PracaGrupypl.praca.dyskusje › PYTANIE BAZROBOTNEGO O UNIE /// ???

  • 1. Data: 2003-04-24 20:23:12
    Temat: PYTANIE BAZROBOTNEGO O UNIE /// ???
    Od: "Zeglarz80" <z...@t...pl>

    Jutro mam spotkanie z szycha od integracji Polski z UE - mam przygotowac
    ciekawe pytania. Chcialbym go zagiac jakims...
    Jakie pytania zadaliby mu bezrobotni???
    Badzcie laskawi i podzielcie sie ze mna pomyslami...

    Dziekuje z gory i z dolu!

    hubi

  • 2. Data: 2003-04-24 20:48:42
    Temat: Re: PYTANIE BAZROBOTNEGO O UNIE /// ???
    Od: "Yaten" <y...@p...warszawa.sdi.tpnet.pl>

    Ciekawe pytania moga ci sie nasunac po lekturze paru artykulow z
    http://www.nczas.com

    Yaten

  • 3. Data: 2003-04-24 22:00:01
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Zeglarz80 napisal(a) Thu, 24 Apr 2003 22:23:12 +0200:
    >Jutro mam spotkanie z szycha od integracji Polski z UE - mam przygotowac
    >ciekawe pytania. Chcialbym go zagiac jakims...
    >Jakie pytania zadaliby mu bezrobotni???
    >Badzcie laskawi i podzielcie sie ze mna pomyslami...

    1. Ile wynosi, na glowe, skladka na brukselska biurokracje?
    2. Czy wplacajac skladke na bruksele, Polska sie bogaci
    czy biednieje?
    3. Dlaczego Polska ma placic skladke do Brukseli, skoro
    ma dostac z powrotem (i to z nawiazka ;)? Czy
    nie prosciej byloby, by biurokracja brukselska
    oddala Polsce nadwyzke ?
    4. Skad sie ma brac ta nadwyzka w wymianie pieniedzy?
    Czyli: jakim to cudem Bruksela ma placic Polsce
    wiecej niz Polska zaplacila? Drukuja tam pieniadze
    czy co?
    5. Ilu urzednikow bedzie dodatkowo zatrudnionych w Polsce
    z tytulu obslugi Brukseli? O ile w zwiazku z tym
    wzrosna podatki?
    itd

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 4. Data: 2003-04-24 23:47:53
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    WOJSAL napisał:

    > 1. Ile wynosi, na glowe, skladka na brukselska biurokracje?

    Mniej niż składka na F-16 - chyba było 120$ na łeb ;)

    > 2. Czy wplacajac skladke na bruksele, Polska sie bogaci
    > czy biednieje?

    Jeżeli będzie ciągneła środki z kredytów/obligacji to rzeczywisty koszt
    członkowstwa będzie wyższy o procenty i koszty emisji/obsługi.

    > 3. Dlaczego Polska ma placic skladke do Brukseli, skoro
    > ma dostac z powrotem (i to z nawiazka ;)? Czy
    > nie prosciej byloby, by biurokracja brukselska
    > oddala Polsce nadwyzke ?

    Bo takie są zasady - Polska płaci składkę z tytułu członkowstwa (to jest
    obligatoryjne) i ma MOŻLIWOŚĆ wykorzystania funduszy UNII, co nie
    oznacza, że będzie je w stanie wykorzystać. Po prostu - dwa odrębne
    konta księgowe.

    > 4. Skad sie ma brac ta nadwyzka w wymianie pieniedzy?
    > Czyli: jakim to cudem Bruksela ma placic Polsce
    > wiecej niz Polska zaplacila? Drukuja tam pieniadze
    > czy co?

    Z opłat jakie wnoszą najbogatsze państwa - do niedawna np. Niemcy. Płacą
    obligatoryjną składkę jak wszyscy, zależną chyba od PKB, a mają mniejsze
    możliwości wykorzystania funduszy Unii.

    Flyer

  • 5. Data: 2003-04-29 06:54:34
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    WOJSAL wrote:
    > 1. Ile wynosi, na glowe, skladka na brukselska biurokracje?

    A ja caly czas ciekaw jestem, dlaczego tak antyunici nie wojuja (nie
    wojowali przez ten caly czas z poslkim systemem). Widzi mi sie ze to
    ich jedyny pomysl na zdobycie glosow, boL

    1. Ile wynosi, na glowe, skladka na polskich biurokratow?

    > 2. Czy wplacajac skladke na bruksele, Polska sie bogaci
    > czy biednieje?

    2. Czy sprzedajac majatek narodowy i przeznaczajc pieniadze na odprawy
    dla gornikow, dotujac nierentowne zaklady Polska bogaci sie czy
> [...]

    > ma dostac z powrotem (i to z nawiazka ;)? Czy
    > nie prosciej byloby, by biurokracja brukselska

    Dlaczego wiekszosc Polakow ma placic podatek do budzetu panstwa, skoro
    dostaja ja z powrotem (i to z nawiazka). Czy nie prosciej byloby,
    gdyby Polska dokonala transferu nadwyzki?

    > 4. Skad sie ma brac ta nadwyzka w wymianie pieniedzy?
    > Czyli: jakim to cudem Bruksela ma placic Polsce
    > wiecej niz Polska zaplacila? Drukuja tam pieniadze
    > czy co?

    4. Skad bierze sie nadwyzka w wymianie pieniedzy? (przypomne 95% w
    pierwszym progu Polakow placi w sumie prawie tyle samo co 3 +2% z II i
    III podatk dochodowego). Jak to sie dzieje, ze tylu rolnikow na KRUSIE
    finansuje te Kase tylko w 5%? Skad ta reszta pieniedzy sie bierze?
    Drukuja, czy co?

    > 5. Ilu urzednikow bedzie dodatkowo zatrudnionych w Polsce
    > z tytulu obslugi Brukseli? O ile w zwiazku z tym
    > wzrosna podatki?

    5. Ilu urzednikow zatrudnianych jest dodatkowo w zwiazku z wyzszymi
    podatkami? Ilu urzednikow pracuje w zwiazku z restrukturyzacja
    gornictwa, hutnictwa? Ilu urzednikow pracuje w agencjach rynku rolnego
    i skad biora sie pieniadze na interwencyjny skup zboza?

    I tak dalej. JAk widac pytania mozna bylo stawiac 10 lat temu, ale
    teraz widac intencje pytajacych. Im wcale nie chodzi o dobro Polski
    (bo gdyby tak blo wlasnie takie lub podobne pytania zadawaiby
    wczesniej) a tylko o wladze...
    Dlatego PRECZ Z LPR, SAMOOBRONA i kogo tam jeszcze.
    PiS tez pietnuja za brak programu gospodarczego i populizm

  • 6. Data: 2003-04-29 08:37:17
    Od: Michal Glass <m...@g...pl>

    W artykule <b8l7ia$8ps$1@news.onet.pl> Michał 'Amra' Macierzyński napisal(a):

    > A ja caly czas ciekaw jestem, dlaczego tak antyunici nie wojuja (nie
    > wojowali przez ten caly czas z poslkim systemem). Widzi mi sie ze to
    > ich jedyny pomysl na zdobycie glosow, boL

    UPR zawsze wojował z obecnym systemem.

    > 2. Czy sprzedajac majatek narodowy i przeznaczajc pieniadze na odprawy
    > dla gornikow, dotujac nierentowne zaklady Polska bogaci sie czy
    > biednieje?

    Oczywiście, że biednieje, ale po wejściu do Unii to się nie zmieni, natomiast
    dojdą koszty utrzymania unijnej biurtokracji, przepisów, kotrolerów

    > Dlaczego wiekszosc Polakow ma placic podatek do budzetu panstwa, skoro
    > dostaja ja z powrotem (i to z nawiazka). Czy nie prosciej byloby,
    > gdyby Polska dokonala transferu nadwyzki?

    Bo to są podatki płacone Państwu - jeżeli kwestionujesz zasadność wprowadzania
    *jakichkolwiek* podatków, to gratulacje !!

> [...]
    > III podatk dochodowego). Jak to sie dzieje, ze tylu rolnikow na KRUSIE
    > finansuje te Kase tylko w 5%? Skad ta reszta pieniedzy sie bierze?

    jw.

> [...]
    > gornictwa, hutnictwa? Ilu urzednikow pracuje w agencjach rynku rolnego
    > i skad biora sie pieniadze na interwencyjny skup zboza?

    I po wejściu do Unii ilość urzędników się zwiększy - p. Roman Prodi oszacował,
    że potrzebujemy dodatkowo 100 000 urzędników, tak że jeżeli chodzi o ścieżkę
    kariery w najbliższym czasie, to trzeba zostać urzędnikiem, kontrolerem albo
    innym śmieciem ;-)

> [...]
    > teraz widac intencje pytajacych. Im wcale nie chodzi o dobro Polski
    > (bo gdyby tak blo wlasnie takie lub podobne pytania zadawaiby

    Zadawali, tylko byli i są uważani za "oszołomów" ( nie mówie tu o LPR i
    Samoobronie )