PracaGrupypl.praca.dyskusje › Patrzę i oczom nie wierzę-podali zarobki w ogloszeniu

  • 41. Data: 2009-09-16 08:43:14
    Temat: Re: Patrzę i oczom nie wierzę-=?UTF-8?Q?podali_zarobki_w_ogloszeniu?=
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:h8q7pn$ntn$1@news.onet.pl...
    > "jacem" <j...@1...pl> napisał
    > Być może. Nie Tobie oceniać kryteria, jakimi kieruje się pracodawca.
    > Równie dobrze możesz argumentować "A co to samouk bez skończonych
    > studiów byłby gorszym tłumaczem, niż dyplomowany lingwista"?
    > Taki sam tok myślenia.

    Oczywiście, że pracodawcę nie zmuszę do niczego.
    Chodzi o stworzenie pewnych cywilizowanych standardów.

    Ukończone szkoły i zdobyte umiejętności mają związek z kandydaturą na
    stanowisko.

    Natomiast płeć, wiek, wyznanie, orientacja seksualna, rasa, hobby,
    szczegóły życia intymnego...i co tam jeszcze związane z życiem
    osobistym, nie mają związku z kwalifikacjami kandydata.

    Nauczcie się: praca to praca (w godzinach ustalonych w umowie), i wara
    pracodawcy od życia prywatnego. I vice versa.

    J.

  • 42. Data: 2009-09-16 08:45:15
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    > "jacem" <j...@1...pl> napisał
    > Jasne, tylko po co mamić mężczyzn takim ogłoszeniem, jeśli i tak
    > wiadomo
    > z góry, że się mężczyzny nie przyjmie, a wręcz nawet nie zaprosi na
    > rozmowę?

    Jesteś tego pewien?
    Z góry wiesz, czego oczekuje pracodawca?
    Dlaczego zakładasz, że kobieta lepiej sprawdzi się na stanowisku
    sekretarki?
    Ja np. jestem odmiennego zdania.

  • 43. Data: 2009-09-16 08:47:49
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:h8q8cr$pfd$1@news.onet.pl...
    > Pewnie tak, ale jeśli firma tnie koszty, a płaci sie za każde słowo w
    > ogłoszeniu to kombinują - hehehe :)

    Niby tak, ale co to za firma, która tnie koszty w taki sposób.
    To już nie firma, ale jakieś d...pki.

    Widziałem gdzieś niedawno ogłoszenie na stanowisko: "Koniusz"

    Potocznie mówi się: koniuszy (co sugeruje mężczyznę).

    J.

  • 44. Data: 2009-09-16 08:51:44
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    > Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał
    > Tak samo można sobie wyguglać dane osobowe zamieszczone w
    > sieci_dobrowolnie_przez potencjalnego pracownika.
    > Samo guglanie nie jest przetwarzaniem danych osobowych. I nie ma
    > niczego dziwnego w tym, że ktoś w ten sposób sprawdza innych ludzi.
    > Pod warunkiem, że szef nie ma konta na NK albo w GoldenLine, bo z
    > pewnością nie omieszkałbyś :>

    Zgoda, i to problem każdego z nas, co ujawniamy w sieci.
    To oczywiste, i nie o to się spieram.

    Chodziło o zatajenie nazwiska, co utrudniłoby takie "myszkowanie" po
    sieci już na wstępie i wpłynęłoby na bardziej obiektywną ocenę
    kandydatów.

    J.

  • 45. Data: 2009-09-16 08:52:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    jacem pisze:

    > Niby tak, ale co to za firma, która tnie koszty w taki sposób.
    > To już nie firma, ale jakieś d...pki.

    To już zupełnie inna sprawa :) Chciałem tylko pokazać kwestie bardziej
    formalną, że akurat tu nie ma się co denerwować. Co innego gdyby
    napisali konkretnie panią do sprzątania. W ogłoszeniu pisze sie często,
    że np zatrudni sie nauczyciela (i tu znaczenie jest takie, że
    nauczyciela bądź nauczycielkę).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 46. Data: 2009-09-16 08:54:04
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    > On 2009-09-16, jacem <j...@1...pl> wrote:
    > [...]
    > Do tego się nie googla, tylko odpytuje urząd miasta/gus.

    O tym też wiem. I stosuję.

    > Ale czemu masz pretensje, że ktoś przeczyta dane które ktoś sam
    > umieszcza w sieci (w golden-line, n-k, czy innych serwisach)?

    Nie mam pretensji. Czytaj poniżej.

    J.

  • 47. Data: 2009-09-16 08:54:06
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    "jacem" <j...@1...pl> napisał

    > Oczywiście, że pracodawcę nie zmuszę do niczego.
    > Chodzi o stworzenie pewnych cywilizowanych standardów.

    I wg tych cywilizowanych standardów miałabym mieć obowiązek przyjęcia na
    stanowisko hostessy na targach mody i kosmetyków kobiecych grubego
    60-letniego faceta?

    > Natomiast płeć, wiek, wyznanie, orientacja seksualna, rasa, hobby,
    > szczegóły życia intymnego...i co tam jeszcze związane z życiem osobistym,
    > nie mają związku z kwalifikacjami kandydata.

    Nie mają związku z kwalifikacjami, ale same w sobie stanowią kryteria, które
    powodują, że ktoś nadaje się na dane stanowisko bardziej niż inny. Jedne
    kryteria mają mniejsze znaczenie, a inne nie. I to osoba odpowiedzialna za
    koszty zatrudnienia w firmie powinna mieć w tym względzie najwięcej do
    gadania, a nie jakieś suche i jałowe przepisy czy coś, co nazywasz
    cywilizowanymi standardami.

    > Nauczcie się: praca to praca (w godzinach ustalonych w umowie), i wara
    > pracodawcy od życia prywatnego.

    Akurat wiek pracownika nie jest jego sprawą prywatną ;-)

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 48. Data: 2009-09-16 08:54:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    jacem pisze:
> [...]
    >
    > Chodziło o zatajenie nazwiska, co utrudniłoby takie "myszkowanie" po
    > sieci już na wstępie i wpłynęłoby na bardziej obiektywną ocenę kandydatów.

    W kwestii formalnej - jak cos jest ocenne, to racze nie obiektywne....
    Dla mnie nie istnieje coś takiego jak obiektywna ocena. Zawsze jest
    kwestia wyboru pewnych aspektów porównania, więc już nie jest to obiektywne.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 49. Data: 2009-09-16 08:56:32
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał

    > Jesteś tego pewien?
    > Z góry wiesz, czego oczekuje pracodawca?

    Jeszcze raz, powoli.
    Jeśli pracodawca z góry wie, że nie chce zatrudnić faceta, to po grzyba ma
    dawać takie ogłoszenie?

    > Dlaczego zakładasz, że kobieta lepiej sprawdzi się na stanowisku
    > sekretarki?

    Nie zakładam. Ja to wiem - z doświadczenia :)

    > Ja np. jestem odmiennego zdania.

    A ja jestem zdania, że faceci nie sprawdzają się na tym stanowisku, o czym
    miałam okazję niejednokrotnie się przekonać.

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 50. Data: 2009-09-16 08:57:25
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości

    > Niby tak, ale co to za firma, która tnie koszty w taki sposób.
    > To już nie firma, ale jakieś d...pki.

    Całe szczęście, że Ty wiesz, jak należy ciąć koszty w swojej firmie.

    Pozdrawiam
    Nixe