PracaGrupypl.praca.dyskusjeNina › Re: prawo glosu w wyborach
    From: "Tomodati" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: prawo glosu w wyborach
    Date: Thu, 24 Jul 2003 11:40:14 +0200

    Witaj Nino,

    > Skoro powiadasz, ze nie ma.... ale pobawmy sie w gdybologie.
    >
    > Po pierwsze: z punktu widzenia panstwa polskiego, to jego rodacy
    > mieszkajacy za granica sa wlasciwie calkiem korzystnym zjawiskiem.
    > Podatkow co prawda w kraju nie placa, ale bardzo czesto maja w kraju
    > pozostawione rodziny i jednak cos ich z krajem laczy. calkiem wielu
    > jak sie dorobi, to do kraju wraca i wydaje swoje pieniadze tu.
    > sa tez spora grupa lobbingowa, przynajmniej w krajach, gdzie ich jest
    > wiecej.

    Calkiem wielu, to znaczy ilu? Jak wielki jest odsetek tych ludzi?

    > Po drugie: bardzo wielu Polakow, mieszkajacych za granica, ma
    > obywatelstwo tylko polskie. Chcialbys ich tego obywatelstwa pozbawic?

    Niech sie zadeklaruja: czy jestem Polakiem i mam zarowno prawa jak i
    obowiazki, czy jestem Amerykaninem, Niemcem czy kimkolwiek,
    tam place podatki, ubezpieczenie zdrowotne itp ( czyli obowiazki ) i tam
    czerpie korzysci ( leczenie itp )
    Wiec skoro w tym sensie nic mnie nie laczy z krajem to nie biore udzialu w
    glosowaniu... proste prawda? Chyba ze cos zle zaqmalem... :-)

    > Czy moze zmienic konstytucje i zrobic podzial na rownych i
    > rowniejszych: rowniejsi to sa ci, co mieszkaja w kraju i placa
    > podatki, i dlatego moga glosowac?

    Mieszkaja w kraju i dostaja w dupe od kolejnych rzadzacych... i trzeba to
    sobie otwarcie powiedziec.
    Pomijam fakt osob, ktore pracuja na kontraktach za granica ( bo w kraju jak
    wiadomo nie ma roboty ) i dorabiaja sie.
    Co innego osoby, ktore wyjechaly bo mialy dosc tego kraju i tego co sie tu
    dzieje. Skoro wyjechaly to niech siedza na dupie i nie wtracaja sie do
    wewnetrznych spraw, ktore nie powinny ich juz interesowac. I takie jest moje
    zdanie.

    > jesli to ostatnie, w takim razie wszyscy cudzoziemcy mieszkajacy w
    > Polsce powinni miec rowniez prawo glosowania w wyborach - skoro w tym
    > kraju mieszkaja, pracuja i placa podatki.

    widze, ze nie do konca rozumiesz o co mi chodzi, albo nie chcesz rozumiec,
    poniewaz moje dosc krytyczne slowa dotycza Ciebie ;-)

    > jakiekolwiek kryterium wybierzesz, musisz sie go konsekwentnie
    > trzymac, inaczej calkiem slusznie bedziesz oskarzony o dyskryminacje.

    Zadna dyskryminacja, tylko rownouprawnienie ;-)

    Adas