PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nina

  • 51. Data: 2003-07-23 22:33:44
    Temat: Re: prawo glosu w wyborach
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> writes:

    > Przyjecie obywatelstwa innego panstwa stawia pod znakiem zapytania "czucie
    > sie Polakiem"

    czyzby? myslisz, ze wraz z dostaniem jakiegos-tam papierka poczucie
    pzynaleznosci do jakiejs grupy znika, jak reka odjal?

    prawda jest taka, ze wielu ludziom i panstwom fakt podwojnego
    obywatelstwa oscia w gardle stoi. Bo czlowiek, ktory ma dwa (badz
    wiecej paszportow, znam takich) obywatelstwa moze sobie wybrac.

    moze sobie wybrac na przyklad, ze zyje w kraju, gdzie koszty zycia sa
    tansze, a pracowac w innym, gdzie placa wiecej.
    gdyby takich ludzi bylo wiecej, stawialoby to pod znakiem zapytania
    raczej polityke danych panstw polegajaca na ustalaniu podatkow po
    uwazaniu i zmuszaniu ludzi do ich placenia.

    czemuz to najwieksze firmy w polsce nie placa w ogole podatkow? Bo
    moga sobie zarejestrowac dzialanosc w jednym z tzw. rajow podatkowych
    i tam placic minimalne podatki.
    do tego nie trzeba nawet byc obywatelem tych krajow.

    i wlasnie tego chca uniknac rzady roznych panstw. a ty idziesz jeszcze
    dalej, dajesz sie zmanipulowac na tyle, ze uwazasz, iz fakt dostania
    jakiegos papierka zmienia twoja narodowosc.

    ludzie maja rozne paszporty bo im tak wygodniej i tak dla nich
    krozystniej. to, kim sie czuja - to zupelnie odrebna bajka.
    moze kiedys to zrozumiesz.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 52. Data: 2003-07-23 22:57:19
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > dalej, dajesz sie zmanipulowac na tyle, ze uwazasz, iz fakt dostania
    > jakiegos papierka zmienia twoja narodowosc.

    "Papierka" sie nie dostaje. O "papierek" ludzie sie bardzo
    staraja.......widac bardzo im zalezy

    > ludzie maja rozne paszporty bo im tak wygodniej i tak dla nich
    > krozystniej. to, kim sie czuja - to zupelnie odrebna bajka.
    > moze kiedys to zrozumiesz.

    Moze jestem staromodny i niereformowalny. Moze dlatego wlasnie nie
    wyjechalem, ze mam inna skale wartosci?

    Caly czas uwazam, ze jesli ktos z powodu jakis tam ulatwien zdecydowal sie
    przyjac obywatelstwo kraju w ktorym mieszka, nie powinien miec mozliwosci
    decydowania o kraju z pobytu w ktorym zrezygnowal.
    Po powrocie na stale natomiast, jak najbardziej powiniem miec mozliwosc
    wystapienia o przywrocenie obywatelstwa.w celu aktywnego udzialu w zyciu
    politycznym swojego kraju.
    Tak jak z partia polityczna...dlaczego nie dziwi cie, ze nie mozna nalezec
    do dwoch rownoczesnie...przeciez tez jest to niesprawiedliwosc i
    dyskryminacja, poniewaz komus moze z przyczyn osobistych odpowiadac tylko
    czesc programu kazdej z nich.

    Caly czas jestem ciekawy, jak ten problem rozwiazala Irlandia, ktorej
    emigracja jest wieksza niz ludnosc kraju.
    Czy Irlandczycy w USA, z amerykanskim obywatelstwem, maja prawo glosu w
    wyborach i referendach irlandzkich?
    Jestes na miejscu, pewno bez problemu mozesz to ustalic. Nie znam
    odpowiedzi, tak wiec nie wiem, na czyja korzysc bedzie.
    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 53. Data: 2003-07-24 09:40:14
    Od: "Tomodati" <a...@o...pl>

    Witaj Nino,

    > Skoro powiadasz, ze nie ma.... ale pobawmy sie w gdybologie.
    >
    > Po pierwsze: z punktu widzenia panstwa polskiego, to jego rodacy
    > mieszkajacy za granica sa wlasciwie calkiem korzystnym zjawiskiem.
    > Podatkow co prawda w kraju nie placa, ale bardzo czesto maja w kraju
    > pozostawione rodziny i jednak cos ich z krajem laczy. calkiem wielu
    > jak sie dorobi, to do kraju wraca i wydaje swoje pieniadze tu.
    > sa tez spora grupa lobbingowa, przynajmniej w krajach, gdzie ich jest
    > wiecej.

    Calkiem wielu, to znaczy ilu? Jak wielki jest odsetek tych ludzi?

    > Po drugie: bardzo wielu Polakow, mieszkajacych za granica, ma
    > obywatelstwo tylko polskie. Chcialbys ich tego obywatelstwa pozbawic?

    Niech sie zadeklaruja: czy jestem Polakiem i mam zarowno prawa jak i
    obowiazki, czy jestem Amerykaninem, Niemcem czy kimkolwiek,
    tam place podatki, ubezpieczenie zdrowotne itp ( czyli obowiazki ) i tam
    czerpie korzysci ( leczenie itp )
    Wiec skoro w tym sensie nic mnie nie laczy z krajem to nie biore udzialu w
    glosowaniu... proste prawda? Chyba ze cos zle zaqmalem... :-)

    > Czy moze zmienic konstytucje i zrobic podzial na rownych i
    > rowniejszych: rowniejsi to sa ci, co mieszkaja w kraju i placa
    > podatki, i dlatego moga glosowac?

    Mieszkaja w kraju i dostaja w dupe od kolejnych rzadzacych... i trzeba to
    sobie otwarcie powiedziec.
    Pomijam fakt osob, ktore pracuja na kontraktach za granica ( bo w kraju jak
    wiadomo nie ma roboty ) i dorabiaja sie.
    Co innego osoby, ktore wyjechaly bo mialy dosc tego kraju i tego co sie tu
    dzieje. Skoro wyjechaly to niech siedza na dupie i nie wtracaja sie do
    wewnetrznych spraw, ktore nie powinny ich juz interesowac. I takie jest moje
    zdanie.

    > jesli to ostatnie, w takim razie wszyscy cudzoziemcy mieszkajacy w
    > Polsce powinni miec rowniez prawo glosowania w wyborach - skoro w tym
    > kraju mieszkaja, pracuja i placa podatki.

    widze, ze nie do konca rozumiesz o co mi chodzi, albo nie chcesz rozumiec,
    poniewaz moje dosc krytyczne slowa dotycza Ciebie ;-)

    > jakiekolwiek kryterium wybierzesz, musisz sie go konsekwentnie
    > trzymac, inaczej calkiem slusznie bedziesz oskarzony o dyskryminacje.

    Zadna dyskryminacja, tylko rownouprawnienie ;-)

    Adas