PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie pracy za wypowiedzeniem - reorganizacja firmy - niesłuszne zwolnienie.

  • 1. Data: 2003-11-21 12:00:35
    Temat: Zwolnienie pracy za wypowiedzeniem - reorganizacja firmy - niesłuszne zwolnienie.
    Od: "Adam" <s...@s...org>

    Witam!

    We wrześniu opisywałem swój problem z rozwiązaniem umowy o pracę. Przytoczę
    tekst tamtego postu:
    "Mam taką sytuację: pracowałem w pewnej dużej firmie blisko 4 lata, ostatnio
    zmienił się dyrektor i ten postanowił sobie powsadzać "swoich ludzi" -
    dostałem
    wypowiedzenie umowy o prace "w związku z restrukturyzjacją i reorganizacją
    spółku" z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia + 2 miesięczną odprawą.

    Wszystko wg mnie było by OK gdyby nie to iż dowiedziałem się iż dyrektor w
    zeszłym miesiącu zatrudnił na moje miejsce inną osobę. czy to jest w porządku?
    Tutaj piszą coś o reoragnizacji a zaraz jak zniknę to wsadzany jest ktoś inny.
    Czy mogę mieć jakieś roszczenia co do firmy? Czuję się niesłusznie zwolniony
    (słusznie?)"

    No i odpisaliście mi iż sprawe należy skierować do sądu pracy - znalazłem
    prawnika któremu przedstawiłem powyższą sprawę i zaproponował aby najpierw
    sprobować polubownego załatwienia sprawy na zasadzie zarządania odszkodowania.
    Prawnik przygotował pismo i wysłał je do firmy. Stamtąd przyszła odpowiedź iż
    nie zatrudniono nikogo na moje miejsce (ale zatrudniono do tego samego
    wydziału). A napisano iż moje stanowisko przestało być potrzebne (wg umowy
    byłem kierwonikiem zespołu) a moje stanowisko Pani z kadr pomyliła i odpisała
    iż byłem kierownikiem projektu - co nie jest prawdą!
    Na to pismo prawnik wysłał drugie pismo prostujące i przedstawiające
    stanowisko orzeczenia sądu najwyższego w podobnej sprawie:
    Cytat z pisma: :Podobne stanowisko zajął Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 19
    grudnia 1997 roku (SN I PKN 445/97, OSNP 1998/22/648), gdzie stwierdził, iż
    przesłanką wystąpienia o ponowne zatrudnienie pracownika jest zatrudnienie
    osób w tej samej grupie zawodowej. Zdaniem Sądu Najwyższego &#8222;nie należy tego
    pojęcia identyfikować z konkretnym stanowiskiem pracy zwolnionego pracownika,
    lecz należy powiązać je z właściwie rozumianym wyrażeniem ustawowym "tej samej
    grupy zawodowej", wykonującej zespół rodzajowo wewnętrznie spójnych czynności
    zawodowych, jakościowo odmiennych od innych specjalności zawodowych&#8221;.

    No i wezwał firmę ponownie do zatrudnienia mnie bądź wypłacenia odszkodowania.
    Firma na odpowiedź miała czas do 17 listopada. Nic się nie odezwali - chyba
    olali sprawę. Prawnik chcę sprawę kierować do sądu ale za to życzy sobie
    5.000zł - mnie nie stać :( Co z tym można zrobić ? Nie chcę tego tak
    zostawiać1 POMOCY!

    Z góry dzięki za waszą pomoc,

    Adam

  • 2. Data: 2003-11-21 15:22:45
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Ale nie wiem czy masz inne wyjscie. Moze w sadzie pracy albo PIP mozesz na
    cos liczyc bezplatnie. Zorientuj sie albo poszukaj tanszego prawnika.