PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Rosji › Re: Praca w Rosji
    From: Mirosław Habarta <M...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w Rosji
    Date: Tue, 23 Jan 2007 00:34:24 +0100

    Tomek napisał:

    > żebyś sie nie zdziwił z tym czekaniem. We wszystkich branżach wytwórczych
    > wlaściciele na gwalt szukają maszyn.
    Uhmm... Aleś nas oświecił! ZTCW to sie juz zaczęło w XVIII wieku. W XIX ruszyło
    pełną (nomen-omen) parą. Ale dokładne daty mogą mi sie mylić, bo historię miałem
    dawno.

    Jak maszyna zastąpi dwie osoby to już
    > dobrze, a jak 5 to jest ekstra. Cały czas wymyślane są nowe technologie żeby
    > eliminować wykwalifikowanych pracownikow. Dobrym przykladem są okna. kiedyś okno
    > robil stolarz. Teraz niewielka firma rodzinna jest w stanie wyprodukować tyle
    > samo plastikowych okien co kiedyś fabryka okien. Pamiętam jak 10 lat temu
    > znajomy zajął się prostymi wyrobami typu pierogi, kopytka. Z 15 osob u niego
    > pracowało na zmianę. teraz 2 na zmianę i się nie narobią a produkują ze trzy
    > razy tyle co kiedyś.
    Normalna sprawa, jedne zawody zanikają (wytwórca kopytek, zecer, repasator
    pończoch), inne powstają (operator kopytkarki (?) etc...)

    > Prywaciarze na razie
    > rzucają wszystko jak tylko są targi maszyn.

    Targi niewolników faktycznie od dość dawna nie funkcjonują, przynajmniej oficjalnie
    Wielu z nich nawet nie wie że jeden
    > facet dawno temu stwierdził " że jak ktoś na ludziach buduje to na błocie
    > buduje"
    tzn. wg ciebie dobrze stwierdził ten facet, czy był w błędzie ?

    a zaczyna stosować tą zasadę u siebie. Wielu ludzi w tym rownież młodych
    > ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego że za moment zostaną wyeliminowani z rynku
    > pracy bo zastąpią ich urządzenia. Caly cywilizowany świat się do tego szykuje i
    > ma problem co z niepotrzebnymi ludzmi zrobić. Dobrym wyjściem dla świata bylaby
    > wojna. Tylko ze taki scenariusz jest niemożliwy do przeprowadzenia. Juz się nie
    > da zrobić wojny światowej.

    Co, uwierzyłeś Fukuyamie z tym końcem historii? Przecież po kilku latach od
    ukazania się tej książki , historia z niej zakpiła. Może nas Bin Laden wykończy
    ? Wszystko się może zdarzyć. Trochę wyobraźni.
    Zawsze może w nas pierdolnąć asteroida. Naukowcy twierdzą, że z każdym rokiem
    prawdopodobieństwo tego zdarzenia rośnie. Głowa do góry, Tomku!!

    >Na super epidemię jakiejś grypy bym też nie liczył.
    Znowu ta mała wyobraźnia... Tfu.. Szerzej patrz.. Kopytka to nie wszystko !
    Wystarczy oglądać np. National Geographic, albo inne Discovery, żeby wiedzieć,
    że pandemia nowego, zmutowanego wirusa grypy jest kwestią czasu!! Nie trać nadziei !
    > Sytuacja jest na razie patowa bo nie pracujacym trzeba dać jeść, ubranie i
    > energię.
    A to szok !! Czemu trzeba im coś dać ?

    Mirek H.