PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lewe listy

  • 101. Data: 2006-12-23 23:50:00
    Temat: Re: Lewe listy
    Od: Jotte <t...@w...pl>

    W wiadomości <s...@j...kofeina.net> Jakub Lisowski
    j...@S...kofeina.net pisze:

    > Nie próbuj udawać głupszego niż jesteś.
    W tym momencie, prostaku, kończy sie twój dyskurs ze mną.
    Mogę bydło pasać i poganiać, ale gadać z nim nie muszę.

    --
    Jotte

  • 102. Data: 2006-12-23 23:54:24
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2006-12-24 00:50, Jotte napisał(a):

    > W tym momencie, prostaku, kończy sie twój dyskurs ze mną.
    > Mogę bydło pasać i poganiać, ale gadać z nim nie muszę.

    Jesteś nauczycielem?

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 103. Data: 2006-12-23 23:58:48
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 24 Dec 2006 00:50:00 +0100, Jotte <t...@w...pl>
    w <emkfb7$eoi$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości <s...@j...kofeina.net> Jakub Lisowski

    > W tym momencie, prostaku, kończy sie twój dyskurs ze mną.
    > Mogę bydło pasać i poganiać, ale gadać z nim nie muszę.

    Bo szacunek by straciło?

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 104. Data: 2006-12-24 00:09:16
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 24 Dec 2006 00:25:30 +0100, Jotte <t...@w...pl>
    w <emkdta$dut$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > W wiadomości <s...@j...kofeina.net> Jakub Lisowski

    > A co ja psychiatra jestem, żeby się doszukiwać sensu w śnie wariata?

    Ja tym bardziej, toteż apelowałem do ciebie, jako producenta bredni, o
    większy kontakt z rzeczywistością.

    > Niby czemu nie może działać na rzecz zmiany istniejącego stanu rzeczy?
    > Bo tobie się nie podoba?

    Ano.

    > Nie. Będę jej używał myśląc. Co i tobie zalecam.

    Czego będziesz używał?

    > A widzisz. Ty nie umiesz zawalczyć o swoje, więc tylko ujadasz. I to jest
    > także bezdyskusyjne.

    Hmm, zdziwiłyś się, politruku.

    > Czyś ty się z walcem zderzył? Oni już zapłacili. Za swoje emerytury, za
    > swoje zniżki na leki, a także za twoją zmarnowaną edukację.

    Skoro oni płacili za moją edukację, a teraz ja im funduję emerytury,
    zniżki na leki i takie tam, to ona jednak nie była tak bardzo
    zmarnowana.

    [ ... ]
    > Ty chyba nawet magisterki nie zrobiłeś. Jak się podaje źródło to w taki
    > sposób, żeby można było do niego bez trudu dotrzeć.
    > Jeśli chcesz być poważny, to ty masz udowodnić wiarygodnośc swoich
    > twierdzeń, a nie odwrotnie.

    Sprawdź se, jak znajdziesz inne, to się oflaguj, rozpłacz albo
    cokolwiek.

    > OK, policzę czy to prawda, mój ty korwinisto.

    Ojej, z korwinisty dopiero teraz? Późno jest, mogłeś nie pamiętać.

    > Przede wszystkim przeczytam.

    A drugą odnogę wątku wykorzystam, aby się rakiem wycofać w obliczu
    niewygodnych pytań. Phyhyhy.

    > Przepraszam, czego????

    Mózgu. To jest takie coś pomiędzy uszami, wewnątrz czaszki.
    U normalnych ludzi to jest w miajscu twojego betonu pomiesznaego z owsem
    i trocinami.

    > A ty się wykształciłeś czy nie dałeś rady?

    O, odreagowujemy średnie zawodowe?

    > Nie wiem. Nie bedę się zastanawiał nad głupotami, ja pracuję i zarabiam
    > pieniądze na życie.

    A ja mam jeszcze czas się pobawić.

    > Ale nie ode mnie. Ja nie umiem konstruować oczekiwanych przez ciebie
    > wyjaśnień opartych o kupę.

    Jejku, ja nie załapałem ironii, ale ty masz problemy z językiem
    ojczystym na poziomie idiomatycznym.

    > Czemu niby?
    > Use google, Luke.

    Nie ma, szukałem.
    Od wyznawcy bym chciał.

    > Eeee tam, znów dziecinada...
    Tyś powiedział.

    [ ... ]
    > Proszę bardzo - jesteś niedouczony, nieobiektywny i zacietrzewiony.

    Jeszcze napisz, że mi pewnie nie staje.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 105. Data: 2006-12-24 20:25:39
    Od: w...@g...com

    Jotte wrote:
    > W wiadomości <1...@i...googlegroups.c
    om>
    > w...@g...com w...@g...com pisze:

    > Na przykład w jakich? I co to jest zaawansowany wiek?
    > Tak czy inaczej przeczysz sam sobie. Skoro pewnych zawodów nie da się lub
    > nie ma sensu wykonywać po przekroczeniu określonego wieku to wcześniejsze
    > nabycie uprawnień emerytalnych nie jest przywilejem, lecz po prostu
    > niezbędnym rozwiązaniem.

    Niezbędnym rozwiązaniem jest nauka dbania o siebie, a nie
    oczekiwania wcześniejszych emerytur. Ponieważ wydolność finansowa
    ZUSu jest dość wątpliwa, obniżenie wieku emerytalnego dla
    wszystkich jest nierealne (tak, też mam poczucie że nie dociągne w
    zawodzie do zusowej emerytury). W związku z tym nie rozumiem dlaczego
    będę dłużej pracował i płacił składki niż inni, którzy będa
    już odbierać emerytury. Tzn. rozumiem że wynika to z obecnie
    obowiązującego prawa, natomiast nie ma żadnego uzasadnienia
    merytorycznego.

> [...]
    > charakteru ich profesji. Oni chcą, żeby "uprzywilejowani" je utracili.
    > Przypominają mi oni dowcip o zajadłym chłopie, który modlił się codziennie
    > do boga: "panie boże ja jestem taki pobożny, ale taki biedny, a ten mój
    > sąsiad wredny jest bogaty, bo ma taką wspaniałą krowę, co mu setki litrów
    > mleka co miesiąc daje".
    > I tak bez przerwy.
    > Aż bozia, znudzony, odezwał sie do chłopa i mówi: "to co? chcesz taką samą
    > krowę?"
    > A chłop na to: "nie, panie boże, nie chcę, ale niech jemu zdechnie".

    Drobna różnica - ja chcę _zrównania_ praw moich i górników.
    Ponieważ na równanie w dół nie ma środków, nalezy wyrównać w
    górę.
    To nie jest zazdrość - ja po prostu dbam o MOJE pieniądze, co wydaje
    mi się całkiem zdrowym objawem. Ale ja truskawki cukrem...

    > Nie żebym podejrzewał, że mnie doiłeś, ale - za czyje pieniądze pobierałeś
    > nauki w szkole?

    Do tego mają prawo wszyscy, a nie grupa zadymiarzy czy też pupilków.
    Po drugie - pobierałem za pieniądze podatników a nie płatników
    składek ZUS :P

    > Możesz uważać co zechcesz, to wolny kraj. Wolny w pewnym stopniu dzięki
    > postawie tych, których dziś (słusznie) potępiasz za robienie burd w
    > Warszawce. Czy potępiasz ich za robienie podobnych burd w 1980?
    Czy sugerujesz, że w 1980 walczyli o wcześniejsze od innych
    emerytury?

    > Nie jesteś pępkiem świata ani żadnym wzorem. To, że ty coś jakoś tam robisz
    > nikogo do niczego nie obliguje a ciebie do niczego nie uprawnia.
    > Zresztą ty nie zmieniałeś roboty jak ci się nie podobało. Ty z niej
    > odchodziłeś.
    > To strajkujący chcą zmienić swoją robotę a nie odchodzić z niej.
    > Wiedz, że strajk (nie myl z demonstracją) zgodnie z prawem jest ostatnim
    > posunięciem w sporze z pracodawcą. Aby był legalny muszą być spełnione
    > określone kryteria, przeprowadzone negocjacje, próby porozumienia. Zapoznaj
    > się z prawodawstwem.

    Zmieniać występuje nie tylko w znaczeniu nadać czemuś inne cechy,
    ale również zastąpić coś czymś innym. Polecam słownik języka
    polskiego.
    Poza tym polecam nie czepianie się słówek - jesteś dobrym
    związkowcem to sprawy językowe zostaw innym specjalistom.

    Jeżeli nie mogę dojśc do porozumienia z pracodawcą to mam dwa
    wyjścia:

    1) pójść do innego
    2) a) zostać u obecnego albo z poczuciem niespełnienia(moje postulaty
    nie zostały zrealizowane), albo b) wystrajkować co chciałem i byc
    wrzodem na dupie pracodawcy, któremu sporne rozwiązanie z jakiegoś
    wzgledu nie odpowiadało (cały czas zakładam legalność poczynań
    obydwóch stron, tzn. strajk nie dotyczy np. wypłaty zaległych pensji
    tylko np. podwyżek)

    Jezeli rozwiązania z punktu 2 Ci odpowiadaja to gratuluję, ale ja
    (wiem, że nie jestem wzorem do naśladowania, nie ma obawy) oprócz
    odbierania wypłaty cenię sobie pracę na warunkach uzgodnionych w
    atmosferze porozumienia, a nie wymuszenia i satysfakcję z tego co
    robię.

    > Niemniej to twoja sprawa. Znałem osobę, która brzydziła się pomidorami.

    Zaimki małą literą mogę interpretować dwojako. Na razie pozwolę
    sobie skierować się w kierunku takim, że jednak specjalistą od
    języka nie jesteś (BTW ja też nie)

    > To nic nadzwyczajnego. Nie znam przypadku aby ktokolwiek czy jakakolwiek
    > grupa pracownicza wołała o dotacje do emerytury z naszych kieszeni.

    Obaj wiemy o co chodzi, ale kontynuujesz łapanie za słówka.
    Niemniej wydłużony okres płacenia składek i skrócony pobierania
    emerytury w stosunku do grup uprzywilejowanych pozwolę sobie nazwać
    "dotacją" - niech będzie w cudzysłowie.

    Jako specjalista w zakresie KP (naprawdę doceniam Twoje merytoryczne
    wypowiedzi na tej grupie) i równocześnie związkowiec, zapewne wiesz,
    że górnicy nie są żadnym aktem prawnym przymuszeni żeby całe
    życie fedrować, są inne pasjonujące zajęcia. A jeżeli będą
    niezdolni do wykonywania pracy, to mogą ubiegać sie o rentę. Przy
    okazji jakiegoś zlotu związkowców podziel się tą wiedzą z innymi.
    Dodaj też, jaki wpływ na wartość wypłaconej mi emerytury (przy
    założeniu że dożyję średniego wieku emeryta) będzie miało
    wypłacanie wcześniejszych emerytur grupom uprzywilejowanym.
    Na zapłakanie nad moim losem zapewne wam czasu nie wystarczy, ale
    jakoś to przeboleję.

    Pozdrawiam
    WWieslaw

  • 106. Data: 2006-12-24 21:39:37
    Od: w...@g...com

    Jotte wrote:

    > Czyś ty się z walcem zderzył? Oni już zapłacili. Za swoje emerytury, za
    > swoje zniżki na leki, a także za twoją zmarnowaną edukację.

    Za emerytury moze zaplacili, ale nie swoje.
    Wiesz o co chodzi, sam to nazywasz systemem solidarnosci spolecznej.

    Problem jest wtedy, kiedy ten system robi sie solidarny inaczej, tzn.
    niektorzy moga sobie przestac placic i zaczac wyciagac w wieku kiedy
    inni tego jeszcze nie moga.

    Tak wiem, wywalczyli sobie to maja.

    Niestety winni jestesmy my (ogol uprawnionych do glosowania) bo takich
    mieczakow sobie wybralismy (mala zadyma i prawo sie zaktualizuje). A
    najbardziej zadziwia mnie, ze ten dziwny model solidarnosci spolecznej
    wspieraja zarowno z lewa jak i z prawa. Ale polityka jest juz mocno OT.

    Pytanie z innej beczki - czy mozesz mnie naprowadzic na ewentualne
    korzysci z bycia czlonkiem zwiazku zawodowego dla osoby, ktora nie
    zamierza walczyc z pracodawca, ktory - zakladamy, dziala zgodnie z
    prawem, watpliwosci i oczekiwania sobie przedstawiamy, negocjujemy,
    aneksujemy i podpisujemy. Zakladamy, ze ja nie chce byc pracownikiem
    niechcianym, tzn jesli uslysze ze mam spadac to sobie spadne. Co mi da
    przynaleznosc do ZZ?

    Pytanie jak najbardziej powazne, bo moze glupio trace cos o czym nie
    wiem?

    WWieslaw

  • 107. Data: 2006-12-25 01:14:35
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Sun, 24 Dec 2006 00:25:30 +0100]:

    > Niby czemu nie może działać na rzecz zmiany istniejącego
    > stanu rzeczy?
    > Bo tobie się nie podoba?

    Działanie swoją szosą, metody swoją. Cywilizowani ludzie używają
    raczej języka niż bejzbola. Jeśli popierasz burdy publiczne na
    rzecz zmiany prawa, to poparłbyś też np. porwanie kogoś w celu
    zmuszenia reszty do przegłosowania korzystnych rozwiązań?

    Kira (zaciekawiona)

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net/ ~
    \o)/ * Gry OnLine * Radio GG * Ni Huyah... *

  • 108. Data: 2006-12-25 01:32:21
    Od: Jotte <t...@w...pl>

    W wiadomości <1...@h...googlegroups.c
    om>
    w...@g...com w...@g...com pisze:

    Dżizas, w święta o pracy???
    No dobra, skoro już zajrzałem na grupę i poczytałem, to obżarty po wigilii
    jak świnia poklepię w klawiaturę i spalę ze dwie kalorie. ;))

    > Za emerytury moze zaplacili, ale nie swoje.
    > Wiesz o co chodzi, sam to nazywasz systemem solidarnosci spolecznej.
    Raczej zasadą niż systemem. A określenie nie ja wymyśliłem.
    Natomiast oparty na niej system ubezpieczeń społecznych wymyślili Niemcy za
    czasów Bismarcka.
    Był on na tamte czasy nowoczesny, wręcz nowatorski. Społeczeństwa krajów
    europejskich dynamicznie rozrastały się liczebnie, rozpoczynająca się
    rewolucja przemysłowa zdawała się prognozować iż proces ten będzie trwały i
    stabilny.

    > Problem jest wtedy, kiedy ten system robi sie solidarny inaczej, tzn.
    > niektorzy moga sobie przestac placic i zaczac wyciagac w wieku kiedy
    > inni tego jeszcze nie moga.
    To jest pikuś. Sprawiedliwie nie zawsze znaczy po równo.
    Podstawową wadą tego sytemu jest to, że ma on drzwi z klamką z jednej
    strony. Z chwilą kiedy trend zwiększania liczebności populacji ulega
    zatrzymaniu albo nawet odwróceniu - mamy potężny problem.

    > Niestety winni jestesmy my (ogol uprawnionych do glosowania) bo takich
    > mieczakow sobie wybralismy (mala zadyma i prawo sie zaktualizuje). A
    > najbardziej zadziwia mnie, ze ten dziwny model solidarnosci spolecznej
    On nie jest dziwny. On jest w założeniu nawet sensowny, tylko implementacja
    i aktualizacje do dupy. Rozwiązania zamknięte zwykle się na szerszą skalę
    nie sprawdzają.

    > wspieraja zarowno z lewa jak i z prawa.
    Akurat to nie powinno nikogo dziwić. Nie jest to bowiem wspieranie, lecz
    unikanie wejścia na pole minowe. Jak pisałem wyżej - drzwi z klamką z
    jednej strony.

> [...]
    > aneksujemy i podpisujemy. Zakladamy, ze ja nie chce byc pracownikiem
    > niechcianym, tzn jesli uslysze ze mam spadac to sobie spadne. Co mi da
    Nakreśliłeś obraz obraz wyidealizowany, IMO wręcz utopijny. W takim
    przypadku odpowiedź jest bardzo prosta - da ci to samo co np. ubezpieczenie
    mieszkania. Może ci się nie włamią, sąsiad nie zaleje i tylko stracisz
    składkę.
    A jak się jednak włamią albo sąsiad jednak zaleje?
    Niemniej nie ma obowiązku ubezpieczania chaty i nie ma obowiązku
    przynależności do ZZ.
    Najprosciej ująć to tak - przynależność do ZZ da ci nieco większe szanse w
    przypadku, gdybyś się jednak co do pracodawcy pomylił.
    Nie chodzi tu przecież tylko o "spadanie", lecz o wiele innych aspektów
    mogących być przedmiotem sporu z pracodawcą.

    Jotte

  • 109. Data: 2006-12-25 01:37:15
    Od: Jotte <t...@w...pl>

    W wiadomości <1...@f...googlegroups.co
    m>
    w...@g...com w...@g...com pisze:

    > Ponieważ wydolność finansowa
    > ZUSu jest dość wątpliwa
    Nie jest zbyt wątpliwa. Trudno nie widzieć, że ZUS jest niewydolny. Trudno
    nie widzieć także, że istotna poprawa tej wydolności ma mgliste szanse
    powodzenia. Dlatego obojętne kto rządzi, prowadzi jedynie działania na
    podtrzymanie życia, nie na wyleczenie. Chodzi tylko o to, żeby pacjent nie
    zmarł na ich dyżurze.

> [...]
    > już odbierać emerytury. Tzn. rozumiem że wynika to z obecnie
    > obowiązującego prawa, natomiast nie ma żadnego uzasadnienia
    Dura lex, sed lex ;)))
    A dlaczego studiowałeś (zakładam, że to robiłeś), kiedy inni już pracowali i
    płacili podatki i składki?

    > Drobna różnica - ja chcę _zrównania_ praw moich i górników.
    > Ponieważ na równanie w dół nie ma środków, nalezy wyrównać w
    > górę.
    Kurdę, nie ma być równo! Ma być słusznie i sprawiedliwie. To nie znaczy po
    równo.
    Mam czasem chęć zrobić takim "urawniłowczykom" dobrze. I wszystkim buty w
    równym rozmiarze 40. I pensje takie same - po 899,10. I w ogóle - czas
    życia też po równo. Powiedzmy 70 lat. Nie dożyłeś - toś frajer, było dożyć.
    Dożyłeś i chcesz życ dalej - nic z tego, eutanazja, powyżej 70-ki ż1ycie
    nie przysługuje.

    > Czy sugerujesz, że w 1980 walczyli o wcześniejsze od innych
    > emerytury?
    Nie. Nie sugeruję także, że walczyli o bezrobocie.
    A wcześniejsze emerytury w niektórych zawodach były już wtedy od dawna; nie
    trzeba było o nie walczyć.

    > Zmieniać występuje nie tylko w znaczeniu nadać czemuś inne cechy,
    > ale również zastąpić coś czymś innym. Polecam słownik języka
    > polskiego.
    A ja polecam nieco bardziej finezyjne rozumienie czytanego tekstu. Uczyniłem
    tę figurę celowo, ale nie mogę za każdym razem gdy nie walę łopatologicznie
    dołączać instrukcji rozumienia.

    > Poza tym polecam nie czepianie się słówek - jesteś dobrym
    > związkowcem to sprawy językowe zostaw innym specjalistom.
    A ja ponawiam apel o większą wnikliwość i zastanowienie przy czytaniu
    cudzych wypowiedzi. Nie wszystko musi być powiedziane jak krowie na rowie.
    Czy musi??

    > Jeżeli nie mogę dojśc do porozumienia z pracodawcą to mam dwa
    > wyjścia:
    > 1) pójść do innego
    Oczywiście.

    > 2) a) zostać u obecnego albo z poczuciem niespełnienia(moje postulaty
    > nie zostały zrealizowane)
    Szybko się zniechęcasz. Przegranie bitwy nie oznacza przegrania wojny.

    > albo b) wystrajkować co chciałem i byc
    > wrzodem na dupie pracodawcy, któremu sporne rozwiązanie z jakiegoś
    > wzgledu nie odpowiadało
    Czyli w sporze z pracodawcą nie dajesz sobie _żadnych_ szans uzyskania
    satysfakcji.
    Albo musisz zmiatać, albo przegrać i być sfrustrowanym, albo wygrać i
    również być sfrustrowanym.
    Tak stawiając sprawę masz w rzeczywistości tylko jedno wyjście - spadać, bo
    podjęcie walki bez względu na jej wynik bedzie niepożądaną frustracją.
    A jak już uciekniesz, to pewnie się sfrustrujesz, że nie podjąłeś walki.
    Czyli - jak pisałem - nie dajesz sobie szansy.

    > (cały czas zakładam legalność poczynań
    > obydwóch stron, tzn. strajk nie dotyczy np. wypłaty zaległych pensji
    > tylko np. podwyżek)
    Strajk dotyczący wypłaty zaległych pensji po wyczerpaniu procedur jest
    legalny.

    > Jezeli rozwiązania z punktu 2 Ci odpowiadaja to gratuluję,
    Czego?

> [...]
    > odbierania wypłaty cenię sobie pracę na warunkach uzgodnionych w
    > atmosferze porozumienia, a nie wymuszenia i satysfakcję z tego co
    No i dobrze. Dokonam zwierzenia, ze ja także cenię sobie satysfakcję z tego
    co robię (dotyczy to oczywiście nie tylko i nie przede wszystkim pracy)
    oraz atmosferę porozumienia. I co z tego? Ano nic, nie zawsze ma się to co
    się ceni, czasem trzeba więc cenić to, co się ma.

    > Zaimki małą literą mogę interpretować dwojako.
    Ależ skąd, możesz je interpretować na taką liczbe sposobów, na jaką tylko
    zechcesz.

    > Na razie pozwolę
    > sobie skierować się w kierunku takim, że jednak specjalistą od
    > języka nie jesteś
    O tym należałoby porozmawiać z moja kobietą. ;)))

    > (BTW ja też nie)
    Nie ośmielę się zaprzeczyć.
    A sam nigdy się za lingwistę nie uważałem. Niemniej porządnie zdałem maturę
    z polskiego (serio), a haniebnie liczne orty, ograniczone, prymitywne
    słownictwo, niechlujstwo, wręcz prymitywizm językowy ogromnej części
    wypowiadajacych się na newsach razi mnie. Czasem odnoszę wrażenie, że
    czytam forum Onetu albo słucham blokersów pod bramą.
    Tak już mam i tyle.

    > Obaj wiemy o co chodzi, ale kontynuujesz łapanie za słówka.
    Raczej domagam się precyzyjnego formułowania myśli.

> [...]
    > że górnicy nie są żadnym aktem prawnym przymuszeni żeby całe
    > życie fedrować, są inne pasjonujące zajęcia.
    To prawda. I zgodzisz się zapewne ze mną, że płatnicy składek na ZUS nie są
    żadnym aktem prawnym przymuszeni do zamieszkiwania i pracy w tym kraju.
    Jest wiele innych, takich ciekawych krajów.

    > A jeżeli będą
    > niezdolni do wykonywania pracy, to mogą ubiegać sie o rentę. Przy
    > okazji jakiegoś zlotu związkowców podziel się tą wiedzą z innymi.
    Nie miałoby to sensu. Ja jestem związkowcem branżowym. W branży, gdzie wiek
    nie odgrywa istotnej roli w kwestii zdolności do wykonywania zawodu.

    > Na zapłakanie nad moim losem zapewne wam czasu nie wystarczy, ale
    > jakoś to przeboleję.
    Nie wątpię.

    Jotte

  • 110. Data: 2006-12-25 01:39:09
    Od: Jotte <t...@w...pl>

    W wiadomości <emn8n1$m36$1@atlantis.news.tpi.pl> Kira
    c...@e...wytnij.pl pisze:

    > Jeśli popierasz burdy publiczne na
    > rzecz zmiany prawa, to poparłbyś też np. porwanie kogoś w celu
    > zmuszenia reszty do przegłosowania korzystnych rozwiązań?
    > Kira (zaciekawiona)
    No to zaciekaw się co o burdach napisałem.

    Jotte