PracaGrupypl.praca.dyskusje › PBS- Rekrutacja- 50zl/2h!

  • 1. Data: 2005-09-09 11:22:58
    Temat: Re: PBS- Rekrutacja- 50zl/2h!
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    dodam, że czesto jest to też sposób badania rynku. krótki filmik obrazujący
    sytuację i dyskusja na temat. Jak ktoś jest "ukierunkowany", to ma
    (przynajmniej teoretycznie) ustalone/przygotowane jakichargumentów uzywać w
    obronie "swojej" racji.

  • 2. Data: 2005-09-10 08:09:17
    Temat: PBS- Rekrutacja- 50zl/2h!
    Od: "Tatranka" <b...@w...pl>

    1. 19.09.05 godz. 19:00
    - Kobieta.
    - Przedział wiekowy: 49-55 lat
    - Musi posiadac dostep do internetu (stale lacze lub modem)
    - Powinna miec telefon komorkowy

    2. 20.09.05 godz. 19:00
    - Mężczyzna, który jest BARDZO niezadowolony i nielojalny w stosunku do
    TPSA.
    - Przedzial wiekowy: 41-48 lat - Musi posiadac dostep do internetu (stale
    lacze lub modem)
    - Musi korzystac z Tele2, NOM, karty Telegrosik, TelePIN lub Dzwoneczka
    - Nie moze byc osobą bezrobotną
    - Telefon stacjonary tylko w TPSA

    3. 20.09.05 godzina 17:00
    - Meżczyzna, ktory jest bardzo niezadowolony i nielojalny w stosunku doTPSA.
    - Przedział wiekowy: 25-32 lat
    - Musi miec dostep do internetu ( stale lacze lub modem)
    - Musi korzystac z Tele2, NOM, lub karty Telegrosik, TelePIN lub Dzwoneczka
    - Telefon stacjonary tylko w TPSA

    Musza to byc osoby z Trojmiasta. Za kazdy wywiad respondent otrzyma 50zl do
    reki.
    Zgloszenia prosze przysylac na mail: b...@w...pl

  • 3. Data: 2005-09-10 08:38:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 10 Sep 2005 10:09:17 +0200, "Tatranka"
    <b...@w...pl> zakodował:

    >Zgloszenia prosze przysylac na mail: b...@w...pl

    Chcesz o tym podyskutować?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-09-10 10:52:19
    Od: Neecze <n...@i...pl>

    Kaizen napisał(a):
    > Pięknego dnia Sat, 10 Sep 2005 10:09:17 +0200, "Tatranka"
    > <b...@w...pl> zakodował:

    > Chcesz o tym podyskutować?
    Gdzie tu obiektywizm, skoro płaci się za 'udzielenie wywiadu'? Zdaje mi
    się, że ci ludzie przeprowadzają badania, które muszą dać określony wynik.

    Pozdrawiam
    -----------
    Neecze

  • 5. Data: 2005-09-10 10:59:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Neecze napisał(a):

    > Gdzie tu obiektywizm, skoro płaci się za 'udzielenie wywiadu'? Zdaje mi
    > się, że ci ludzie przeprowadzają badania, które muszą dać określony wynik.

    Płacenie za udział w badaniu (tzw. spotkania panelowe) to standard i
    dotyczy to wszystkich agencji. A z obiektywizmem rzeczywiście może być
    nienajlepiej, ponieważ za 50zł wiele osób może udawać inne niż są w
    rzeczywistości. Winę za to ponoszą również sami rekrutujący do tego typu
    badań, ponieważ niejenokrotnie sami, nie mogąc znaleźć dokładnie
    pasującego kandydata, ustalają z respondentem kogo ma w danym badaniu
    /udawać/.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2005-09-10 17:34:27
    Od: "Tatranka" <b...@w...pl>

    --
    Jezeli mialo byc to "udawane" to nie wiem po co bysmy w ogole szukali osob
    do wywiadow. Takie spotkanie polega na luznej rozmowie i nie ma tu zlych i

  • 7. Data: 2005-09-10 19:10:14
    Od: "gromax" <g...@N...gazeta.pl>

    pierwsze primo - brałem już kilkukrotnie udział w czymś takim i potwierdzam,
    jest to przyjemne zarobienie kaski, drugie primo - nie napisałem że jest to
    udawane tylko że osoba biorąca udział wcześniej jest "nakierowana" na temat i
    z tej pozycji bierze udział w dyskusji, o trzecie primo - do wszelkiego
    rodzaju sondaży podchodzę z przymróżeniem oka. aczkolwiek pracuję w bardzo
    dalekiej branży od statystyczno-badawczo-marketingowej więc i nie mam w
    zamiarze poddawania jej jakiejś krytyce.
    i na marginesie:
    brałem np. udział w badaniu dotyczącej reklamy piwa. i jako jedyny w naszej
    grupie zwróciłem uwagę (zresztą do dziś ją pamiętam) na projekt gdzie gość
    wyjeżdża z rozkrzyczanego tłumu, ze sztywnego miasta (gdzie wszyscy wyglądają
    niemalże jak skalkowani) do swojego domku nad jeziorem, gdzie jest zdrowa i
    sliczna dziewczyna, gdzie w pokoju leży gitarka itede itepe. później
    widziałem reklamówki tej marki i zauważyłem że zwycięzyła
    koncepcja "większościowa" (przynajmniej w "mojej grupie"). ale się na ten
    temat wypowiedziałem i może moje zdanie było dyskutowane, nie wiem

    PS. jak się wypowiadam na jakiś temat to staram się żeby było to podparte
    wiedzą a nie domysłami

  • 8. Data: 2005-09-10 22:09:34
    Od: "Tatranka" <b...@w...pl>

    > pierwsze primo - brałem już kilkukrotnie udział w czymś takim i
    potwierdzam,
    > jest to przyjemne zarobienie kaski,

    - owszem :)

    drugie primo - nie napisałem że jest to
    > udawane tylko że osoba biorąca udział wcześniej jest "nakierowana" na
    temat i
    > z tej pozycji bierze udział w dyskusji,

    - w trakcie rekrutacji respondent ma zawsze milion pytan odnosnie badania i
    tematu wiodacego wiec zawsze staram sie wyjasnic na czym to bedzie plegac,
    natomiast nigdy w zyciu nikogo nie zmuszalam ani nie sugerowalam by
    odpowiadal lub myslal tak jak ja tego chce czy moj " pracodwaca". Wszystkie
    wady, zalety, zyczenia itd. wychodza samoistnie w trakcie rozmowy:)

> [...]
    > dalekiej branży od statystyczno-badawczo-marketingowej więc i nie mam w
    > zamiarze poddawania jej jakiejś krytyce.

    Chociaz ktos, bo strasznie ciezko sie dogadac z ludzmi na grupach. Wszyscy
    sa bardzo negatywnie do tego rodzaju rzeczy nastawieni... ciekawi mnie tylko
    jaka moze byc tego przyczyna?

> [...]
    > koncepcja "większościowa" (przynajmniej w "mojej grupie"). ale się na ten
    > temat wypowiedziałem i może moje zdanie było dyskutowane, nie wiem

    Nie wiem jak w innych firmach badawczych ale w mojej :) np. badanie
    dotyczace reklamy piwa jest przeprowadzane rownolegle w roznych miastach w
    Polsce. Czasami moze zmienic sie godzina rozpoczecia:] Calkiem mozliwe
    wlasnie, ze byles jedyny ktoremu ta reklama sie nie spodobala ale na pewno
    Twoj sprzeciw tez mial duze znaczenie!

  • 9. Data: 2005-09-11 11:06:12
    Temat: Odp: PBS- Rekrutacja- 50zl/2h!
    Od: "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl>

    > Chociaz ktos, bo strasznie ciezko sie dogadac z ludzmi na grupach. Wszyscy
    > sa bardzo negatywnie do tego rodzaju rzeczy nastawieni... ciekawi mnie
    tylko
    > jaka moze byc tego przyczyna?

    Wjaśnij mi jedno:
    Czemu służy wymóg "BARDZO niezadowolony i nielojalny w stosunku do TPSA."?

    Po przeczytaniu tego od razu krew się gotuje, bo podejrzewam Cię o jakiś
    szwindel i naciąganie statystyk.

    Ja odniosłem wrażenie, że robisz jakąś ankietę "statystyczną", która już na
    wstępie jest ukierunkowana na uzyskanie konkretnego wyniku. Np., że
    większość Waszych respondentów jest niezadowolona z usług TPSA.

    To tak, jakby OBOP robił ankietę nt. preferencji wyborczych, a chętnych
    zbierał ogłoszeniami w stylu "poszukujemy ludzi pozytywnie nastawionych do
    p. Tuska".

  • 10. Data: 2005-09-11 12:23:05
    Temat: Re: Odp: PBS- Rekrutacja- 50zl/2h!
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Lukasz Stela napisał(a):

> [...]
    > zbierał ogłoszeniami w stylu "poszukujemy ludzi pozytywnie nastawionych do

    To nie jest badanie mające na celu obiektywne poznanie upodobań
    ludzi. Czasami szuka się osób, które wykazują jakieś cechy, np. właśnie
    nie lubią TPSA. Może marketingowcy konkurencyjnej firmy opracowują nową
    ofertę, której targetem są właśnie ludzie nielubiący głównego operatora.
    To ich trzeba wybadać, spytać się co chcą, jak sobie wyobrażają ofertę
    konkurencji - przecież to oni są potencjalnymi klientami. Nie ma
    znaczenia w tym przypadku opinia osób, które

    - nie mają telefonu
    - odpowiada im oferta TPSA
    - dzieci

    itp. itd. Chodzi o poznanie opinii konkretnych osób o konkretnych poglądach.

    Twoje podejrzenia są zupełnie bezpodstawne.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz