PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Rosji

  • 1. Data: 2007-01-22 07:29:38
    Temat: Praca w Rosji
    Od: "Robert.I" <b...@K...pl>

    Witajcie,

    Mam dosyć twardy orzech do zgryzienia.
    Zaproponowano mi pracę w Moskwie, na umowie o pracę (rosyjska). Jak to się
    ma do podatków w PL, będzie podwójne opodatkowanie?
    Co będzie z ZUSem, ubezpieczeniem prawem do emerytury - etc...

    Co mi jeszcze przychodzi do głowy...Sam nie wiem. Poradźcie proszę nad czym
    się zastanowić i na co zwrócić szczególną uwagę.

    Robert

  • 2. Data: 2007-01-22 10:31:01
    Temat: Re: Praca w Rosji
    Od: "Trawa44" <p...@m...ru>

    "Robert.I" <b...@K...pl> wrote in message
    > Witajcie,
    >
    > Mam dosyć twardy orzech do zgryzienia.

    Jedz chlopie - pewnie nie pozalujesz! Napisz jeszcze w jakiej firmie
    (polska, rosyjska, profil?)

    > Zaproponowano mi pracę w Moskwie, na umowie o pracę (rosyjska). Jak to się
    > ma do podatków w PL, będzie podwójne opodatkowanie?

    Nie bedzie jesli bedziesz pracowal w Rosji pow. 6 miesiecy (chyba, ale to
    musisz posprawdzac - weszly nowe przepisy od 1.01.) . Placisz tylko w Rosji
    podatek liniowy13%.

    > Co będzie z ZUSem, ubezpieczeniem prawem do emerytury - etc...
    > Co mi jeszcze przychodzi do głowy...Sam nie wiem. Poradźcie proszę nad
    czym
    > się zastanowić i na co zwrócić szczególną uwagę.

    - b.droga opieka medyczna
    - b.wysokie koszty wynajecia mieszkania
    - b.wysokie koszty utrzymania

    Jakbys mial konkretne pytania - pisz na priv.
    Pozdrawiam,
    Trawa44

  • 3. Data: 2007-01-22 12:37:32
    Od: "Robert.I" <b...@K...pl>

    Użytkownik "Trawa44" <p...@m...ru> napisał w wiadomości
    > Jedz chlopie - pewnie nie pozalujesz! Napisz jeszcze w jakiej firmie
    > (polska, rosyjska, profil?)
    Spółka córka polskiej firmy, zarejestrowana w Moskwie. Profil IT - będę
    wokół rozwiązań dla bankowości rosyjskiej.
    > Nie bedzie jesli bedziesz pracowal w Rosji pow. 6 miesiecy (chyba, ale to
    > musisz posprawdzac - weszly nowe przepisy od 1.01.) . Placisz tylko w
    > Rosji podatek liniowy13%.

    No to bomba, będzie pewnie do 2 lat.

    > - b.droga opieka medyczna
    Była zabezpieczona przez firmę, teraz nie wiem jak będzie.
    > - b.wysokie koszty wynajecia mieszkania
    Firma wynajmuje, a jak nie będą chcieli mogę mieć tylko za koszt utrzymania.
    > - b.wysokie koszty utrzymania
    Da radę. Już tu przebywałem, da się ekonomicznie przetrwać.
    > Jakbys mial konkretne pytania - pisz na priv.
    Jak coś mi przyjdzie do głowy - nieomieszkam.

    > Pozdrawiam,
    > Trawa44

    Pozdr.
    Robert

  • 4. Data: 2007-01-22 14:14:03
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

> [...]
    czym
    > się zastanowić i na co zwrócić szczególną uwagę.

    To już nawet w tamtą stronę idzie emigracja ??((-:)
    Czekam na moment kiedy prywaciarze rzucą wszystko i wyjadą jako ostatni po
    swoich pracownikach. A ci mądrale z sejmu niech sobie podnoszą koszty pracy
    ustalą podatek od "duszy" i sami pracują.

  • 5. Data: 2007-01-22 15:38:49
    Od: "Michał Buslik" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <B...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To już nawet w tamtą stronę idzie emigracja ??((-:)

    dlaczego "nawet" ?
    tam np przecietny nauczyciel akademicki zarabia juz lepiej nie w Polsce - i
    to nie tylko w Moskwie czy Petersburgu ....
    nie wspominajac o specjalistycznych zawodach

  • 6. Data: 2007-01-22 16:20:16
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > dlaczego "nawet" ?
    > tam np przecietny nauczyciel akademicki zarabia juz lepiej nie w Polsce -
    > to nie tylko w Moskwie czy Petersburgu ....
    > nie wspominajac o specjalistycznych zawodach

    W PL nadal panuje przekonanie ze w Moskwie to niedzwiedzie po ulicach chodza
    :-)
    A mieszka tam wiecej miliarderow niz w NYC.
    Ale jak to powiadaja Rosjanie - Moskwa to nie Rosja. Trzeba przyznac ze w
    wielu mniejszych miasteczkach i na wsiach jest gorzej niz w PL.

    Pozdrrrrr.... Reksio

  • 7. Data: 2007-01-22 22:06:30
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > Czekam na moment kiedy prywaciarze rzucą wszystko i wyjadą jako ostatni po
    > swoich pracownikach. A ci mądrale z sejmu niech sobie podnoszą koszty pracy
    > ustalą podatek od "duszy" i sami pracują.

    żebyś sie nie zdziwił z tym czekaniem. We wszystkich branżach wytwórczych
    wlaściciele na gwalt szukają maszyn. Jak maszyna zastąpi dwie osoby to już
    dobrze, a jak 5 to jest ekstra. Cały czas wymyślane są nowe technologie żeby
    eliminować wykwalifikowanych pracownikow. Dobrym przykladem są okna. kiedyś okno
    robil stolarz. Teraz niewielka firma rodzinna jest w stanie wyprodukować tyle
    samo plastikowych okien co kiedyś fabryka okien. Pamiętam jak 10 lat temu
    znajomy zajął się prostymi wyrobami typu pierogi, kopytka. Z 15 osob u niego
    pracowało na zmianę. teraz 2 na zmianę i się nie narobią a produkują ze trzy
    razy tyle co kiedyś. Następuje w wytworczości specjalizacja. Już male firmy nie
    robią duzego asortymentu. Kilka wyrobow ale przy bardzo niskich kosztach
    wlasnych. Zaczynamy się cywilizować. I bardzo pomaga w tym nieudolność?
    rządzących. Urzązdenia mają to do siebie ze nie chorują, zawsze mają ochotę do
    pracy, nigdy nie są wczorajsze, nie mają urlopów, trzynaste pensje są im obce,
    nie biorą dnia wolnego dla matki z dzieckiem, nie rozliczają szefa ile zarobił,
    nie zakladają związkow zawodowych, nie mają przerw na śniadanie i fajkę, nie
    chodzą do toalety, nie potrzebują szatni i natryskow, nie spoźniają się do
    pracy, nie dostają pensji, nie płaci się od nich ZUSu. Prywaciarze na razie
    rzucają wszystko jak tylko są targi maszyn. Wielu z nich nawet nie wie że jeden
    facet dawno temu stwierdził " że jak ktoś na ludziach buduje to na błocie
    buduje" a zaczyna stosować tą zasadę u siebie. Wielu ludzi w tym rownież młodych
    ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego że za moment zostaną wyeliminowani z rynku
    pracy bo zastąpią ich urządzenia. Caly cywilizowany świat się do tego szykuje i
    ma problem co z niepotrzebnymi ludzmi zrobić. Dobrym wyjściem dla świata bylaby
    wojna. Tylko ze taki scenariusz jest niemożliwy do przeprowadzenia. Juz się nie
    da zrobić wojny światowej. Na super epidemię jakiejś grypy bym też nie liczył.
    Sytuacja jest na razie patowa bo nie pracujacym trzeba dać jeść, ubranie i
    energię. żeby zaspokoić potrzeby energetyczne zrobiono rzut na taśmę i na gwałt,
    bo 20 lat w tej branży to jest gwałt, chcą zrobić pierwszą elektrownię
    termojądrową. I zrobią bo nie ma innego wyjścia. Tomek

  • 8. Data: 2007-01-22 22:31:23
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Tomek napisał(a):
> [...]
    > chodzą do toalety, nie potrzebują szatni i natryskow, nie spoźniają się do
    > pracy, nie dostają pensji, nie płaci się od nich ZUSu.
    Fajnie. Klon bydlejakiego powraca.
    Nawet bylejaki nie jest tak popier**** jak Ty :/
    Tylko ze taki scenariusz jest niemożliwy do przeprowadzenia. Juz się nie
    > da zrobić wojny światowej. Na super epidemię jakiejś grypy bym też nie liczył.
    Na przymusowe leczenie ludzi chorych psychicznie tez niestety nie ma szans:/
    --
    badzio

  • 9. Data: 2007-01-22 22:47:54
    Od: Mirosław Habarta <M...@p...pl>

    Tomek napisał(a):

    > żebyś sie nie zdziwił z tym czekaniem. We wszystkich branżach wytwórczych
    > wlaściciele na gwalt szukają maszyn. Jak maszyna zastąpi dwie osoby to już
    > dobrze, a jak 5 to jest ekstra.

    Ciekawe, czy maszyna będzie kupowała produkty wytworzone przez tegoż właściciela ;)

    Pozdrawiam, Mirek.H

  • 10. Data: 2007-01-22 23:34:24
    Od: Mirosław Habarta <M...@p...pl>

    Tomek napisał:

    > żebyś sie nie zdziwił z tym czekaniem. We wszystkich branżach wytwórczych
    > wlaściciele na gwalt szukają maszyn.
    Uhmm... Aleś nas oświecił! ZTCW to sie juz zaczęło w XVIII wieku. W XIX ruszyło
    pełną (nomen-omen) parą. Ale dokładne daty mogą mi sie mylić, bo historię miałem
    dawno.

> [...]
    > pracowało na zmianę. teraz 2 na zmianę i się nie narobią a produkują ze trzy
    Normalna sprawa, jedne zawody zanikają (wytwórca kopytek, zecer, repasator
    pończoch), inne powstają (operator kopytkarki (?) etc...)

    > Prywaciarze na razie
    > rzucają wszystko jak tylko są targi maszyn.

    Targi niewolników faktycznie od dość dawna nie funkcjonują, przynajmniej oficjalnie
    Wielu z nich nawet nie wie że jeden
    > facet dawno temu stwierdził " że jak ktoś na ludziach buduje to na błocie
    > buduje"
    tzn. wg ciebie dobrze stwierdził ten facet, czy był w błędzie ?

> [...]
    > wojna. Tylko ze taki scenariusz jest niemożliwy do przeprowadzenia. Juz się nie

    Co, uwierzyłeś Fukuyamie z tym końcem historii? Przecież po kilku latach od
    ukazania się tej książki , historia z niej zakpiła. Może nas Bin Laden wykończy
    ? Wszystko się może zdarzyć. Trochę wyobraźni.
    Zawsze może w nas pierdolnąć asteroida. Naukowcy twierdzą, że z każdym rokiem
    prawdopodobieństwo tego zdarzenia rośnie. Głowa do góry, Tomku!!

    >Na super epidemię jakiejś grypy bym też nie liczył.
    Znowu ta mała wyobraźnia... Tfu.. Szerzej patrz.. Kopytka to nie wszystko !
    Wystarczy oglądać np. National Geographic, albo inne Discovery, żeby wiedzieć,
    że pandemia nowego, zmutowanego wirusa grypy jest kwestią czasu!! Nie trać nadziei !
    > Sytuacja jest na razie patowa bo nie pracujacym trzeba dać jeść, ubranie i
    > energię.
    A to szok !! Czemu trzeba im coś dać ?

    Mirek H.