PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile godzin powinnam pracowac-pilne

  • 1. Data: 2004-09-29 16:31:35
    Temat: ile godzin powinnam pracowac-pilne
    Od: "Anik" <a...@w...pl>

    słuchajcie pracuje w punkcie w markecie -generalnie pracuje sie tam 7 dni w
    tygodniu, jestem zarejestrowana na pełen etat -ile godzin powinnam
    przepracowac w pażdzierniku ?
    kierownik wyliczył mi 178 godzin, czy słusznie .W kodeksie pracy napisali 40
    godzin a w tygodniu 168 miesiacu.Proszę o podpowiedz.ile wolnych dni mi
    przysługuje.Pozdrawiam ANIA

  • 2. Data: 2004-09-29 17:16:39
    Temat: Re: ile godzin powinnam pracowac-pilne
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    Kodeks pracy zapewnia warunki minimalne, wiec umowa nie moze byc gorsza niz
    stanowi KP. Jezeli jest- po prostu jest nie wazna- nie ma skutkow prawnych.
    (przynajmnije w zakresie godzin)
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2004-09-29 18:09:07
    Od: "tmk" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anik" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    40
    > godzin a w tygodniu 168 miesiacu.Proszę o podpowiedz.ile wolnych dni mi
    Niestety musisz dowiedziec sie w pracy... Nie rozumiem jak pracujesz 7
    dni?Ustawowo masz wolna niedziele(Ale mozesz pracowac-za to jest inny dzien
    wolny) i jeden wybrany dzien w tyggodniu. Poniewaz oprocz tego czasem
    pracodwca ustala dodatkowe dni wolne (tak aby w roku liczba sie zgazdzała)
    nikt Ci z zewnatrz tego nie powie. Najprosciej to liczba dni pracujacych
    razy 8.
    TMK

  • 4. Data: 2004-09-29 19:04:22
    Od: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>

> [...]
    40
    > godzin a w tygodniu 168 miesiacu.Proszę o podpowiedz.ile wolnych dni mi

    Zdaje sie ze jedna sobota w miesiacu jest ustawowo pracujaca
    wiec w pazdzierniku wychodziloby (21 + 1) * 8 =176 h ale
    moge sie mylic...

    Piotr

  • 5. Data: 2004-09-29 21:21:45
    Od: Protr <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2004 18:31:35 +0200, Anik <a...@w...pl> napisał:

    > s?uchajcie pracuje w punkcie w markecie -generalnie pracuje sie tam 7
    > dni w
    > tygodniu, jestem zarejestrowana na pe?en etat -ile godzin powinnam
    > przepracowac w pa?dzierniku ?
    > kierownik wyliczy? mi 178 godzin, czy s?usznie .W kodeksie pracy
    > napisali 40
    > godzin a w tygodniu 168 miesiacu.Prosz? o podpowiedz.ile wolnych dni mi
    > przys?uguje.Pozdrawiam ANIA

    Witam,

    dużo zależy od okresu rozliczeniowego przyjętego w danym zakładzie pracy -
    np. przy okresie trzymiesięcznym, taka liczba godzin jest możliwa.
    Poniższe wyliczenie dotyczy miesięcznych (najczęściej spotykanych) okresów
    rozliczeniowych.

    Serwis kadrowy (czyli ja) uprzejmie informuje, że w październiku nominalny
    czas pracy (zgodnie z algorytmiką przyjętą w kodeksie pracy) wynosi 168
    godzin (4 tyg * 40 godz. + 1 dzień * 8 godz.).
    A tak na marginesie to w 2004 r. w żadnym miesiącu nie mamy do
    przepracowania 178 godz. - maksymalnie to 176 godz. Planowanie nadgodzin
    jest prawnie zabronione.

    Pozdraf
    Protr

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 6. Data: 2004-09-30 10:46:44
    Od: Protr <p...@w...pl>

  • 7. Data: 2004-10-02 20:57:46
    Temat: Odp: ile godzin powinnam pracowac-pilne
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    >Nie rozumiem jak pracujesz 7
    > dni?Ustawowo masz wolna niedziele
    Ustawy sobie a życie sobie :( wg ustaw pracują chyba najczęściej pracownicy
    biurowi bo raczej nie pracownicy marketów i hipermarketów . Można pracować 6
    i 7 dni tygodniu w tym dziwnym kraju i nie zarobić wcale więcej a nawet nie
    dostać za to dnia wolnego. Nie chcę być uszczypliwy ale to niestety smutna
    rzeczywistość której dowiadczałem na własnej skórze.