PracaGrupypl.praca.dyskusjeLekceważenie kandydatów › Re: Lekceważenie kandydatów
    From: "sidcom" <c...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Lekceważenie kandydatów
    Date: Mon, 9 Jan 2006 20:02:38 +0100

    Witam,
    dzisiaj zadzwoniłem do firmy, której wysłałem swoje cv i list motywacyjny -
    niestety bez odzewu ze strony firmy. Zadzwoniłem tam i poprosiłem o
    przełączanie mnie do działu kadr - niestety Pani która odebrała telefon,
    odmówiła tłumacząc, że nie mają żadnego obowiązku informowania ludzi o
    czymkolwiek składających podanie o prace.

    Wiedząc, że prawie każda firma prosi o umieszczenie w aplikacji znany tekst
    odnośnie danych osobowych, postanowiłem poczytać ustawę o ochronie danych
    osobowych.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0883.htm

    najważniejsze co mnie zaiteresowało to:

    Art. 32. 1. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania
    danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo
    do:
    1) uzyskania wyczerpującej informacji, czy taki zbiór istnieje, oraz do
    ustalenia administratora danych, adresu jego siedziby i pełnej nazwy, a w
    przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna - jej miejsca
    zamieszkania oraz imienia i nazwiska,
    5. Osoba zainteresowana może skorzystać z prawa do informacji, o których
    mowa w ust. 1 pkt 1-5, nie częściej niż raz na 6 miesięcy.

    możliwe, że kiedy jeszcze raz zadzwonie do tej firmy i powołam się na
    ustawę, miła Pani będzie musiała mnie przełączyć do działu kadr ponieważ mam
    prawo do uzyskania informacji, w końcu to dział kadr zbiera informacje o
    mnie.
    Co o tym myślicie ??

    pozdro
    sidcom