PracaGrupypl.praca.dyskusje › Polska widziana oczyma poety

  • 1. Data: 2003-11-21 16:19:05
    Temat: Polska widziana oczyma poety
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    Wtam,

    Tak sobie wlasnie czytam Andrzeja Burse i natknalem sie na wiersz, ktory
    pewnie spodoba sie niektorym z czytajacych grupe ;-)

    Modlitwa dziekczynna z wymowka

    Nie uczyniłeś mnie ślepym
    Dzięki Ci za to Panie

    Nie uczyniłeś mnie garbatym
    Dzięki Ci za to Panie

    Nie uczyniłeś mnie dziecięciem alkoholika
    Dzięki Ci za to Panie

    Nie uczyniłeś mnie wodogłowcem
    Dzięki Ci za to Panie

    Nie uczyniłeś mnie jąkałą kuternogą karłem epileptykiem hermafrodytą koniem
    mchem ani niczym z fauny i flory
    Dzięki Ci za to Panie

    Ale dlaczego uczyniłeś mnie Polakiem?

    (1957)

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

    P.S. Mysle, ze warto zwrocic rowniez uwage na wiersz pt. Nauka chodzenia -
    chociaz niestety ten rowniez ma wydzwiek dosyc psymistyczny.

  • 2. Data: 2003-11-21 16:42:12
    Temat: Re: Polska widziana oczyma poety
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Greg <o...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Dzięki Ci za to Panie
    >
    > Nie uczyniłeś mnie jąkałą kuternogą karłem epileptykiem hermafrodytą koniem

    Może jestem cham i prostak, ale jakoś nie dociera do mnie głębia tego
    wiersza. W niczym mi nie przeszkadzają ślepi i garbaci. Wodogłowcy też mają
    prawo do zycia. Co do alkoholizmu i jego skutków dla rodziny (a zwłaszcza
    dla dzieci), to za dużo sie napatrzyłem na takie rzeczy, żebym robił sobie z
    tego jaja. Akurat nie rozumiem, dlaczego alkoholizm rodziców ma powodować,
    że dziecko trzeba wytykać palcami.

    Zawsze myślałem, że ciemnota i zacofanie - a tym jest właśnie naśmiewanie
    się z cudzego nieszczęścia - to na przeszłość. Widzę, że myliłem się i nawet
    komputery nic tu nie pomagają.

    Co Polaków i polskości - jakoś wielu ludzi poświęciło swoje zycie w tej
    sprawie.

    Ale dla chama to wszystko są jaja, cham ze wszystkiego się będzie śmiał.

  • 3. Data: 2003-11-21 16:51:51
    Od: "mikl" <i...@w...to.poczta.onet.pl>

    mnie to juz razi w oczy. jestem ateista i nie ma zadnego pana ktory nade mna
    jest. wiec komu tu dziekowac. ale to tylko poezja, wiem.

    (1957) a to mowi samo za siebie, poezja "chyba" tez sie opiera na jakis
    ramach czasowych. kiedys to moze bylo dobre, dzis to zakrwawa na chamstwo.

    fakt nie jest nam najlepiej. zawsze sie porownuje do lepszych, ale zrobie
    wyjatek - ciesze sie ze nie mieszkam w afryce.

    pozdr.
    mikl

  • 4. Data: 2003-11-21 17:31:46
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-21 17:51, mikl wrote:

    > mnie to juz razi w oczy. jestem ateista i nie ma zadnego pana ktory nade mna
    > jest. wiec komu tu dziekowac. ale to tylko poezja, wiem.

    No, to Ty bracie też jesteś wierzący - tyle, że akurat wierzysz, że Bóg
    nie istnieje. Nie powiesz chyba, że na gruncie empirycznym da się
    wykazać istnienie, bądź nieistnienie bytów kwalifikowanych jak wyżej.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2003-11-21 17:42:57
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Catbert <v...@w...pl> napisał(a):

    > No, to Ty bracie też jesteś wierzący - tyle, że akurat wierzysz, że Bóg
    > nie istnieje. Nie powiesz chyba, że na gruncie empirycznym da się
    > wykazać istnienie, bądź nieistnienie bytów kwalifikowanych jak wyżej.

    Kolego, to przecież nie na tę grupę. Ale jeśli masz jakieś poglądy w tej
    materii, to skocz do pl.soc.religia, wątek:
    Ciachac albo nie ciachac? - oto jest pytanie
    bo wilki mnie obskoczyły, siedzę na drzewie, orła nie widać, zaś Gandalf
    gdzieś się zapodział.

  • 6. Data: 2003-11-21 18:15:38
    Od: "mikl" <i...@w...to.poczta.onet.pl>

    "Catbert" <v...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > nie istnieje. Nie powiesz chyba, że na gruncie empirycznym da się
    > wykazać istnienie, bądź nieistnienie bytów kwalifikowanych jak wyżej.

    OT:
    ciekawe jest to co piszesz bracie. ja wole jednak uzywanie "zmiana
    światopoglądu" niż wierzący "że Bóg nie istnieje." Rozumiesz jest prościej,
    bo co będzie jak ktoś mnie zapyta czy jestem wierzący ? z tego co napisałeś
    to mogę powiedzieć tak :-) (jestem wierzacy - czyli wierze, że Bóg nie
    istnieje)

    pozdr
    mikl

  • 7. Data: 2003-11-21 18:18:01
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-21 18:42, leszek wrote:

    > Kolego, to przecież nie na tę grupę. Ale jeśli masz jakieś poglądy w tej
    > materii, to skocz do pl.soc.religia, [.....]

    Pozwolisz, że zacytuje Twój post:

[...]

    Mnie to rybka, ale są pewnie takie osoby, co chętnie by sie dowiedziały,
    co to ma wspólnego z pracą, podobnie, jak to, czy ktoś jest wierzący,
    czy nie i czy rażą go uzywane przez poetę słowa o wydźwięku religijnym.

    Bursa w mojej ocenie daje wyraz właściwej poetom nadwrażliwości - a swe
    istnienie w Polsce odbiera jako traumę - lata pięćdziesiąte to, tak na
    marginesie nie był fajny okres, więc najzwyczajniej mogła mu "palma
    odwalić" i nie ma co sie gościa czepiać.
    Bursa jest kontrowersyjny - moim faworytem akurat nie jest, ale to nie
    ma wiele do rzeczy.

    Rzuciłeś się na ten niewiele mający z tematyką grupy post /a może
    mający? - nie oceniam/ wraz z sąsiednim kolegą i zacząłeś kontynuować
    dywagacje poza tematem - więc pozwoliłem sobie na zgryźliwy komentarz.
    Bo wredny jestem.

    IMHO Grupa jest miejscem, gdzie możemy sie spierać, lubić bądź nie -
    możemy też odejść czasem od tematu i nie jest to tak naganne, jak
    wynikałoby z Twojej reakcji. Usenet to nie miejsce, gdzie rządzi kpk czy
    kk - a być może jedno z nielicznych, gdzie moglibyśmy okazać sobie nieco
    życzliwości i tolerancji - także - podchodząc z dystansem do swych poglądów.

    Tutaj jest miejsce, w którym możesz wpisać, że się wymądrzam:
    /.........................../

    Pzdr: Catbert

  • 9. Data: 2003-11-21 18:28:00
    Temat: Re: [OT] Polska widziana oczyma poety - nie o pracy, nie czytać
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-21 19:15, mikl wrote:
    > "Catbert" <v...@w...pl> wrote in message

    > ciekawe jest to co piszesz bracie. ja wole jednak uzywanie "zmiana
    > światopoglądu" niż wierzący "że Bóg nie istnieje."

    To są słowa, które umożliwiają nam komunikowanie się - mam nadzieję, że
    nie czujesz się urażony, że sie trochę nimi pofechtowaliśmy :-)

    Widzę, że podjąłeś konwencję, byśmy się zwracali do siebie jak
    Afroamerykanie - w ten sposób wracamy na grunt pracy - możemy
    powiedzieć, że chociażby w formie post ma z nią związek, np. nawiązując
    do schematu: pracownik - "biały murzyn".

    Pozdrawiam: Catbert

  • 8. Data: 2003-11-21 18:28:00
    Od: Catbert <v...@w...pl>

  • 11. Data: 2003-11-21 18:35:27
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Catbert <v...@w...pl> napisał(a):

    > On 2003-11-21 18:42, leszek wrote:
    >

    > Mnie to rybka, ale są pewnie takie osoby, co chętnie by sie dowiedziały,
    > co to ma wspólnego z pracą, podobnie, jak to, czy ktoś jest wierzący,

    Ma dokładnie to samo, co wiersz przytoczony przez kolegę. A nawet więcej,
    bo mój komentarz ma więcej wspólnego z wierszem, niż wiersz z tematyką
    grupy.

> [...]
    > kk - a być może jedno z nielicznych, gdzie moglibyśmy okazać sobie nieco
    > życzliwości i tolerancji - także - podchodząc z dystansem do swych

    Sugeruję ci mój własny przykład - odnieś się do tego co ja napisałem, tak
    jak ja się odniosłem do wiersza. Natomiast niekoniecznie jestem
    zainteresowany czytaniem kazań i ogólnych poglądów na temat USENETu. Co do
    moich uwag (ma na myśli początkowy post) - odniosłem się do wiersza i swoje
    wnioski uzsadniłem.

    Jeśli masz inne poglądy na temat tego wiersza - chętnie się zapoznam i
    zmienię zdanie, jeśli przekonasz mnie, że nie mam racji.

    Natomiast nie jestem zainteresowany czytaniem wypowiedzi o charakterze
    ideologiczno-światopoglądowym.