PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Schenck Process... ?

  • 1. Data: 2008-10-02 19:05:33
    Temat: Praca w Schenck Process... ?
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

    Witam wszystkich,
    Szykuje mi się praca w tej firmie, w polskim oddziale w Warszawie i w
    związku z powyższym mam pytanie do wszystkich którzy zetknęli się z tą
    firmą: jak się tam pracuje? Jakie warunki? Jakie są relacje
    pracownik-pracownik i pracownik-przełożony? Czy godne zarobki? itp itd..
    Ja do tej pory zetknąlem się z tą firmą jako ze swoją konkurencją z którą
    czasami wygrywałem na polu zawodowym.... a teraz byś może "zmienię obóz" ale
    nie chciałbym się wpakowaćw coś niezadowalającego...
    Z góry dziękuję za wszelkie wypowiedzi.

    Pozdr, Leo

  • 2. Data: 2008-10-02 20:30:34
    Temat: Re: Praca w Schenck Process... ?
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

    dodam jeszcze proponowane stanowisko: inżynier ds sprzedaży

  • 3. Data: 2008-11-02 23:13:38
    Od: shoggy <p...@p...onet.pl>

    Leo pisze:
> [...]
    > czasami wygrywałem na polu zawodowym.... a teraz byś może "zmienię obóz" ale
    > nie chciałbym się wpakowaćw coś niezadowalającego...

    Pracuje w tej firmie od 9 miesiecy, i z racji tego, ze przyszedlem tutaj
    od razu po studiach (a wlasciwie w trakcie:)) moze nie mam
    wystarczajacej wiedzy by porownywac z czyms innym. Generalnie ja pracuje
    w serwisie i jest to bardzo wymagajaca praca, ale daje rowniez wiele
    satysfakcji.
    Zarobki: z tego co sie orientuje calkiem niezle.
    Relacje miedzy ludzmi: Wszystko zalezy od tego jakie sam masz podejscie
    do ludzi, czasem pod wplywem pressingu zdarzaja sie tarcia miedzy ludzmi
    (tak jak wszedzie) ale ogolnie atmosfera w firmie jest OK. Kierownik
    dzialu handlowego rowniez jest bardzo w porzadku.
    Musisz sie przygotowac na to, ze bedziesz mial dosyc duzo wyjazdow po
    calej Polsce i czasem zagranicy (sluzbowy Vw Jetta?). Tym samym o
    sposobie 'odwale 8h i do domu' mozesz zapomniec, rowniez gdy bedziesz w
    biurze. Na poczatku czeka Cie dosc duzo konsultacji z dzialem serwisu,
    bo to co sprzedajemy to dosyc zroznicowany i skomplikowany sprzet.
    Nie wykluczone, ze to wlasnie ja bede Cie wprowadzal w podstawy :)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2008-11-05 20:19:09
    Od: szymon <n...@m...pl_WITHOUT>

    Dnia 2008-11-03, pon o godzinie 00:13 +0100, shoggy pisze:

> [...]
    > bo to co sprzedajemy to dosyc zroznicowany i skomplikowany sprzet.
    > Nie wykluczone, ze to wlasnie ja bede Cie wprowadzal w podstawy :)

    Ale oczywiście nadgodziny i delegacje są normalnie płacone, prawda?

  • 5. Data: 2008-11-06 14:38:16
    Od: shoggy <p...@p...onet.pl>

    szymon pisze:
    > Dnia 2008-11-03, pon o godzinie 00:13 +0100, shoggy pisze:

    > Ale oczywiście nadgodziny i delegacje są normalnie płacone, prawda?

    Nie istnieja tzw. nadgodziny i dodatkowo platne delegacje niestety (poza
    przyslugujaca kazdemu dieta z prawa pracy oczywiscie). Zamiast tego
    funkcjonuje system premii wedle uznania prezesa.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2008-11-06 14:45:13
    Od: szymon <n...@m...pl_WITHOUT>

    Dnia 2008-11-06, czw o godzinie 15:38 +0100, shoggy pisze:

> [...]
    > przyslugujaca kazdemu dieta z prawa pracy oczywiscie). Zamiast tego
    > funkcjonuje system premii wedle uznania prezesa.

    Czyli 'możesz zapomnieć o 8 godzinach i do domu' - oznacza, że możesz
    równie dobrze siedzieć po 10 godzin dziennie, bez dodatkowego
    wynagrodzenia, a jak się coś nie podoba, to brak premii i jesteś
    pierwszy do zwolnienia?

  • 7. Data: 2008-11-06 15:13:38
    Od: shoggy <p...@p...onet.pl>

    szymon pisze:

> [...]
    > równie dobrze siedzieć po 10 godzin dziennie, bez dodatkowego
    > wynagrodzenia, a jak się coś nie podoba, to brak premii i jesteś

    Specyfika pracy handlowca/serwisanta i poniekad dzialu software polega
    na wielu wyjazdach. Firma zajmuje sie wagami i systemami dozujacymi, a
    klienci rozsiani sa po calej Polsce (zdarzaja sie tez zagraniczni).
    Piszac to co zacytowales mialem na mysli rowniez to, ze umawiajac sie z
    klientem 500km od Warszawy musisz poswiecic co najmniej 2 dni swojej
    pracy bo czeka Cie nierzadko 6-7h jazdy w jedna strone. Sam widzisz, ze
    to nie jest praca dla kazdego. Nadgodziny ciezko by bylo kontrolowac
    nawet w takiej sytuacji, dlatego prezes woli dawac konkretne premie wg.
    uznania i robi to stosunkowo czesto.
    W serwisie jest czesto tak, jak w utrzymaniu ruchu w wielkich fabrykach.
    Cos sie psuje - jest _duze_ cisnienie by to naprawic bo za tym stoja
    ogromne pieniadze, a to oznacza, ze z tych 8h moze sie zrobic i 13h.
    Zdarzaja sie nocne uruchomienia rowniez, na szczescie bardzo rzadko.

  • 8. Data: 2008-11-06 17:09:14
    Od: "Miroslaw L. Baran" <b...@h...pl>

    shoggy pisze:

> [...]
    > to nie jest praca dla kazdego. Nadgodziny ciezko by bylo kontrolowac
    > nawet w takiej sytuacji, dlatego prezes woli dawac konkretne premie wg.

    ...no, ale wtedy się płaci koszta podróży, rozlicza czas i generalnie
    nie robi się pracowników w balona.

> [...]
    > ogromne pieniadze, a to oznacza, ze z tych 8h moze sie zrobic i 13h.
    > Zdarzaja sie nocne uruchomienia rowniez, na szczescie bardzo rzadko.

    ...no, ale to się płaci nadgodziny wtedy. Taki lajf. Przynajmniej
    uczciwe firmy płacą.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Being natural is simply a pose.

  • 9. Data: 2008-11-06 18:06:31
    Od: shoggy <p...@p...onet.pl>

    Miroslaw L. Baran pisze:
    > shoggy pisze:
    >

    > ...no, ale wtedy się płaci koszta podróży, rozlicza czas i generalnie
    > nie robi się pracowników w balona.

    Ciach!

    > ...no, ale to się płaci nadgodziny wtedy. Taki lajf. Przynajmniej
    > uczciwe firmy płacą.

    Koszty delegacji, hotel itd. sa zwracane na podstawie faktur. Z tymi
    nadgodzinami prawdopodobnie i tak bym gorzej wyszedl na tym finansowo
    niz z premiami. Co kto woli. Dodatkowo mozna sobie u nas odebrac jeden
    dzien wolnego, w przypadku gdy pracowales sumarycznie powyzej 8h
    poprzedniego miesiaca.

    Tak czy siak biorac pod uwage moj staz pracy, doswiadczenie i wiek (24
    lata) nie nastawiam sie na razie na wielka kase. To co mnie naprawde
    pociaga w tej pracy to fakt, ze bardzo szybko sie rozwijam.

  • 10. Data: 2008-11-07 06:58:21
    Od: Echh <E...@S...pl>

> [...]
    > niz z premiami. Co kto woli. Dodatkowo mozna sobie u nas odebrac jeden
    > dzien wolnego, w przypadku gdy pracowales sumarycznie powyzej 8h

    Nie ma takiego jak kto co woli.
    Jest takie cos w cywilizowanych krajach jak PRAWO ktorego uczciwi ludzie
    i firmy przestrzegaja, gdyby bylo co kto woli to nie moglbys bezpiecznie
    wyjsc na ulice.