PracaGrupypl.praca.dyskusjeNie zapłacili pieniędzy...co robić ? › Re: Nie zapłacili pieniędzy...co robić ?
    From: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nie zapłacili pieniędzy...co robić ?
    Date: Wed, 5 Jan 2005 19:12:49 +0000 (UTC)

    On 2005-01-04, Ixon <i...@o...pl> wrote:
    > wszystko wyglądało dobrze. Zlecenie wykonałem w terminie. Po przyjęciu przez
    > zleceniodawce i zatwierdzeniu, miał upłynąć góra miesiąc do wypłaty.
    > Pieniędzy oczywiście jak nie było tak nie ma..(minęło prawie pół roku) ..
    Po pierwsze: nie szczyp się, tylko podaj publicznie dokładne namiary na firmę.
    Nawet tutaj. Pamiętaj tylko, że jak chcesz być potraktowany poważnie, to
    podaj swoje imię i nazwisko i jakąś formę kontaktu z Tobą.
    Wiem, że istnieje forum tłumaczy, na którym wymieniają się informacjami
    o nierzetelnych zleceniodawcach. Groźba przekazania na to forum informacji
    o nieuregulowanym rachunku działa skuteczniej niż agencja windykacyjna.

    Po drugie: agencje windykacyjne. Ktoś tu pisał jakiś czas temu, że znalazł
    firmę, która zajmuje się płatnościami rzędu 2k PLN. Przy czym licz się z tym,
    że w ten sposób możesz nie otrzymać całej kwoty. Niektóre agencje korzystają
    z tego, że dla wierzyciela lepiej jest dostać 1 tysiąc, niż nie dostać
    2 tysięcy. Bo jak mawia stare żydowskie przysłowie: "mieć tysiąc a nie mieć
    dwóch tysięcy to razem trzy tysiące", czy jakoś tak. Agencja Ci płaci,
    powiedzmy, 70% kwoty długu, a od klienta próbuje odzyskać 100%. Te 30%
    to ich ryzyko. Lub prowizja, gdy się uda.

    > Co zatem należy zrobić ? Gdzie z tym iść, zakładać jakąś sprawę ?? A jeśli
    > tak, to jakie są koszty takiego procesu, czy to sie wogole oplaca.
    Pytanie, jakiej kwoty to dotyczy? Jeżeli jest to kwota rzędu tysiąca czy
    dwóch to ja pewnie poprzestałbym na publikacji danych. Powyżej bym się
    rozejrzał za jakąś agencją. Najlepiej za taką, co to Tobie oddaje pełną
    kwotę, a sama kosztami (w tym prowizją) obciąża dłużnika.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    If you love somebody, set it free.