PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Rosji

  • 11. Data: 2007-01-23 07:37:15
    Temat: Re: Praca w Rosji
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: badzio [Mon, 22 Jan 2007 23:31:23 +0100]:

    > Fajnie. Klon bydlejakiego powraca.

    Ja wiem...? Any gnoi bo gnoić lubi, a to, co Tomek napisał
    to akurat przypadkowo jest prawda - utrzymanie maszyny jest dużo
    tańsze zazwyczaj niż utrzymanie zamiast niej kilku pracowników.

    Nie bierz tego osobiście do pracowników "bo źli są i chcą mieć
    trzynastki" - tylko spójrz od strony czystych kosztów. A potem
    sobie przypomnij, że firma służy do zarabiania. Jeśli ten sam
    efekt można osiągnąć tańszym i legalnym kosztem, to niby dlaczego
    tego nie zrobić?...

    Kira

    --
    /(o\ ~ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ * WindowsWC * GoogleKaida * Apple w PL *

  • 12. Data: 2007-01-23 08:17:22
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 22 Jan 2007 23:47:54 +0100, Mirosław Habarta wrote:

    > Ciekawe, czy maszyna będzie kupowała produkty wytworzone przez tegoż właściciela ;)

    wlasciciel firmy nie jest od naprawiania swiata tylko od jej dobrego
    zarzadzania tak aby przynosila zysk, a bezrobotni pracownicy predzej czy
    pozniej znajda sobie zajecie

    --
    futszaK
    0601061867

  • 13. Data: 2007-01-23 08:32:56
    Od: "Robert.I" <b...@K...pl>

    Użytkownik "Michał" <B...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > To już nawet w tamtą stronę idzie emigracja ??((-:)

    Tam NAWET... Popatrz na to z innej strony. Jak parę postów niżej - kasa
    porównywalna jak na zachodzie (mówimy o Moskwie), dużo skrajności, samochody
    zarówno kosmicznie luksusowe jak i rozpadające się hulajnogi, brak klasy
    średniej, ciągły głód za specjalistami, rozwijający się sektor bankowy...
    etc...etc...

    Wszyscy uciekają na zachód, a ja strategicznie na wschód - tam musi być
    cywilizacja ;) i pieniążki :P. Patrzę na to inaczej, na zachodzie jest
    mnóstwo Polaków i jakieś nisze już pozapełniali, z kolei w Moskwie jest ich
    mało, co wynika z jakiejś fobii przed naszym wschodnim sąsiadem. Fobii do
    końca chyba nie uzasadnionej. Jak na razie z pobytu tutaj jestem
    usatysfakcjonowany.
    Muszę przyznać przy tym rację poecie, który powiedział (wprawdzie w
    odniesieniu do cara ale można to uogólnić): Rosję można kochać, albo
    nienawidzić.

    R.

  • 14. Data: 2007-01-23 08:33:18
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 22 Jan 2007 23:06:30 +0100, Tomek <k...@v...pl>
    w <5...@n...onet.pl> napisał:

    > żebyś sie nie zdziwił z tym czekaniem. We wszystkich branżach wytwórczych
    > wlaściciele na gwalt szukają maszyn. Jak maszyna zastąpi dwie osoby to już

    No, na przykład w IT.
    Albo na budowach, zrobili już maszyny do bezobsługowego ustawiania cegieł,
    wiązania zbrojenia, wylewania stropów, okładania styropianem i/lub tynkiem,
    czy nadal potrzebni są do tego specjaliści?

    > dobrze, a jak 5 to jest ekstra. Cały czas wymyślane są nowe technologie żeby
    > eliminować wykwalifikowanych pracownikow. Dobrym przykladem są okna. kiedyś okno
    > robil stolarz. Teraz niewielka firma rodzinna jest w stanie wyprodukować tyle
    > samo plastikowych okien co kiedyś fabryka okien. Pamiętam jak 10 lat temu

    Jeszcze lepszym przykładem są książki.
    Kiedyś książkę przepisywał kopista albo kilku (zrównolegla się to dość
    dobrze), teraz jeden gościu może trzaskać tyle książek co klasztor
    Benedyktynów.

    [ ... ]
    > buduje" a zaczyna stosować tą zasadę u siebie. Wielu ludzi w tym rownież młodych
    > ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego że za moment zostaną wyeliminowani z rynku
    > pracy bo zastąpią ich urządzenia. Caly cywilizowany świat się do tego szykuje i

    W jakich zawodach, mógłbyś przypomnieć? Czy to nie przypadkiem w takich,
    do których niszczególnie potrzeba kwalifikacji?

    > ma problem co z niepotrzebnymi ludzmi zrobić. Dobrym wyjściem dla świata bylaby
    > wojna. Tylko ze taki scenariusz jest niemożliwy do przeprowadzenia. Juz się nie

    Taa, wojna jest dobrana wszystko.

    > da zrobić wojny światowej. Na super epidemię jakiejś grypy bym też nie liczył.
    > Sytuacja jest na razie patowa bo nie pracujacym trzeba dać jeść, ubranie i
    > energię. żeby zaspokoić potrzeby energetyczne zrobiono rzut na taśmę i na gwałt,
    > bo 20 lat w tej branży to jest gwałt, chcą zrobić pierwszą elektrownię
    > termojądrową. I zrobią bo nie ma innego wyjścia. Tomek

    Po pierwsze - zwykłe elektrownie jądrowe z reaktorami powielającymi spokojnie
    dadzą sobie radę, tylko zielonych oszołomów należałoby spacyfikować.
    Po drugie - mógłbyś podac linka, bo zdaje mi się, że prace nad
    elektrownią opartą o syntezę to trwają jużdośc długo.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 15. Data: 2007-01-23 09:17:32
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > żebyś sie nie zdziwił z tym czekaniem. We wszystkich branżach wytwórczych
    > wlaściciele na gwalt szukają maszyn. Jak maszyna zastąpi dwie osoby to już
    > dobrze, a jak 5 to jest ekstra.//ciach

    Trochę się chyba s-f naczytałeś. Jeżeli tak jest to dlaczego firmy zachodnie
    mające dostęp do technologii nadal poszukują taniej siły roboczej przecież
    przeniesienie firmy do takich Chin wcale nie jest tanie. Po drugie
    roll-roys - czy ci goście zatrzymali się w epoce kamienia że do dzisiaj
    większość samochodu robi się ręcznie ?? Mówisz o polski przedsiębiorcach
    może fakt- np. na tokarce cnc można zrobić 10 razy więcej niż a zwykłej ale
    tokarza do zwykłej można przyuczyć w tydzień jeżeli tego chce a do CNC ??
    Kolejny aspekt automatyzacja kosztu - opłaci się tylko wtedy jeżeli produkt
    robiony w tysiącach sztuk a co do mniejszych produkcji ??

  • 16. Data: 2007-01-23 09:34:29
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Kira porozsypywal nastepujace haczki:
    > Ja wiem...? Any gnoi bo gnoić lubi, a to, co Tomek napisał
    > to akurat przypadkowo jest prawda - utrzymanie maszyny jest dużo
    > tańsze zazwyczaj niż utrzymanie zamiast niej kilku pracowników.
    Maszyny sa tansze, to fakt. Ale to nie jest pierwszy post tego Tomka -
    juz sie kiedys wypowiadal w tonie bydlejakiego. Wg niego (jesli dobrze
    kojarze) kazdy pracownik to frajer i debil (ergo - jesli dobrze kojarze
    to zatrudniasz ludzi - zatem zatrudniasz debili)
    A tekst o wojnie...
> [...]
    > sobie przypomnij, że firma służy do zarabiania. Jeśli ten sam
    > efekt można osiągnąć tańszym i legalnym kosztem, to niby dlaczego
    Bo ktos musi ten nasz produkt kupic:P I nie wszystko zrobi maszyna
    (jeszcze nie;) ) Bo jak bedziesz piekla ciastka i wylacza prad to
    maszyna pojdzie spac a pracownikowi dasz w lape foremke i bedzie
    pracowal recznie. No i jeszcze pare argumentow by sie zgadzalo ale robi
    sie OT;)
    --
    badzio

  • 17. Data: 2007-01-23 10:06:27
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: badzio [Tue, 23 Jan 2007 10:34:29 +0100]:

    > Ale to nie jest pierwszy post tego Tomka - juz sie kiedys
    > wypowiadal w tonie bydlejakiego.

    Być może, ja go w sumie nie kojarzę. Jakiś taki mało wpadający
    w oko "nick" ;-)

    > Bo ktos musi ten nasz produkt kupic:P

    Świat jest duży ;-) Całkowicie wyeliminować ludzi i tak się
    nie da, tak że kupią ci zatrudnieni w innych firmach. I oni
    jeszcze na tyle długo będą kupować, że nie ma się tym co jak
    na razie przejmować ;-)

    > Bo jak bedziesz piekla ciastka i wylacza prad to maszyna
    > pojdzie spac a pracownikowi dasz w lape foremke i bedzie
    > pracowal recznie.

    Po ciemku i chuchając na te ciastka żeby się upiekły...? ;-)
    O ile kojarzę, to piece kaflowe już się skończyły i wszystko
    jednak na elektryce jedzie...

    > No i jeszcze pare argumentow by sie zgadzalo ale robi
    > sie OT;)

    Ja wiem? Jakby nie patrzeć - o pracy gadamy.

    Kira

  • 18. Data: 2007-01-23 10:25:19
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Bo jak bedziesz piekla ciastka i wylacza prad to
    > maszyna pojdzie spac a pracownikowi dasz w lape foremke i bedzie pracowal
    > recznie. No i jeszcze pare argumentow by sie zgadzalo ale robi sie OT;)

    no ale tu już piszesz o wyjątkach które stanowią może 2% normalej sytuacji
    więc nawet marginalnie nie wpływają na sytuację biznesową
    --
    Jackare

  • 19. Data: 2007-01-23 11:44:11
    Od: Mirosław Habarta <M...@p...pl>

    futszaK napisał(a):

    > wlasciciel firmy nie jest od naprawiania swiata

    Gdy czytałem post Tomka, odniosłem wrażenie, że chciałby on jednak
    naprawić świat. Istotnym elementem jego (podobnie jak Any Usera) wizji
    idealnego świata jest wysokie bezrobocie pozwalające właścicielom firm
    dyktować warunki.
    Tak przynajmniej to odczytałem - ale mogę się mylić.

    Jako środki do celu (poprawienia świata) rozważa wojny lub epidemie.

    > ... a bezrobotni pracownicy predzej czy
    > pozniej znajda sobie zajecie

    Przecież będą niepotrzebni, bo wszędzie będą już maszyny!

    Mirek

  • 20. Data: 2007-01-23 15:14:29
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > Zawsze może w nas pierdolnąć asteroida. Naukowcy twierdzą, że z każdym rokiem
    > prawdopodobieństwo tego zdarzenia rośnie.

    to chyba logiczne?
    jezeli jakieś zdarzenie miałoby kiedykolwiek nastąpić, to z każda chwilą sie do niego
    zblizamy. pewność w tym przypadku nie występuje, stąd nie możemy określić czy czas
    działa na niekorzyść czy też nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia...

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*