PracaGrupypl.praca.dyskusje › Studia i ich poziom a praca

  • 1. Data: 2003-07-22 10:14:54
    Temat: Studia i ich poziom a praca
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Coś mnie dzisiaj na pisanie naszło ;)

    Ale do rzeczy..

    Jak byście woleli Studia dla wszystkich dzienne, zaoczne i jakie kto sobie
    wymarzy, łatwe lekkie i przyjemne o takim prestiżu jak to jest obecnie czy
    może nieco inne.
    STUDIA jeno dzienne ( tu przepraszam wszystkich zaocznych jeśli się obrażą
    ewentualnie możemy podyskutować nad trybem nauczania na takich studiach) z
    których jak się nie umie to się wylatuje a nie zdaje po 5 komisów, bez
    przepychania na siłę - takie na których człowieka zmuszą do pracy nad swoją
    wiedzą (a jak nie to pa pa) ale za to o większym prestiżu? Absolwentów
    byłoby conajmniej o połowę mniej.. ale ..

    Pozdrawiam
    PawełW.

  • 2. Data: 2003-07-22 10:28:37
    Temat: Re: Studia i ich poziom a praca
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "PawełW" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiedzą (a jak nie to pa pa) ale za to o większym prestiżu? Absolwentów
    > byłoby conajmniej o połowę mniej.. ale ..

    A gdzie to sie zdaje 5 komisów??? NIe wiesz, ze uczelnia ma swoj regulamin i
    jest to łamanie prawa?

  • 3. Data: 2003-07-22 10:36:12
    Od: piotrr <p...@p...pl>

    PawełW wrote:

> [...]
    > wymarzy, łatwe lekkie i przyjemne o takim prestiżu jak to jest obecnie czy
    to czy studia są łatwe i przyjemne trochę zależy od podejścia studenta
    ;)

    > STUDIA jeno dzienne ( tu przepraszam wszystkich zaocznych jeśli się obrażą
    > ewentualnie możemy podyskutować nad trybem nauczania na takich studiach)
    nie obrażam się, kończyłem studia zaoczne. tak jakoś wyszło, że młodo
    się ożeniłem i potrzebowałem pracy żeby utrzymać rodzinę. z żoną
    umówiliśmy się, że ona będzie mądra (dzienna) a ja bogaty
    (zaoczny-pracujący). jakoś nie było super fajnie, od poniedziałku do
    piątku robota w weekend szkoła i tak tydzień za tygodniem, miesiąc za
    miesiącem... pod koniec chciało mi się wyć i nie miałem już siły. jakoś
    się udało.

    > których jak się nie umie to się wylatuje a nie zdaje po 5 komisów, bez
    > przepychania na siłę - takie na których człowieka zmuszą do pracy nad swoją
    > wiedzą (a jak nie to pa pa) ale za to o większym prestiżu?
    taaa... cóż, przyjęcie 400 studentów zaocznych (płacących) na wydział
    gdzie jest tylko 100 miejsc powoduje brak wyciągania. za moich studiów
    właśnie tak było. po roku "do czterech odlicz" i wio...

    > Absolwentów
    > byłoby conajmniej o połowę mniej.. ale ..
    problem nie w ilości absolwentów.

    /p

  • 4. Data: 2003-07-22 10:42:28
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

> [...]
    > wiedzą (a jak nie to pa pa) ale za to o większym prestiżu? Absolwentów
    > byłoby conajmniej o połowę mniej.. ale ..

    I nie możesz niekompetencji obwiniać studiami zaocznymi. Skoro są tak słabo
    wykształecni, nie masz sie czego bać, jesteś najlepszy ,choć pewnie mało
    wiesz...Ja po studiach zaocznych i po 5 latach praktyki dopiero zrozumiałem
    ,że coś potrafię...dopiero zrozumiałem, że "papier wszystko przyjmie". A ty
    co nie sciągałeś ? Pomagałeś wylatywać kolegom? To jest prestiż? hmmm

  • 5. Data: 2003-07-22 10:44:03
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Tue, 22 Jul 2003 12:14:54 +0200, PawełW wrote:

    > STUDIA jeno dzienne ( tu przepraszam wszystkich zaocznych jeśli się obrażą
    > ewentualnie możemy podyskutować nad trybem nauczania na takich studiach) z

    nie ma to wszystko znaczenia - w ciągu ostatnich 5 lat, wartość studiów
    wyższych uległa takiej deprecjacji, że nie ma znaczenia jaką uczelnię
    skończyłeś (no chyba, że osoba odpowiedzialna za rekrutację jest bufonem,
    który ze łzami w oczach wspomina swoją alma mater i to zaciemnia rozsądek).

    Przez moment było tak, że absolwenci studiów zaocznych byli cenieni wyżej,
    bo po prostu przez 5 lat już pracowali, potrafili podzielić życie między
    pracę, studia i życie prywatne, a to już dobrze świadczy o ich zdolności do
    pracy po nocach, samoorganizacji i uporze.

    --
    Grendel

    http://www.nospam-pl.net/spampal.php
    "... cos o wbijaniu na pal, or samfin' ? ;-)'

  • 6. Data: 2003-07-22 10:46:27
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    > A gdzie to sie zdaje 5 komisów??? NIe wiesz, ze uczelnia ma swoj regulamin
    > jest to łamanie prawa?

    A zdaje się zdaje - może nieściśle się wyraziłem bo terminów zwykłych jest
    niby 3 i komis ale jak się nagle jakieś ciche terminy dołoży do tych
    oficjalnych to się okazuje iż cieżko to jest nie skończyć studia tylko z
    nich wylecieć. Nie mówię że wszędzie ale takie przypadki się zdarzały. A
    regulamin uczelni.. oj a prawo a sprawiedliwość (nie mylić z nazwą partii)
    to ostatnio nieco puste terminy.. niestety.

    PawełW.

  • 7. Data: 2003-07-22 10:59:09
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

> [...]
    > piątku robota w weekend szkoła i tak tydzień za tygodniem, miesiąc za
    > miesiącem... pod koniec chciało mi się wyć i nie miałem już siły. jakoś

    Rozumiem - Polskie realia nauka i utrzymanie rodziny nie bardzo u nas chcą
    iść w parze :(.
    A umiesz tyle samo w dziedzinie studiów co równie ambitny dzienny po tym
    samym kierunku? Nie chodzi mi tu o wiedzę praktyczną bo ta jest z wiadomych
    względów zdecydowanie większa - tyle iż żadko dotyczy tego co akurat
    studiujesz. Tu wedłóg mnie leży problem studiów zaocznych. Najczęściej
    ludziom brak czasu na uczenie ale jednak papier po ukończeniu dostają taki
    sam. Problem szeroki i dla ambitnych drażliwy ale istnieje. Gdyby nasze
    państwo zapewniało lepszą pomoc w sytuacji gdy rodzinę trzeba utrzymać i
    chce się studiować nie byłoby tak ciężkich wyborów.

    > taaa... cóż, przyjęcie 400 studentów zaocznych (płacących) na wydział
    > gdzie jest tylko 100 miejsc powoduje brak wyciągania. za moich studiów
    > właśnie tak było. po roku "do czterech odlicz" i wio...

    Akurat problem przepychania częściej występuje na dziennych i bardziej o tym
    myślałem pisząc. Zaoczne to raczej dla każdej uczelni mała fabryka kasy.

    > problem nie w ilości absolwentów.

    W ilości niedouczonych absolwentów i braku stanowisk pracy dla wszystkich
    absolwentów.

    Pozdrawiam
    PawełW.

  • 8. Data: 2003-07-22 11:01:26
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Idąc za ciosem można by powiedzieć,że do szkół wojskowych powinny chodzić
    same kobiety. Mężczyźni prowadzą zbyt brutalne wojny obniżając ich poziom
    intelektualny i estestyczny, dlatego kobioety na generałów.
    To był oczywiście żart.
    Pozd

  • 9. Data: 2003-07-22 11:20:28
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

> [...]
    ty
    > co nie sciągałeś ? Pomagałeś wylatywać kolegom? To jest prestiż? hmmm

    Nie nie pomagałem kolegom wylatywać i nie mówię tu o ściąganiu - trochę za
    daleko wyciągasz wnioski.
    Zapierniczałeś jak wół bo musiałeś pracować i się uczyć. Rozumiem i doceniam
    upór ale czy to wpłynęło na to jaką wiedzę otrzymałeś w zamian na studiach
    ??? Ja znam paru którzy tak nie robili i olewali sprawę i ukończyli. Sam się
    zastanów. Sam jestem zdania iż nic nie zastąpi praktyki w zawodzie. Czym dla
    Ciebie są studia ? Zdobycie wiedzy czy tylko papier? Jak papier to ok lepsze
    zaoczne bo od ręki w tym samym czasie masz praktykę przy założeniu , że
    pracujesz w zawodzie a nie np w madia czy innym domu towarowym. Nie piszę o
    stanie obecnym gdzie dzienne nie dają tyle ile powinny! Chodzi mi o ogólne
    podniesienie poziomu a niestety ale zaoczne na podnoszenie raczej nie wpłyną
    pozytywnie. "Papier wszystko przyjmie" tak ale gdyby zmienić poziom na
    dziennych to by się zmieniło. Nie piszę: zlikwidować zaoczne i nie ruszać
    dziennych.

    PawełW.

  • 10. Data: 2003-07-22 11:21:24
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Sławek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > same kobiety. Mężczyźni prowadzą zbyt brutalne wojny obniżając ich poziom
    > intelektualny i estestyczny, dlatego kobioety na generałów.
    Idealizujemy ;))

    PawełW.