PracaGrupypl.praca.dyskusjeNina › Re: prawo glosu w wyborach
    From: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: prawo glosu w wyborach
    Date: Thu, 24 Jul 2003 00:57:19 +0200

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    news:m2adb450vr.fsf@pierdol.ninka.net...
    > "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> writes:
    > i wlasnie tego chca uniknac rzady roznych panstw. a ty idziesz jeszcze
    > dalej, dajesz sie zmanipulowac na tyle, ze uwazasz, iz fakt dostania
    > jakiegos papierka zmienia twoja narodowosc.

    "Papierka" sie nie dostaje. O "papierek" ludzie sie bardzo
    staraja.......widac bardzo im zalezy

    > ludzie maja rozne paszporty bo im tak wygodniej i tak dla nich
    > krozystniej. to, kim sie czuja - to zupelnie odrebna bajka.
    > moze kiedys to zrozumiesz.

    Moze jestem staromodny i niereformowalny. Moze dlatego wlasnie nie
    wyjechalem, ze mam inna skale wartosci?

    Caly czas uwazam, ze jesli ktos z powodu jakis tam ulatwien zdecydowal sie
    przyjac obywatelstwo kraju w ktorym mieszka, nie powinien miec mozliwosci
    decydowania o kraju z pobytu w ktorym zrezygnowal.
    Po powrocie na stale natomiast, jak najbardziej powiniem miec mozliwosc
    wystapienia o przywrocenie obywatelstwa.w celu aktywnego udzialu w zyciu
    politycznym swojego kraju.
    Tak jak z partia polityczna...dlaczego nie dziwi cie, ze nie mozna nalezec
    do dwoch rownoczesnie...przeciez tez jest to niesprawiedliwosc i
    dyskryminacja, poniewaz komus moze z przyczyn osobistych odpowiadac tylko
    czesc programu kazdej z nich.

    Caly czas jestem ciekawy, jak ten problem rozwiazala Irlandia, ktorej
    emigracja jest wieksza niz ludnosc kraju.
    Czy Irlandczycy w USA, z amerykanskim obywatelstwem, maja prawo glosu w
    wyborach i referendach irlandzkich?
    Jestes na miejscu, pewno bez problemu mozesz to ustalic. Nie znam
    odpowiedzi, tak wiec nie wiem, na czyja korzysc bedzie.
    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ## http://kch.spec.pl ##