PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Irlandii › Re: Praca w Irlandii
    From: "GreG" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w Irlandii
    Date: Sun, 18 Jul 2004 13:08:28 +0100

    "honeymoon" <s...@i...pl> wrote in message
    news:cdbkjo$1bg$1@bobo.ds5.agh.edu.pl...
    > Proszę każdego kto wie coś więcej na ten temat o swoje przemyślenia,
    opinie
    > i wskazówki.
    > Chodzi mi o dzidzinę telekomunikacji i sieci. Czy łatwo o prace, jakie
    > zarobki, jakie miasta, jak się tam żyje? Na co zwrócić uwagę, i jak to
    > wygląda obecnie, gdy jesteśmy w UE.

    Obecnie wyglada to tak, ze Polakow/Litwinow/Rosjan jest tu wiecej niz
    Irlandczykow.
    Slychac ich wszedzie, bo jak pierwszy raz za granica to mysla, ze nikt
    dookola ich nie
    rozumie i dra sie na caly regulator (stad wiadomo ze to np. Polacy).

    Do tlumow z Polski dorzuc studentow z calej Europy ktorzy przyjechali
    pouczyc sie jezyka
    i znajdziesz wytlumaczenie dlaczego na 1 wakat jest kupka 150 CV, a na
    drzwiach
    zaczynaja sie pojawiac karteczki "No vacancies".

    Po 1 maja zaczela sie tu nowa, znana juz nam rzeczywistosc...

    Ale fachowiec z doskonalym angielskim, sporymi umiejetnosciami i
    doswiadczeniem
    zawsze znajdzie w Irlandii dobrze platna prace. Musi tylko wiedziec, ze
    nalezy sie cenic.
    Juz dzis fachowcy zaczynaja zgadzac sie na glodowe stawki i rynek pracy
    niszczeje.
    Dlatego w tym miejscu apeluje do specjalistow - tu nigdy nie bylo
    dyskryminacji ze
    wzgledu na narodowosc. Mozecie zadac irlandzkich stawek! Nie zanizajcie
    poprzeczki
    i nie pokazcie pracodawcom, ze Polak moze za 1/3 stawki.

    Pozdrawiam
    GreG