
    > pracownik mial jakies zywe, szare komorki i by potrafil z nich
    > korzystac, prawda?

    Moim zdaniem oba powyzsze cytaty sa o tym samym ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 19. Data: 2010-04-22 10:25:30
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    W dniu 21.04.2010 14:34, andreas pisze:

    > Nie powinno się odpowiadać na ogłoszenie, przy których już samo wysłanie
    > CV stwarza kandydatowi problemy.

    A dla pracodawcy przeczytanie dokladniejszego CV zamiast ogolnego CV
    jest jakims istotnym problemem przy wyborze kandydatow?

    Przeciez jesli pracodawca nie potrafi przeczytac n-stronicowego CV
    to niech napisze: CV maks. 15 linii, albo w ogole bez CV
    a wybor kandydata niech bedzie na podstawie losowania. W tym drugim
    przypadku nie trzeba tracic cennego czasu pracodawcy na czytaniej
    jakiegos tam CV.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 20. Data: 2010-04-22 12:27:17
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 21 Apr 2010 23:54:24 +0200, niusy.pl napisał(a):

    > Nie nadajesz się do takiej pracy :-)

    Nie próbuję sobie wmawiać że jestem superrekruterem.
    Przyszło mi po prostu się tym zająć i tyle, pierwszy raz stanąłem "po
    drugiej stronie" i przeżyłem w sumie mały szok. Niemniej współpraca z
    zewnętrznymi firmami rekrutującymi to w większości porażka, więc wyjścia
    nie ma.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net