PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy można się zarejestrować ...

  • 1. Data: 2005-10-25 21:39:15
    Temat: Czy można się zarejestrować ...
    Od: Xp <x...@p...onet.pl>

    Czy można się zarejesrować w biurze pracy jeśli umowa z pracodawcą
    została rozwiązana za porozumieniem stron i czy należy się jakiś zasiłek
    będąc już zarejestrowanym?

  • 2. Data: 2005-10-26 05:54:46
    Temat: Re: Czy można się zarejestrować ...
    Od: "mhl999 " <m...@W...gazeta.pl>

    Xp <x...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy można się zarejesrować w biurze pracy jeśli umowa z pracodawcą
    > została rozwiązana za porozumieniem stron i czy należy się jakiś zasiłek
    > będąc już zarejestrowanym?
    http://www.praca.gov.pl/
    -> adresy urzedow pracy
    wybierz sobie odpowiedni, tam sie wszystkiego dowiesz :)

  • 3. Data: 2005-10-26 07:05:13
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    mhl999 napisał(a):

> [...]

    Nalezy sie zarejestrowac w UP chocby po to aby miec oplacane skladki na
    ubez. zdrowotne. Z tego co pamietam przy takim rozwiazaniu umowy zasilek
    nie przysługuje. Ale dzown do swojego UP i tam dowiesz sie wszystkiego.

    --
    czarny
    http://www.ef2.prv.pl

  • 4. Data: 2005-10-26 09:32:56
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    zasilek chyba sie nalezy jezeli rezygnujesz z pracy z powodu zmiany miejsca
    zamieszkania...

  • 5. Data: 2005-10-26 14:27:12
    Od: Xp <x...@p...onet.pl>

    > zasilek chyba sie nalezy jezeli rezygnujesz z pracy z powodu zmiany miejsca
    > zamieszkania...

    Firma mnie zwolniła bo przebywałem 5 tygodni na zwolnieniu a oni
    potrzebowali ludzi (zresztą byłem wzywany do ZUSu na komisję bo
    pracodawca na mnie doniósł i ZUS nie miał zastrzeżeń)). Jest to duża
    firma typu "biedronka" która może narobić bałaganu w papierach i dlatego
    rozwiązanie nastąpiło za porozumieniem stron. Druga sprawa to to że ta
    praca znajduje się 80km od miejsca zamieszkania i musiałem czasem
    wyjeżdżać 4 godziny wcześniej.

  • 6. Data: 2005-10-26 15:02:31
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

> [...]
    > firma typu "biedronka" która może narobić bałaganu w papierach i dlatego
    > rozwiązanie nastąpiło za porozumieniem stron.
    (w nowej ortografii)
    Sprubuj to odkręcić. Teoretycznie masz na to 7 dni od otszymania świadectwa
    pracy.
    Potem 7 dni na skierowanie sprawy do sądu pracy. Ale możesz wnioskować o
    przywrucenie terminu, jeśli np. na świadectwie nie było właściwego pouczenia,
    albo były inne powody.

    > Druga sprawa to to że ta
    > praca znajduje się 80km od miejsca zamieszkania i musiałem czasem
    > wyjeżdżać 4 godziny wcześniej.
    NIe znam tak szczegułowo przepisuw dotyczącyh odległości.

    W użędzie pracy się zarejestruj od razu. Bo to daje ubezpieczenie zdrowotne.
    Zasiłek należy się ale nie od razu (trzba mieć jednak odpowiedni staż pracy).
    Od razu się należy tylko jak cię zwolni zakład, i to nie dyscypinarnie. NIe od
    razu tzn HYBA po 3 msc. Ale właśnie od listopada zmieniają się jakieś pszepisy
    dotyczące użędów pracy i bezrobotnyh. Nie wiem jakie. Będzie się hyba można
    meldować w użędzie dużo żadziej niż dawniej (do tąd raz na miesiąc).

  • 7. Data: 2005-10-26 17:20:42
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    26 Oct 2005 17:02:31 +0200, na pl.praca.dyskusje, stokrotka napisał(a):
    papierach i dlatego

    > (w nowej ortografii)

    O matko! Probowalas kiedys przeczytac takie pisanie? Bo ja po trzy razy nad
    kazdym zdaniem sleczalem, zeby zrozumiec. Moze w ogole zacznij pisac
    fonetycznie to juz bedziesz zupelnie cool.

    Wiem, ze watek o ortografii juz grupa splodzila i nie chce tu debatowac o
    slusznosci lub nieslusznosci przestrzegania jej zasad. Ale tego co piszesz
    po prostu nie da sie normalnie czytac.

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 8. Data: 2005-10-26 17:26:00
    Temat: To nie czytaj...
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    >...tego co piszesz po prostu nie da sie normalnie czytac.

    To nie czytaj : twuj zysk lub strata.

  • 9. Data: 2005-10-27 04:50:42
    Temat: Re: To nie czytaj...
    Od: "mhl999 " <m...@W...gazeta.pl>

    stokrotka <o...@a...pl> napisał(a):

    > To nie czytaj : twuj zysk lub strata.

    ciekawe co jesli autor posta dojdzie do tego samego wniosku z czytaniem
    ktory ty zaproponowalas kapslowi?

    po pierwszych 2 moze 3 zdaniach dojdzie, ze osoba robiaca blad na bledzie
    jest niepowazna a jej odpowiedz niedorzeczna.

    wniosek bedzie wynikal stad, ze mozna robic bledy (zdarza sie)
    ale zeby w kazdym wyrazie (gdzie wchodzi w gre ortografia) to juz
    przesada :)

  • 10. Data: 2005-10-27 06:54:25
    Temat: Za darmo nic nie ma.
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

> [...]
    >
    >  po pierwszych 2 moze 3 zdaniach dojdzie, ze osoba robiaca blad na bledzie
    >  jest niepowazna a jej odpowiedz niedorzeczna.

    Jego problem, jego wnioskowanie.
    Może zysk, może strata.
    Ja nadal popieram reformę-uproszczenie ortografii.
    W końcu za jakąś poradę, głos, odpowiedź, tszeba coś zapłacić.
    Hoćby popszez pszeczytanie słuw w nowej orografii.
    Za darmo nic nie ma.
    Jak hcesz na ten temat dyskutować, to nie w tym wątku.