PracaGrupypl.praca.dyskusjeLekceważenie kandydatów › Re: Lekceważenie kandydatów
    From: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Lekceważenie kandydatów
    Date: Mon, 9 Jan 2006 23:59:51 +0100

    Przykład 1 (kandydat).

    Przykład 2 (kandydat).
    > nie tylko ciebie to zastanawia...
    > dajmy przykład... umawiam się imiennie na spotkanie,
    > przychodzę, okazuję się, że na tę godzinę jest jeszcze 30-40
    > innych osób(!) [..]
    > albo umawiaja się z kimś a potem zapominają o tym...

    Przykład 3 (rekrutujący).
    Dziś byłem umówiony z 3 kandydatami na rozmowę rekrutacyną.
    Spotkania były potwierdzane. Przyszedł jeden kandydat.

    Przykład 4 (rekrutujący).
    A. Na umówione spotkania dociera średnio:
    - 80-90% umówionych, mających staż pracy powyżej 5 lat.
    - 30-50% umówionych, ze stażem 1-5 lat.
    - 10-20% umówionych ze stażem 0-1 lat.
    - do 10% umówionych, będących studentami zaocznymi.
    B. 1 osoba na 10 z tych, co nie docierają wysyła e-mail lub
    dzwoni z przeproszeniem, ale zwykle "po czasie".
    C. 20-30% kandydatów zapoznaje się z wiadomościami na temat
    firmy lub stanowiska wtedy, gdy w ogłoszeniu podawany jest
    link do firmowej strony www.
    D. poniżej 1% tzw. listów motywacyjnych zawiera konkretne
    (zamiast frazesów) uzasadnienia, odnoszące się bezpośrednio
    do treści ogłoszenia i oferowanego stanowiska.
    E. do 50% CV, w których podawana jest znajomość programu MS
    Office, zostało sformatowanych za pomocą spacji.
    Ta ciekawa statystyka jest prowadzona ponad rok i dotyczy
    rekrutacji do kilkunastu różnych firm, na różne stanowiska
    i rodzaje umowy.

    Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia :).
    Skoro taki podział procentowy występuje u kandydatów, to dlaczego
    u pracodawców ma być inny? Przecież tam pracują takie same osoby!

    J.K.
    --
    http://rsnb.republika.pl