PracaGrupypl.praca.dyskusje › Patrzę i oczom nie wierzę-podali zarobki w ogloszeniu

  • 71. Data: 2009-09-21 06:12:55
    Temat: Re: Patrzę i oczom nie wierzę-podali zarobki w ogloszeniu
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    > Jakich informacji ma prawo żądać pracodawca od osoby ubiegającej sie o
    > pracę
    > jasno określa KP. Wieku (daty urodzenia) tam nie ma. Jest za to zakaz
    > dyskryminacji ze względu na m.in. wiek.

    To kwestia zwykłej ochrony danych osobowych a nie dyskryminacji.

  • 72. Data: 2009-09-21 12:11:21
    Temat: Re: Patrzę i oczom nie wierzę-=?UTF-8?Q?podali_zarobki_w_ogloszeniu?=
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@c...pl>

    > Bzdura. Nazwisko jest mi - jako pracodawcy - potrzebne choćby do tego, bym
    > móc sprawdzić, czy w CV napisał prawdę odnośnie swojego doświadczenia
    > zawodowego.

    Nie musisz tego sprawdzać

    > I takie sprawdzenie nie jest w żaden sposób niezgodne z prawem.
    > A jak sprawdzisz wiarygodność dyplomu ukończenia danej uczelni, jeśli nie
    > masz nazwiska, zdjęcia i żadnych innych danych?

    A z jak ?

  • 73. Data: 2009-09-21 12:20:05
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl>

    > Nie wiem czy uczelnia udzieli takich informacji o danej osobie byle komu.
    > Zamieszczanie nieprawdziwych danych o sobie jest przestępstwem.
    > Pracod. mógłby zwrócić się do odpowiedniego urzędu o sprawdzenie danych
    > osoby, z takim godłem (kodem).
    >
    > Np. tablica rejestracyjna to pewnego rodzaju "godło" właściciela pojazdu.

    To godło pojazdu a nie właściciela. Musiałbyś zakładać swoją prywatną
    tablicę przed rozpoczęciem jazdy by było jak piszesz.

  • 74. Data: 2009-09-21 13:24:51
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    Użytkownik "op23" <o...@r...pl> napisał

    > Nie musisz tego sprawdzać.

    A kto powiedział, że muszę? Po prostu chcę.

    > A z jak ?

    Normalnie. Dzwonię na uczelnię i sprawdzam, czy taki a taki człowiek
    istotnie otrzymał jej dyplom.

  • 75. Data: 2009-09-22 07:43:26
    Od: "Miroslaw L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Nixe pisze:

    > Normalnie. Dzwonię na uczelnię i sprawdzam, czy taki a taki człowiek
    > istotnie otrzymał jej dyplom.

    Hm, to już dyplom ukończenia studiów nie wystarcza? Przecież i tak
    trzeba go dostarczyć do kadr...

    Do proboszcza też dzwonisz po świadectwo moralności?

    Jubal (Anglojęzyczni mają takie powiedzonko: 'if you suspect a man,
    don't employ him')

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    The hearing ear is always found close to the speaking tongue,
    a custom whereof the memory of man runneth not howsomever to
    the contrary, nohow.

  • 76. Data: 2009-09-22 09:38:54
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    "Miroslaw L. Baran" <b...@h...pl> napisał

    > Hm, to już dyplom ukończenia studiów nie wystarcza?

    A o jakim innym dyplomie ja piszę?

    > Przecież i tak trzeba go dostarczyć do kadr...

    I na podstawie samego dostarczenia go do kard już wiesz, że jest prawdziwy,
    a nie kupowany "od ruskich"?

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 77. Data: 2009-09-22 13:07:04
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    > "Miroslaw L. Baran" <b...@h...pl> napisał
    > A o jakim innym dyplomie ja piszę?
    > I na podstawie samego dostarczenia go do kard już wiesz, że jest
> [...]

    Dalej ciągniecie ten wątek? ;-)

    Dodam, że żaden z moich pracodawców (było ich kilku w mojej skromnej
    karierze), nie żądał dostarczenia dyplomu ukończenia studiów do wglądu.

    Instytucje publiczne proszą o załączenie kopii dyplomu, oświadczenia o
    niekaralności...itp
    To wszystko.

    I gdybym miał zatrudnić człowieka, o określonej specjalności i
    wykształceniu, do głowy by mi nie przyszło, żeby oglądać jego dyplomy.

    pozdr.

    J.

  • 78. Data: 2009-09-22 13:19:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    jacem pisze:
> [...]
    >
    > Dodam, że żaden z moich pracodawców (było ich kilku w mojej skromnej
    > karierze), nie żądał dostarczenia dyplomu ukończenia studiów do wglądu.

    To dziwne, bo w księgowości powinni kopię mieć, tak by wiedzieć, jak
    wyliczyć Ci urlop....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 79. Data: 2009-09-22 14:47:05
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 22 Sep 2009 15:19:37 +0200, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    >To dziwne, bo w księgowości powinni kopię mieć, tak by wiedzieć, jak
    >wyliczyć Ci urlop....
    Moga mu dac 26 dni nie patrzac na jego dyplom. Droga wolna.

    WAM
    --
    tani wypoczynek dla studentów:
    www.nadmorze.pl

  • 80. Data: 2009-09-22 15:37:23
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości

    > Dodam, że żaden z moich pracodawców (było ich kilku w mojej skromnej
    > karierze), nie żądał dostarczenia dyplomu ukończenia studiów do wglądu.

    Możliwe, że nie było im to do niczego potrzebne.

    > Instytucje publiczne proszą o załączenie kopii dyplomu,

    Nie tylko instytucje publiczne.

    > I gdybym miał zatrudnić człowieka, o określonej specjalności i
    > wykształceniu, do głowy by mi nie przyszło, żeby oglądać jego dyplomy.

    A jaką masz firmę? Bo jeśli remontujesz łazienki czy handlujesz
    komputerami, to istotnie - po grzyba Ci czyjeś dyplomy wyższych uczelni.