PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lekceważenie kandydatów

  • 1. Data: 2006-01-09 11:48:18
    Temat: Lekceważenie kandydatów
    Od: "Aga" <g...@g...pl>

    Witam serdecznie,
    od jakiegoś czasu poszukuję pracy. Wysyłam dokumenty, chodzę na rozmowy i
    zastanawia mnie jedna rzecz. Lekceważenie przez potencjalnych pracodawców
    kandydatów. Rozumiem, że jeśli w ogłoszeniu piszę, że "spotykamy się tylko z
    wybranymi kandydatami" to, jeśli jest cisza w telefonie to znaczy, że nie
    jestem wybranym kandydatem. Rozumiem, że jeśli idę na pierwszy etap i
    słyszę, że skontaktujemy się z Panią to brak kontaktu oznacza, że jednak nie
    zostałam wybrana.
    Nie rozumiem tylko tego, że dochodzę do etapu, gdzie jest dwóch lub trzech
    kandydatów, słyszę, że &#8222;skontaktujemy się i powiadomimy Panią obojętnie,
    jaki będzie wynik&#8221; a w telefonie cisza.
    Ostatnio nawet pewna firma, gdzie na rozmowie byłam ponad pół roku temu,
    wydzwaniała za mną przez cały tydzień, gdy poszłam do nich na rozmowę raczej
    słuchałam jak będzie wyglądać moja praca, na koniec usłyszałam, że &#8222;odezwą
    się do końca tygodnia&#8221; a tu dalej cisza.
    Czyżby firmy już tak lekceważyły kandydatów, że szkoda im na telefon nawet
    do tych 2 czy 3 najlepszych? Marzy mi się sytuacja, gdzie to pracodawcy
    ubiegali by się o pracowników nauczyli ich szanować ale pewnie tego nie
    doczekam.
    Pozdrawiam
    Aga

  • 2. Data: 2006-01-09 12:08:47
    Temat: Re: Lekceważenie kandydatów
    Od: cartman <cartman@___neostrada.pl>

    Aga wrote:
> [...]
    > wybranymi kandydatami" to, jeśli jest cisza w telefonie to znaczy, że nie

    mogliby tez poinformowac tych, co nie przeszli pierwszego etapu
    rekrutacji, ze nic z tego. dobrze byloby wiedziec, na czym sie stoi.
    niektore firmy nie racza nawet przyslac potwierdzenia otrzymania
    aplikacji od kandydata.

  • 3. Data: 2006-01-09 12:30:50
    Od: "sidcom" <c...@s...pl>

> [...]
    > rekrutacji, ze nic z tego. dobrze byloby wiedziec, na czym sie stoi.
    > niektore firmy nie racza nawet przyslac potwierdzenia otrzymania aplikacji

    brak wysyłania potwierdzeń lub jakichkolwiek informacji pewnie wynika z
    braku umiejetności posługiwaniem się pocztą e-mail i nie tylko. Przekonałem
    się o tym pracując w dużej firmie RTV/AGD, niestety wielu kluczowych
    pracowników zajmujących wysokie stanowiska nie potrafi obsłużyć Outlooka,
    Skype, czy GG.
    Wysyłając podania o pracę podaję wiele form kontaktu ze mną np:
    tel stacjonarny, tel komórkowy, e-mail, nr GG, kontakt skype... i co i
    nic...cisza.
    Wniosek...lenistwo albo brak umiejętności.
    A jeśli tych podań wpływa naprawdę dużo ok 10000 np: drogą elektroniczną to
    wystarczyłoby ustawić automat z podziękowaniem, że aplikacja dotarła...i
    tyle :)

    pozdr
    sidcom

  • 4. Data: 2006-01-09 16:27:40
    Od: Emi <e...@c...pl>

    Aga napisał(a):
> [...]
    > zastanawia mnie jedna rzecz. Lekceważenie przez potencjalnych pracodawców

    nie tylko ciebie to zastanawia...

    dajmy przykład... umawiam się imiennie na spotkanie, przychodzę, okazuję
    się, że na tę godzinę jest jeszcze 30-40 innych osób(!)

    co ciekawe - nie wchodzimy razem, ale każdy pojedyńczo...

    albo umawiaja się z kimś a potem zapominają o tym...

    --
    E_m_i_

    "Ptak, który pragnie wzbić się ponad niziny tradycji i przesądów musi
    mieć mocne skrzydła.
    Żałosny to widok, gdy wyczerpane i okaleczone pisklę wraca na ziemię."
    K. Chopin "Przebudzenie"

  • 5. Data: 2006-01-09 19:01:51
    Od: cartman <cartman@___neostrada.pl>

    sidcom wrote:

    > Wysy?aj?c podania o prac? podaj? wiele form kontaktu ze mn? np:
    > tel stacjonarny, tel komórkowy, e-mail, nr GG, kontakt skype... i co i
    > nic...cisza.
    > Wniosek...lenistwo albo brak umiej?tno?ci.
    > A je?li tych poda? wp?ywa naprawd? du?o ok 10000 np: drog? elektroniczn? to
    > wystarczy?oby ustawiae automat z podzi?kowaniem, ?e aplikacja dotar?a...i
    > tyle :)

    mogli by tez wyslac wszystkim posty z informacja, ze rekrutacja sie juz
    zakonczyla i ew. ze zatrzymaja aplikacje na przyszlosc.

  • 6. Data: 2006-01-09 19:02:38
    Od: "sidcom" <c...@s...pl>

    Witam,
    dzisiaj zadzwoniłem do firmy, której wysłałem swoje cv i list motywacyjny -
    niestety bez odzewu ze strony firmy. Zadzwoniłem tam i poprosiłem o
    przełączanie mnie do działu kadr - niestety Pani która odebrała telefon,
    odmówiła tłumacząc, że nie mają żadnego obowiązku informowania ludzi o
    czymkolwiek składających podanie o prace.

    Wiedząc, że prawie każda firma prosi o umieszczenie w aplikacji znany tekst
    odnośnie danych osobowych, postanowiłem poczytać ustawę o ochronie danych
    osobowych.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0883.htm

    najważniejsze co mnie zaiteresowało to:

    Art. 32. 1. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania
    danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo
    do:
    1) uzyskania wyczerpującej informacji, czy taki zbiór istnieje, oraz do
    ustalenia administratora danych, adresu jego siedziby i pełnej nazwy, a w
    przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna - jej miejsca
    zamieszkania oraz imienia i nazwiska,
    5. Osoba zainteresowana może skorzystać z prawa do informacji, o których
    mowa w ust. 1 pkt 1-5, nie częściej niż raz na 6 miesięcy.

    możliwe, że kiedy jeszcze raz zadzwonie do tej firmy i powołam się na
    ustawę, miła Pani będzie musiała mnie przełączyć do działu kadr ponieważ mam
    prawo do uzyskania informacji, w końcu to dział kadr zbiera informacje o
    mnie.
    Co o tym myślicie ??

    pozdro
    sidcom

  • 7. Data: 2006-01-09 19:21:26
    Od: "Siwy" <s...@o...pl>

> [...]
    > mam prawo do uzyskania informacji, w końcu to dział kadr zbiera informacje

    Masz rację, ale załatwisz to tlyko osobiście. Przez telefon nie ma
    wiarygodności, że to Ty. bo być może ktoś inny się podszywa i zbeira
    informacje..? :) hmm fakt głupi przykład :), ale z tą wiarygodnością to tak
    w praktyce jest.

    Pozdrawiam!

  • 8. Data: 2006-01-09 21:15:27
    Od: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl>

    Michał Sobczak wrote:

    > To kwestia tak zwanej "polityki firmy", która dotyczy niezrozumiałego dla
    > mnie zachowania w stylu jak tutaj opisane. Trzeba na takim delikwencie

    Raczej elementarnego dobrego wychowania.

    > wymóc koniecznej odpowiedzi a nie samemu na nią czekać.

    Szkoda czasu - jeśli ktoś nie raczy ci odpowiedzieć, to szanse, że
    będzie sensownym pracodawcą sa raczej marne...

    Pozdrawiam,
    --
    Maciej Koziński
    http://strony.wp.pl/wp/maciej_kozinski/

  • 9. Data: 2006-01-09 21:38:16
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "sidcom" <c...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Przekonałem się o tym pracując w dużej firmie RTV/AGD, niestety wielu
    > kluczowych pracowników zajmujących wysokie stanowiska nie potrafi obsłużyć

    Sadze, ze ten brak informowania wynika raczej z calkowitego niezrozumienia
    korzysci, jakie z tego odnosi firma.

    Kolega Xyloo napisal w innym watku o czyms bardzo charakterystycznym dla
    polskich firm - tez sie z tym wiele razy zetknelam:

    "Pol roku trwala niemoc decyzyjna poszukoania kolejnego pracownika i
    rowniez dojscie do wniosku ze zaslozyli na premie. Pozniej kazda proba
    zmiany [nawet tak drobna jak zakup szufladek na dokumenty] sposobu pracy by
    zwiekszyc wydajnosc, lub ulatwic wspolprace rozbija sie na niemocy [...]"

    W wielu polskich firmach wydaje sie kase lub podejmuje wysilek dopiero
    wtedy, jak sie ma noz na gardle lub gdy zyski z tego sa natychmiastowe i
    polaczone z dzialaniem w sposob tak bezposredni, ze ten zwiazek widzi kazdy.

    I.

    --

    www.immona.ownlog.com

  • 10. Data: 2006-01-09 22:59:51
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    Przykład 1 (kandydat).

    Przykład 2 (kandydat).
> [...]
    > innych osób(!) [..]
    > albo umawiaja się z kimś a potem zapominają o tym...

    Przykład 3 (rekrutujący).
    Dziś byłem umówiony z 3 kandydatami na rozmowę rekrutacyną.
    Spotkania były potwierdzane. Przyszedł jeden kandydat.

    Przykład 4 (rekrutujący).
    A. Na umówione spotkania dociera średnio:
    - 80-90% umówionych, mających staż pracy powyżej 5 lat.
    - 30-50% umówionych, ze stażem 1-5 lat.
    - 10-20% umówionych ze stażem 0-1 lat.
    - do 10% umówionych, będących studentami zaocznymi.
    B. 1 osoba na 10 z tych, co nie docierają wysyła e-mail lub
    dzwoni z przeproszeniem, ale zwykle "po czasie".
    C. 20-30% kandydatów zapoznaje się z wiadomościami na temat
    firmy lub stanowiska wtedy, gdy w ogłoszeniu podawany jest
    link do firmowej strony www.
    D. poniżej 1% tzw. listów motywacyjnych zawiera konkretne
    (zamiast frazesów) uzasadnienia, odnoszące się bezpośrednio
    do treści ogłoszenia i oferowanego stanowiska.
    E. do 50% CV, w których podawana jest znajomość programu MS
    Office, zostało sformatowanych za pomocą spacji.
    Ta ciekawa statystyka jest prowadzona ponad rok i dotyczy
    rekrutacji do kilkunastu różnych firm, na różne stanowiska
    i rodzaje umowy.

    Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia :).
    Skoro taki podział procentowy występuje u kandydatów, to dlaczego
    u pracodawców ma być inny? Przecież tam pracują takie same osoby!

    J.K.
    --
    http://rsnb.republika.pl