PracaGrupypl.praca.dyskusjePYTANIE BAZROBOTNEGO O UNIE /// ??? › Re: PYTANIE BAZROBOTNEGO O UNIE /// ???
    From: Michal Glass <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PYTANIE BAZROBOTNEGO O UNIE /// ???
    Date: Tue, 29 Apr 2003 08:37:17 +0000 (UTC)

    W artykule <b8l7ia$8ps$1@news.onet.pl> Michał 'Amra' Macierzyński napisal(a):

    > A ja caly czas ciekaw jestem, dlaczego tak antyunici nie wojuja (nie
    > wojowali przez ten caly czas z poslkim systemem). Widzi mi sie ze to
    > ich jedyny pomysl na zdobycie glosow, boL

    UPR zawsze wojował z obecnym systemem.

    > 2. Czy sprzedajac majatek narodowy i przeznaczajc pieniadze na odprawy
    > dla gornikow, dotujac nierentowne zaklady Polska bogaci sie czy
    > biednieje?

    Oczywiście, że biednieje, ale po wejściu do Unii to się nie zmieni, natomiast
    dojdą koszty utrzymania unijnej biurtokracji, przepisów, kotrolerów

    > Dlaczego wiekszosc Polakow ma placic podatek do budzetu panstwa, skoro
    > dostaja ja z powrotem (i to z nawiazka). Czy nie prosciej byloby,
    > gdyby Polska dokonala transferu nadwyzki?

    Bo to są podatki płacone Państwu - jeżeli kwestionujesz zasadność wprowadzania
    *jakichkolwiek* podatków, to gratulacje !!

    > 4. Skad bierze sie nadwyzka w wymianie pieniedzy? (przypomne 95% w
    > pierwszym progu Polakow placi w sumie prawie tyle samo co 3 +2% z II i
    > III podatk dochodowego). Jak to sie dzieje, ze tylu rolnikow na KRUSIE
    > finansuje te Kase tylko w 5%? Skad ta reszta pieniedzy sie bierze?
    > Drukuja, czy co?

    jw.

    > 5. Ilu urzednikow zatrudnianych jest dodatkowo w zwiazku z wyzszymi
    > podatkami? Ilu urzednikow pracuje w zwiazku z restrukturyzacja
    > gornictwa, hutnictwa? Ilu urzednikow pracuje w agencjach rynku rolnego
    > i skad biora sie pieniadze na interwencyjny skup zboza?

    I po wejściu do Unii ilość urzędników się zwiększy - p. Roman Prodi oszacował,
    że potrzebujemy dodatkowo 100 000 urzędników, tak że jeżeli chodzi o ścieżkę
    kariery w najbliższym czasie, to trzeba zostać urzędnikiem, kontrolerem albo
    innym śmieciem ;-)

    > I tak dalej. JAk widac pytania mozna bylo stawiac 10 lat temu, ale
    > teraz widac intencje pytajacych. Im wcale nie chodzi o dobro Polski
    > (bo gdyby tak blo wlasnie takie lub podobne pytania zadawaiby
    > wczesniej) a tylko o wladze...

    Zadawali, tylko byli i są uważani za "oszołomów" ( nie mówie tu o LPR i
    Samoobronie )