PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zatrudnić pracownika - pomocy!

  • 1. Data: 2002-06-29 09:24:09
    Temat: Jak zatrudnić pracownika - pomocy!
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Niestety nie udało mi się skorzystać z archiwum, i z góry przepraszam, jeżeli
    takie pytanie już wcześniej padło.

    Mam pewien pomysł i trochę pieniędzy. Założyłem działalność gospodarczą. Mam
    coraz więcej pracy i zatrudniłbym 2 osoby do pomocy, na początek na kilka
    godzin tygodniowo. Działalność niestety nie przynosi jeszcze przychodów, więc
    nie stać mnie na zatrudnienie osoby na stałe.

    Stad pytanie - jak zatrudnić kogoś, aby nie płacić ZUSu? Uprzedzam, ze chodzi o
    początek działalności, a nie o kombinacje i oszustwo. Nie chcę też zatrudniać
    na czarno. Czy jest taka możliwość? Słyszałem, że studenci do 25 lat nie płacą.

    Po rozkręceniu te osoby będą miały stałą pracę.

    Dlaczego 2 osoby - bo każda będzie miała inną specjalizację.
    Dlaeczego bez ZUS - bo za pracę 20h w miesiącu mogę dać np. 200zł.

    Proszę o pomoc.
    Z góry dziękuję.
    Marco

  • 2. Data: 2002-06-29 12:25:20
    Temat: Re: Jak zatrudnić pracownika - pomocy!
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    [...]

> [...]
    więc
    > nie stać mnie na zatrudnienie osoby na stałe.
    >
    > Stad pytanie - jak zatrudnić kogoś, aby nie płacić ZUSu?
    [..]

    Jeszcze duzo wody w Wisle uplynie
    zanim ktos wpadnie na pomysl ze
    glownym powodem zapasci naszego kraju jest ... ZUS
    (w takiej postaci jak obecnie)!
    Do zusu dochodza podatki .... i
    jakbys sie nie wysilal to legalnie w tym kraju
    masz szanse tylko na .... bankructwo !
    Nie zatrudniaj bo jak pracownicy beda chcieli
    to Cie szybko wykoncza ! - niestety !

    TB

  • 3. Data: 2002-06-29 12:38:47
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    > Jeszcze duzo wody w Wisle uplynie
    > zanim ktos wpadnie na pomysl ze
    > glownym powodem zapasci naszego kraju jest ... ZUS
    > (w takiej postaci jak obecnie)!
    > Do zusu dochodza podatki .... i

    iii tam
    na ten pomysl to juz wpadlo wielu
    tylko co z tego ?
    kogoto ?

  • 4. Data: 2002-06-29 14:32:28
    Od: "przemo" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    więc
    > nie stać mnie na zatrudnienie osoby na stałe.

    A jakiego pracownika potrzebujesz i z jakiego miasta jestes ???

  • 5. Data: 2002-06-29 15:13:44
    Temat: Odp: Jak zatrudnić pracownika - pomocy!
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...

> [...]
    zatrudniać
    > na czarno. Czy jest taka możliwość? Słyszałem, że studenci do 25 lat nie

    owszem, przy umowie-zleceniu.

    > Po rozkręceniu te osoby będą miały stałą pracę.

    Na przyszlosc tez zalecam umowe-zlecenie ew. wspolprace firm. Pracownicy
    beda mieli wszystkie ubezpieczenia, jak przy umowie o prace, a nie beda
    mogli Cie zniszczyc, gdy sie poklocicie... .

    > Dlaczego 2 osoby - bo każda będzie miała inną specjalizację.
    > Dlaeczego bez ZUS - bo za pracę 20h w miesiącu mogę dać np. 200zł.

    Obawiam sie, ze przy takich stawkach ciezko bedzie znalezc Ci kogokolwiek...
    Btw - minimalna stawka miesieczna (nowe brutto) za pelny etat wynosi obecnie
    760 zl. Zasilek dla bezrobotnych jest wyzszy....

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2002-06-30 08:54:55
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "glos" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > Obawiam sie, ze przy takich stawkach ciezko bedzie znalezc Ci
    kogokolwiek...

    Policzmy... w miesiącu jest przeciętnie bodajże 168h pracy.
    Zatem 20h pracy w miesiącu będzie w przeliczeniu na etat oznaczało około 1/8
    etatu.
    Przeliczmy teraz minimalną stawkę na 1/8 etatu -> 760zł za 1/1, czyli 95zł
    za 1/8.
    200 zł za 20h pracy miesięcznie oznacza zatem kwotę ponad 2 razy wyższą od
    minimalnej.
    Jakich stawek się spodziewałeś od osoby, która niedawno założyła działalność
    gospodarczą ?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2002-06-30 10:07:47
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik glos <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afkija$hd3$...@n...onet.pl...
    > Na przyszlosc tez zalecam umowe-zlecenie ew. wspolprace firm. Pracownicy
    > beda mieli wszystkie ubezpieczenia, jak przy umowie o prace, a nie beda
    > mogli Cie zniszczyc, gdy sie poklocicie... .

    A ja proponuje (o ile masz taka mozliwosc) umowe o dzielo, oczywiscie pod
    warunkiem, ze to co beda robily te osoby to dzielo w swietle prawa...

> [...]
    obecnie
    > 760 zl. Zasilek dla bezrobotnych jest wyzszy....

    Jak dla mnie 10 pln/h to calkiem wysoka stawka.

    Kania

  • 8. Data: 2002-06-30 11:08:33
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Adam F. napisał:
    (...)
> [...]
    > minimalnej.
    > Jakich stawek się spodziewałeś od osoby, która niedawno założyła działalność

    1. Pracującego interesuje nie tylko parametr o nazwie płaca za godzinę,
    ale i jak długo będzie ją dostawał. Stawka prezydenta czy premiera w
    warunkach pracy trwającej 1/2 minuty - np. wręczenie kwiatów przygodnej
    osobie - to gówniany interes, pomimo, że zarabia się "tyle, co prezydent".

    2. Proponowanie pracownikowi niższego wynagrodzenia z powodu "zaczynania
    działalności" jest równoznaczne z żądaniem współfinansowania rozwoju
    CUDZEGO interesu. Płacę tyle, ile dla mnie warta jest robota, a nie "bo
    więcej nie mam".

    Uważam, że jeżeli ktoś ma kilkaset złotych na płace, to taką robotę
    powinien wykonać sam lub zagonić rodzinę do roboty, a nie szukać
    frajerów. 200 zł to może niezły dodatek dla licealisty, dla żula
    wegetującego na granicy przeżycia - złoty interes. Dla przeciętnej osoby
    na własnym utrzymaniu (a to jest chyba celem pracy zarobkowej) - po
    prostu żenada.

    MFG: Dogbert

  • 9. Data: 2002-06-30 11:13:01
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Kania napisał:
    (...)
    > Jak dla mnie 10 pln/h to calkiem wysoka stawka.

    Zależy za co - za skopanie ogródka przez pracownika będącego na
    zwolnieniu lekarskim, którego zus opłacam ja lub inny współobywatel -
    można powiedzieć, że rewelacyjna.
    Moj syn byłby z niej zadowolony. Tylko, że on nie jest pełnoletni.

    MFG: Dogbert

  • 10. Data: 2002-06-30 12:13:08
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kania <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afmlcl$2mp$...@n...onet.pl...

> [...]
    > kogokolwiek...
    > obecnie
    >
    > Jak dla mnie 10 pln/h to calkiem wysoka stawka.

    rozumiem, ze zamierzasz zyc tylko przez wspomniane 20 h/m-c, a przez
    reszte - hibernacja? Ona tez kosztuje...To - zabki w sciane?

    --

    pozdrawiam,

    glos