PracaGrupypl.praca.dyskusjeLewe listy › Re: Lewe listy
    From: w...@g...com
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Lewe listy
    Date: 24 Dec 2006 13:39:37 -0800
    <em8lgi$8a0$1@atlantis.news.tpi.pl> <em8ol3$2is7$1@news2.ipartners.pl>
    <em8rla$r95$1@nemesis.news.tpi.pl> <em8t42$2lm5$1@news2.ipartners.pl>
    <em8urg$t53$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@e...elsat.net.pl>
    <em916h$91r$1@inews.gazeta.pl> <em9hmj$8ig$1@news.dialog.net.pl>
    <s...@s...czesiu.lan>
    <em9kq9$ass$2@news.dialog.net.pl>
    <s...@s...czesiu.lan>
    <em9m41$bpi$1@news.dialog.net.pl>
    <1...@i...googlegroups.com>
    <emjgo8$o6c$1@news.dialog.net.pl>
    <s...@j...kofeina.net>
    <emk62c$7v4$1@news.dialog.net.pl>
    <s...@j...kofeina.net>
    <emkdta$dut$1@news.dialog.net.pl>

    Jotte wrote:

    > Czyś ty się z walcem zderzył? Oni już zapłacili. Za swoje emerytury, za
    > swoje zniżki na leki, a także za twoją zmarnowaną edukację.

    Za emerytury moze zaplacili, ale nie swoje.
    Wiesz o co chodzi, sam to nazywasz systemem solidarnosci spolecznej.

    Problem jest wtedy, kiedy ten system robi sie solidarny inaczej, tzn.
    niektorzy moga sobie przestac placic i zaczac wyciagac w wieku kiedy
    inni tego jeszcze nie moga.

    Tak wiem, wywalczyli sobie to maja.

    Niestety winni jestesmy my (ogol uprawnionych do glosowania) bo takich
    mieczakow sobie wybralismy (mala zadyma i prawo sie zaktualizuje). A
    najbardziej zadziwia mnie, ze ten dziwny model solidarnosci spolecznej
    wspieraja zarowno z lewa jak i z prawa. Ale polityka jest juz mocno OT.

    Pytanie z innej beczki - czy mozesz mnie naprowadzic na ewentualne
    korzysci z bycia czlonkiem zwiazku zawodowego dla osoby, ktora nie
    zamierza walczyc z pracodawca, ktory - zakladamy, dziala zgodnie z
    prawem, watpliwosci i oczekiwania sobie przedstawiamy, negocjujemy,
    aneksujemy i podpisujemy. Zakladamy, ze ja nie chce byc pracownikiem
    niechcianym, tzn jesli uslysze ze mam spadac to sobie spadne. Co mi da
    przynaleznosc do ZZ?

    Pytanie jak najbardziej powazne, bo moze glupio trace cos o czym nie
    wiem?

    WWieslaw