PracaGrupypl.praca.dyskusje › Minimalne wynagrodzenie w naszym pieknym kraju.

  • 1. Data: 2003-04-24 20:50:55
    Temat: Minimalne wynagrodzenie w naszym pieknym kraju.
    Od: "Yerek" <d...@s...pb.bielsko.pl>

    Mam pytanie zwiazane z minimalnym wynagrodzeniem. Plus/minus orientuje
    sie, ze w 2003 roku to wynagrodzenie mialo wynosic 800 zl brutto. Pracuje
    pierwszy rok jako nauczyciel informatyki w LO. Jestem z wyksztalcenia inz.
    informatykiem - bez przygotowania pedagogicznego. Juz mnie szlag trafia, jak
    dostaje wyplate (cos jak w filmie "Dzien swira" - tez prawie 777 :) No ale
    mniejsza o to. W tej calej pokreconej tabeli zaszeregowania dla nauczycieli
    (jak to widze to przypominaja mi sie piekne czasy, z ktorych podobno juz
    wyszlismy - g... prawda chyba) sa takie 2 opcje: dla stazystów:
    - Tytuł zawodowy licencjata (inżyniera) bez przygotowania pedagogicznego,
    dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego lub nauczycielskiego kolegium
    języków obcych i wynagrodzenie 796 zl brutto;
    - Pozostałe kwalifikacje - 661 zl brutto.
    Troche brakuje do tych 800 - wiec jak to w koncu jest ? Moze mi ktos to
    wyjasni - bo sam juz nie wiem.
    Człowiek sie uczy 3,5 roku, potem idzie do szkoly na 1,5 etatu i dostanie
    850 na reke. Mozna poszalec - fakt :)

    Pozdrawiam (szczegolnie wszystkich nauczycieli - trzeba miec nie lada
    poczucie humoru w tym zawodzie)
    Yerek

  • 2. Data: 2003-04-25 06:52:35
    Od: "Piotrwarez" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > 850 na reke. Mozna poszalec - fakt :)
    >
    > Pozdrawiam (szczegolnie wszystkich nauczycieli - trzeba miec nie lada

    A no proste... juz bardzo czesto łysy" etat jest nizszy niz minimalna
    płaca. Pracodacy wliczają wszelkiem mozliwe premie i dodatki - i jak jest
    szansa ze bedzie 800zł brutto to dobrze.
    pewien problem powstanie jak sie tych premi nie otrzyma i byłoby w sumie
    mniej niż 800 bruto. No ale mało kto sie poskarży.

    pzdr

    piotrw

  • 3. Data: 2003-04-25 15:16:50
    Od: "Anka" <a...@N...pl>

    .
> [...]
    > wyjasni - bo sam juz nie wiem.
    > Człowiek sie uczy 3,5 roku, potem idzie do szkoly na 1,5 etatu i dostanie

    Bylam w podobnej sytuacji kiedy zaczynałam pracę w szkole jako nauczyciel
    (jeszcze przed reformą szkolnictwa). Tez mnie ten fakt zdziwił dlaczego
    miałam dostawac wypłate niższą niz minimalna średnia krajowa. Wybrałam sie
    wówczas do radcy prawnego i dowiedziałam sie że szkoła pomimo swoich
    pokręconych tabelek nie ma prawa płacić mniej niż własnie ta minimalna
    ustalona płaca. Zgłosiłam się z tym do dyrekcji i dostałam do tej tabelkowej
    wypłaty jakis dodatek tak że łącznie dostawałam tyle ile sie należało. Tobie
    równiez radze porozmawiac z dyrekcją i przypomnieć mu/jej o swoich prawach:)
    No chyba że przepisy się zmieniły to być może ktoś mnie tutaj poprawi.
    Powodzenia!
    Anka

  • 4. Data: 2003-04-25 23:25:08
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Yerek" <d...@s...pb.bielsko.pl> napisał w wiadomości

    > Człowiek sie uczy 3,5 roku, potem idzie do szkoly na 1,5 etatu i dostanie
    > 850 na reke. Mozna poszalec - fakt :)

    W temacie jakby brakuje mi takiego malego ";)"
    Bo co innego ma oznaczac "w naszym pieknym kraju" ?

    Dla mnie kpina jest taka stawka wynagrodzenia. Widac Polak potrafi...
    I taka stawke ustalic, i sie do takiej przyzwyczaic.

    Wiem, na minimalna stawke nie mamy wplywu, ale opinie o Polsce
    miejmy przystajaca do realiow...

    pozdrawiam
    GreG