PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odmowilem pracy za 9 tys.brutto

  • 41. Data: 2008-01-08 18:54:44
    Temat: Re: Odmowilem pracy za 9 tys.brutto
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-08, Bartłomiej Szymański <l...@d...info> wrote:

    > Myślę, że pakując kasę w fundusze inwestycyjne z taką stopą zwrotu i
    > związanym z tym ryzykiem nie powinno zakładać się horyzontu czasowego w
    > wysokości 3 lat tylko znacznie dłużej. Jeśli sobie założysz np. 15 lat,
    > to te 3 lata będą akurat świetnym okresem na dokładanie kasy, która
    > mocno zaprocentuje w momencie hossy.

    Myślę, że możesz mieć rację. Ale Jackare podał horyzont w granicach
    5-6 lat i przewidział roczny wzrost rzędu 40%. A to są relia z bajki
    wzięte, wystarczy zobaczyć co się działo w poprzednim roku.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 42. Data: 2008-01-08 21:40:59
    Od: "MG" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "M" <m...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > finanse-controlling.
    > M2 mieszkania w moim miescie to ok.4800zl a w miescie z oferta pracy -m2
    > mieszkania to ponad 8400zl. Wychodzi wiec na to samo. Uwazacie ze dobrze
    > zrobilem nie przyjmujac tej oferty pracy? Pomyslalem sobie ze lepiej byc
    > przy rodzinie i mieszkac za mniejsze pieniadze niz na sile szukac
    > lepszych nominalnie zarobkow i placic za zycie,mieszkanie i dojazdy duzo
    > wiecej. Z jedenj strony mam satysfakcje ze dostalem dobra oferte pracy a
    > z drugiej pewien niesmak, sami rozumiecie...
    > Ale decyzje podjalem, wazniejsi bliscy niz daleka praca.

    Czlowieku - wez sie wreszcie w garsc i nie prowadz na grupie dyskusyjnej
    jakiejs psuedo-auto-terapii. Rozumiem ze nie masz sie komu wyzalic na swój
    los, ale zeby zaraz na grupe o tematyce "praca"?
    Czego oczekujesz?
    Cieplych slów z kojacym poczatkiem: "prosze sie wygodnie polozyc na kozetce,
    i niech pan nam opowie o..." ?
    Tego tu nie dostaniesz. Co wiecej, w naszym brutalnym swiecie dostaniesz to
    tylko od specjalisty psychoterapeuty, ale niestety nie bedzie to tania
    usluga...

    pzdr
    Marek

  • 43. Data: 2008-01-08 21:46:43
    Od: "MG" <m...@w...pl>

    > Koledzy podjeli kwestie mieszkania z rodzicami w wieku doroslym. IMHO
    > nie bylo to na miejscu, bo to grupa o czym innym i choc niektore style
    > zycia sa powszechnie uznawane za objaw problemow, to dopoki wszystkie
    > osoby zaangazowane w sytuacje sa z niej zadowolone, nie nalezy im
    > przeszkadzac w tym byciu zadowolonym w imie swojego wyobrazenia o tym,
    > co normalne. Ale jesli tymi zglaszajacymi powazne watpliwosci co do
    > Twojej decyzji sa ci najblizsi, dla ktorych poswieciles wyzsze zarobki,
    > to rzeczywiscie powinienes miec watpliwosci.

    w sumie w Polsce mieszkanie z rodzicami przez dłuuugi czas jest trendy i
    cool
    spokojnie można zostać premierem :-)

  • 44. Data: 2008-01-08 22:06:05
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > w sumie w Polsce mieszkanie z rodzicami przez dłuuugi czas jest trendy i
    > cool
    > spokojnie można zostać premierem :-)

    To dwa lata temu. Teraz moda się zmieniła na granie w piłę na podwórku.

  • 45. Data: 2008-01-08 22:13:47
    Od: "MG" <m...@w...pl>

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał w wiadomości

    > To dwa lata temu. Teraz moda się zmieniła na granie w piłę na podwórku.

    jedno drugiego nie wyklucza
    może nawet bedzie efekt synergii
    a poza tym historia kołem się toczy

  • 46. Data: 2008-01-09 07:55:34
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>

    > _Teraz_ dawały. _Teraz_ była dobra sytuacja na giełdzie. Zagwarantujesz,
    > że przez najbliższe 3 lata nie będziemy pikować w dół? Widziałeś co się
    > działo latem i teraz w listopadzie/grudniu?

    piszę w odniesieniu do tego co było teraz. W lecie likwidowałem dwa
    fundusze. Po 18 i 19 miesięcznym okresie, wypłaciłem średnio 150%
    zainwestowanych pieniędzy.
    --
    Jackare

  • 47. Data: 2008-01-09 08:05:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-09, Jackare <jacek.leszczuk_WYCIĽĆ...@i...pl_wycišć> wrote:

    > piszę w odniesieniu do tego co było teraz. W lecie likwidowałem dwa
    > fundusze. Po 18 i 19 miesięcznym okresie, wypłaciłem średnio 150%
    > zainwestowanych pieniędzy.

    Sam tak robię, to wiem o co Ci chodzi. ALE - nie widze tu możliwości
    zagwarantowania owych 40%. W czasach hossy wyniki >100% nie są jakoś
    szczególnie wysokie.

    Natomiast zastanów się co się stanie jak komuś koniec okresu
    oszczędzania przypadnie na środek bessy. Może się okazać, że lwią część
    nagromadzonego przez lata zysku zje mu ładnie faza spadkowa (a straty
    pod koniec będą największe, bo ma największy kapitał).

    Ja się zgadzam, że można zarobić na funduszach. Ale uważam, że
    przesadziłeś i to ostro ze stopą zwrotu. Taka bardziej realna jest na
    poziomie 15% rocznie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 48. Data: 2008-01-09 10:24:24
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.01.2008 Jackare <jacek.leszczuk_WYCIĽĆ...@i...pl_wycišć> napisał/a:

    > piszę w odniesieniu do tego co było teraz. W lecie likwidowałem dwa
    > fundusze. Po 18 i 19 miesięcznym okresie, wypłaciłem średnio 150%
    > zainwestowanych pieniędzy.

    No to świetnie. Możliwe, że następnym razem wyjmiesz 50% zainwestowanych
    pieniędzy.

    99% ludzi entuzjastycznie piszących o 'inwestowaniu' to osoby, które
    w ciągu ostatnich parę lat włożyły parę groszy w Arkę akcyjną i dostały
    drugie tyle. I bardzo fajnie, każdemu tego życzę, tylko nie rozumiem,
    dlaczego niektórzy popadli w związku z tym w niezdrowy entuzjazm: że to
    sposób na życie, że co najmniej 40% rocznie, że jak co miesiąc będziesz
    wpłacał kieszonkowe na fundusz zamiast iść do kina, to za dziesięć lat
    kupisz sobie wyspę na Fidżi... No i oczywiście, że ktoś, kto zamiast wpłacić
    na fundusz, jednak poszedł do kina - przegrał życie. ;) Za jakiś czas,
    prędzej czy później, takie głosy w przedziwny sposób... umilkną na kilka
    lat. Tak było, jest i będzie. ;)

    Pozostały 1% to naganiacze na różne szkolenia o inwestowaniu i inne takie.
    --
    Samotnik

  • 49. Data: 2008-01-09 10:26:24
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.01.2008 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał/a:
    > Ja się zgadzam, że można zarobić na funduszach. Ale uważam, że
    > przesadziłeś i to ostro ze stopą zwrotu. Taka bardziej realna jest na
    > poziomie 15% rocznie.

    Nie musisz uważać, tak po prostu jest. Gdyby fundusze dawały stabilne 40%
    co roku, to nie byłoby już biednych ludzi na tej planecie. Tylko tych
    tropikalnych wysp do kupienia za odkładane w funduszach kieszonkowe mogłoby
    zabraknąć. :)
    --
    Samotnik

  • 50. Data: 2008-01-09 13:42:54
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > co roku, to nie byłoby już biednych ludzi na tej planecie. Tylko tych
    > tropikalnych wysp do kupienia za odkładane w funduszach kieszonkowe

    I wtedy poszłyby ceny w górę i znów bylibyśmy z niczym!