PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca zdalna dla programisty

  • 1. Data: 2005-10-26 09:49:59
    Temat: Praca zdalna dla programisty
    Od: Marcin Hoppe <m...@g...com>

    Witam!

    Zainspirowany wątkiem na forum Gazety:

    85&a=30986181

    dotyczącego pracy w domu chciałbym zapytać, czy znacie przypadki
    programistów pracujących dla firm (nie chodzi mi o freelancerów) w domu?
    Czy duże i znane firmy zatrudniają w ten sposób, czy to domena firm
    średnich i małych? Przykłady takich firm byłyby szczególnie cenne :).

    Co z firmami zagranicznymi? Czy jest realna szansa, że zostając w Polsce
    można pracować dla zagranicznych firm?

    Pozdrawiam!
    Marcin

  • 2. Data: 2005-10-26 10:05:59
    Temat: Re: Praca zdalna dla programisty
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > średnich i małych? Przykłady takich firm byłyby szczególnie cenne :).
    >
    > Co z firmami zagranicznymi? Czy jest realna szansa, że zostając w Polsce

    Dla programistow z doswiadczeniem i repzrezentujacych cos wiecej niz lokalny
    rynek ma do zaoferowania czemu nie... Pracodawca wybierajac , ze zatrudnia
    kogos do pracy zdalnej zazwyczaj jest do tego zmuszony tym, ze na lokalnym
    rynku pracy nie ma odpowiednich osob. Odnosnie pracy na zachodzie to nie
    wiem, na pewno sie da... ale zeby pracodawca szukal poza swoim krajem ...
    musza byc kolejn warunki :)
    Jarod

  • 3. Data: 2005-10-26 10:34:22
    Od: Paweł <root@[127.0.0.1]>

    Marcin Hoppe wrote:

> [...]
    > Czy duże i znane firmy zatrudniają w ten sposób, czy to domena firm
    > średnich i małych? Przykłady takich firm byłyby szczególnie cenne :).

    Mi się kiedyś zdarzyło prawie pracować w takiej firmie, ale sprawa
    pękła na umowie. Chcieli żebym podpisał NDA, które zawierało wiele
    wiążących przepisów łącznie z paragrafami prawa bankowego przez które
    w razie jakiejś zadymy bank mógłby mnie skubnąć na kwotę do 1 mln pln
    + dużo latek za kratkami.

    Jeśli chodzi o poszukiwanie programistów, to firma owa wysłała maila
    na listę dyskusyjną deweloperów PLD Linux i stamtąd się o nich dowiedziałem.

    Od strony techniczej praca polega na rozwijaniu oprogramowania dla
    klientów z sektora biznesowego. Źródłą są trzymane w repozytorium CVS
    z dostępem via SSH. Kontakt między programistami, to wewnętrzna zamknięta
    lista mailowa. Jak więc widać da się tak pracować i chyba nawet nieźle
    z tego żyć.

    Owa frma to: http://cs.net.pl/