PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nie zapłacili pieniędzy...co robić ?

  • 11. Data: 2005-01-04 22:32:19
    Temat: Re: Nie zapłacili pieniędzy...co robić ?
    Od: "K.Gorczewski" <k...@N...pl>

    Witam !
    Podobny problem miałem rok temu. Pomogło wysłanie ładnej informacji z
    kancelarii prawniczej ze jesli nie zaplaca to firma zostanie wpisana na
    rejestr
    dluznikow - kosztowało mnie to 50 zł.

  • 12. Data: 2005-01-04 23:55:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 4 Jan 2005 13:11:36 +0100, "Ixon" <i...@o...pl>
    zakodował:

    >Mam problem, może kto? zna się na prawie pracy i tego typu przypadkach...
    >
    >A więc przyj?łem przez internet zlecenie (umowa o dzieło).

    Ma to niewiele wspólnego z prawem pracy - a przynajmniej z KP.
    To istotna różnica pomiędzy umową cywilno-prawną (zlecenie czy o
    dzieło) a umową o pracę. Chcesz iść do sądu - to zapłać (nie podlega
    pod bezpłatny sąd pracy - idziesz do zwykłego, cywilnego - tak, jakbyś
    był ich dostawcą). Nie podlega to pod PIP.

    Chyba, że jesteś w stanie udowodnić, że zlecenie nosiło znamiona umowy
    o pracę (od-do, pod kierownictwem itp.).
    Wtedy możesz do sądu pracy pozwać zleceniodawcę o stwierdzenie
    istnienia stosunku pracy - a wtedy to już z górki.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 13. Data: 2005-01-05 00:34:17
    Od: "Ixon" <i...@o...pl>

    Dziekuję wszystkim za porady, zastosuję się do nich, mam nadzieje, że coś z
    tego wyjdzie :)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2005-01-05 18:16:46
    Od: Karmakoma <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2005 13:29:00 +0100, Coinneach Odhar napisał(a):

    <ciach>

    > Kiedy masz to wszystko obcykane, wyślij mailem z potwerdzeniem odbioru
    > albo listem poleconym ostateczne wezwanie do zapłaty (z podanym terminem
    > uiszczenia należności). W moim przypadku to wystarczyło - po dwóch dniach
    > miałem kasę :)).

    szczesciarz... ja wyslalam wezwanie do zaplaty, ktore odebrali 22.12.2004.
    do tej pory sie nie odzywaja. a jeszcze wczoraj menedzer projektu, z ktorym
    podpisalam umowy o dzielo, za ktore zalegaja mi juz 1,5 miesiaca wysmarowal
    cos takiego: "Wiec [pisownia oryginalna!!!] o tym, iż nie było nikogo
    zamiarem wprowadzanie Cię w błąd czy oszukanie", a to, ze od poltora
    miesiaca obiecuja, ze juz jutro (!!!) bede miec pieniadze od nich na koncie
    to wg niego malo istotne... najsmieszniejsze w tym wszystkim jest to, ze
    klienci tej firmie (dla ktorych robilam owe dziela) zaplacili. tylko do
    mnie przelewy nie poszly...

    zdecydowalam sie wczesniej na windykacje (suma nie przekracza 5 tys. zł),
    ale po przeczytaniu powyzszych watkow, chyba zastanowie sie nad sadem... w
    moim przypadku wszystko jest jasne, czyste i swietnie udokumentowane. takze
    mysle, ze dowody w sadzie bylyby bardzo dobre, wina jest wylacznie po
    stronie zamawiajacego, ktory pomimo odebrania dziel nie zaplacil. smutna
    polska rzeczywistosc...

    K.

  • 15. Data: 2005-01-05 19:12:49
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-04, Ixon <i...@o...pl> wrote:
    > wszystko wyglądało dobrze. Zlecenie wykonałem w terminie. Po przyjęciu przez
    > zleceniodawce i zatwierdzeniu, miał upłynąć góra miesiąc do wypłaty.
    > Pieniędzy oczywiście jak nie było tak nie ma..(minęło prawie pół roku) ..
    Po pierwsze: nie szczyp się, tylko podaj publicznie dokładne namiary na firmę.
    Nawet tutaj. Pamiętaj tylko, że jak chcesz być potraktowany poważnie, to
    podaj swoje imię i nazwisko i jakąś formę kontaktu z Tobą.
    Wiem, że istnieje forum tłumaczy, na którym wymieniają się informacjami
    o nierzetelnych zleceniodawcach. Groźba przekazania na to forum informacji
    o nieuregulowanym rachunku działa skuteczniej niż agencja windykacyjna.

    Po drugie: agencje windykacyjne. Ktoś tu pisał jakiś czas temu, że znalazł
    firmę, która zajmuje się płatnościami rzędu 2k PLN. Przy czym licz się z tym,
    że w ten sposób możesz nie otrzymać całej kwoty. Niektóre agencje korzystają
    z tego, że dla wierzyciela lepiej jest dostać 1 tysiąc, niż nie dostać
    2 tysięcy. Bo jak mawia stare żydowskie przysłowie: "mieć tysiąc a nie mieć
    dwóch tysięcy to razem trzy tysiące", czy jakoś tak. Agencja Ci płaci,
    powiedzmy, 70% kwoty długu, a od klienta próbuje odzyskać 100%. Te 30%
    to ich ryzyko. Lub prowizja, gdy się uda.

    > Co zatem należy zrobić ? Gdzie z tym iść, zakładać jakąś sprawę ?? A jeśli
    > tak, to jakie są koszty takiego procesu, czy to sie wogole oplaca.
    Pytanie, jakiej kwoty to dotyczy? Jeżeli jest to kwota rzędu tysiąca czy
    dwóch to ja pewnie poprzestałbym na publikacji danych. Powyżej bym się
    rozejrzał za jakąś agencją. Najlepiej za taką, co to Tobie oddaje pełną
    kwotę, a sama kosztami (w tym prowizją) obciąża dłużnika.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    If you love somebody, set it free.
    If it comes back to you, it's yours.

  • 16. Data: 2005-01-05 19:15:22
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-04, Ixon <i...@o...pl> wrote:
    > No właśnie, tylko czy potem nie wykorzystają tego przeciwko mnie, że
    > zastraszam czy coś takiego... ? nie znam sie na prawie, więc każdy mój ruch
    > niepewny.
    Dopóki straszysz ich opublikowaniem informacji a nie nasłaniem karka
    z bejsballem to działasz w granicach prawa :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Reasumując i upraszczając, wysyłanie czegokolwiek do mnie przez internet
    nie jest niczyim prawem, jest przywilejem.

  • 17. Data: 2005-01-05 19:17:03
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-04, Holden Caulfield <m...@p...fm> wrote:
    > Wez tez pod uwage, ze nawet korzystny dla Ciebie wyrok sadu moze niewiele Ci
    > pomoc, jesli zleceniodawca sie uprze, ze nie chce placic.
    Czy to nie jest tak, że wyrok sądu oznacza możliwość skierowania sprawy
    do egzekucji komorniczej? Co oznacza dodatkowe kilka tysięcy w plecy...

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    <Stomil> Szymon: nie zachowuj sie jak uzytkownik.
    <Szymon> Alex: nie zachowuj się jak Bill Gates.

  • 18. Data: 2005-01-05 21:33:10
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

    Gdzieś z głębi "Karmakoma" <k...@g...pl> wypłynęło z pasją:

> [...]
    > mysle, ze dowody w sadzie bylyby bardzo dobre, wina jest wylacznie po
    > stronie zamawiajacego, ktory pomimo odebrania dziel nie zaplacil. smutna

    Moi się wystraszyli, to faktycznie szczęście :). Ale grunt, żeby sprawiać
    wrażenie zdeterminowanego, tzn. ściągnij sobie z sieci formularz pozwu,
    wypełnij ich danymi, pod tym linkiem do Federacji Konsumentów, który dałem
    wyżej, jest gdzieś przykład wypełnionego pozwu, namierz właściwy sąd i
    napisz im coś takiego: "W związku z nieuiszczeniem należności mam już
    przygotowane wszystkie materiały do złożenia pozwu w sądzie pod
    adresem..., wzywam więc ostatecznie do zapłacenia itp.". Obawiam się, że
    rynek zleceń jest opanowany przez swoisty darwinizm, więc nie można
    sprawiać wrażenia osoby, która pokornie prosi o łaskę, tylko oni mają czuć
    się winni, powiedzmy sobie szczerze, oszustwa.
    Rozprawa w trybie uproszczonym może odbywać się bez udziału stron, trzeba
    chyba złożyć o to wniosek przedtem, ale skonsultuj to z prawnikiem - jeśli
    masz wszystkie papiery czarno na białym, że to ich wina, a oni nie będą
    płacić, wal do sądu.
    Tak w charakterze podsumowania: mam wrażenie, że wiele takich firm żeruje
    na braku asertywności lub niewiedzy prawnej - liczą na to, że będziemy się
    bać "iść do sądu" albo w ogóle na to nie wpadniemy. Jeśli częściej będą
    się spotykać ze "świadomością społeczną" w tym względzie, może sytuacja
    się polepszy :)).

    Pozdro
    Coinneach

  • 19. Data: 2005-01-05 23:56:09
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    W artykule <cre15s$fde$1@kujawiak.man.lodz.pl> Ixon napisał(a):

    > Z góry dziekuje za pomocne wskazówki w tym temacie.

    http://42.pl/gg/s...@c...uci.agh.
    edu.pl

    --
    _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(_)- _-(")- _-(_)- _-(_)- _-(_)-
    `(___) `(___) `(___) `(___) `%%%%% `(___) `(___) `(___) `(___)

  • 20. Data: 2005-01-06 00:26:09
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm>

    "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> wrote in message

    > Czy to nie jest tak, że wyrok sądu oznacza możliwość skierowania sprawy
    > do egzekucji komorniczej? Co oznacza dodatkowe kilka tysięcy w plecy...

    Trzeba jeszcze zmusic komornika, zeby zajal sie ta sprawa. No i musi miec na
    czym preprowadzac egzekucje. Wiele malych firm zbankrutowalo z powodu braku
    zaplaty przez kontrahentow - mimo korzystnych wyrokow sadowych.
    Odzyskiwanie dlugow w pl to czysta teoria - stad te firmy windykacyjne,
    ktorych glownym (jesli nie jedynym) sposobem dzialania jest wysylanie
    kolejnych "ostatnich" wezwan do zaplaty.