PracaGrupypl.praca.dyskusje › Łapówka - czy warto??

  • 11. Data: 2003-09-17 21:21:35
    Temat: Re: Łapówka - czy warto??
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "kazaan" <k...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > załatwić mi robotę od ręki. No a cóż to za praca? Jest to budżetówka, służba
    > mundurowa można powidzieć, stanowisko szeregowe, 8 godzinny dzień pracy, 5
    > dni w tygodniu i kosmiczne wynagrodzenie 1000 zł na rękę.
    > Wydaje mi się że trochę za dużo ktoś sobie zaśpiewał. Niedawno był np.
    > "casting" do Castoramy. Tam miejsce kosztowało tylko 500 zł. a zarobki
    > porównywalne. Znajomy musiał ostatnio zapłacić 1500$ haraczu w pewnym biurze
    > crewingowym, ale miesięcznie wynagrodzenie miał dwa razy większe. Tutaj
    > praktycznie pół roku za friko. Zdaję sobie sprawę że bez $ na dobrą robotę

    zeby zglosic ta osobe co bierze lapowy do prokuratora.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 12. Data: 2003-09-17 22:00:38
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "aga.p" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Informacje o sile supermarketow sa mocno przesadzone:))
    > Mieszkam doladnie miedzy trzema, a dwiescie metrow od mojego domu jest
    > targowisko. I jak myslisz, dokad cala dzielnica wedruje po swieze
    pomidory?
    > No wlasnie:))

    No z tymi pomidorami to był taki przykład, te na bazarach tez sa nakłuwane i
    są czerwone-zielone, ale sensu to nie zmienia, gdybym miał jakiemus fiutowi
    dac 6000 za jakąś marną pensje (bo pewnie nie prace), to wole je stracic i
    ryzykować w celu własnego (dobro)bytu.
    POzd
    Sławek

  • 13. Data: 2003-09-17 22:02:55
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > Frycowego nie _trzeba_ placic. Frycowe sie placi, bo mieczaki nie maja
    > odwagi powiedziec "nie".

    To nie tak jak myslisz...NIkt nie lubi placic komus za nic, nikt nie chce,
    ale nie kazdego stac na bunt.

  • 14. Data: 2003-09-17 22:23:16
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > To nie tak jak myslisz...NIkt nie lubi placic komus za nic, nikt nie chce,
    > ale nie kazdego stac na bunt.

    Czyli jest dokladnie tak jak mysle: mieczaki:))

    Widzisz ja z zasady nie daje lapowek. I wiesz co - jakos udaje mi sie
    pozalatwiac wlasne sprawy i dostac to o co prosze.
    To jest tak, ze przez lata przyzwyczailismi innych do brania lapowek. A to
    rozzuchwala. A ja nie znosze bezczelnosci i arogancji. I dlatego, jesli ktos
    sie pyta czy warto dac lapowke, to mna trzesie. Bo z jednej strony
    narzekamy, ze korupcja i ze nepotyzm, a z drugiej popieramy to naszym
    zachowaniem.

    Buntowalismy sie przeciwko wiekszym sprawom - czy naprawde tak trudno
    zawalczyc z lapowkarstwem?

    Pozdrawiam,
    Aga

  • 15. Data: 2003-09-17 22:26:34
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > No z tymi pomidorami to był taki przykład, te na bazarach tez sa nakłuwane
    > są czerwone-zielone, ale sensu to nie zmienia,

    No bo na bazarze to sie starocie kupuje. Na targu warzywa sa swiezutenkie:))
    Ale fakt, ten kolo mnie, to ponoc unikat:))

    A za 6 tysiecy, to mozna wlasny interes rozkrecic.

    Aga

  • 16. Data: 2003-09-18 00:46:55
    Od: "Yonnie \"Róża\"" <r...@g...pl>

    > Co o tym sądzicie?

    Dasz to (prawie) każdy na tej grupie Cię zgani.
    Nie dasz to nie będzie pracy i pewnie da kto inny...
    A poza tym to obecnie rządząca partia ma już niewiele
    czasu. Potem przyjdą ludzie z innej partii, znowu ktoś da,
    ktoś odejdzie i tak do za... niestety....

    Poza tym to każdy daje dobre rady, bo to nic nie kosztuje.
    Pani Miller z USA raczej z głodu nie umrze - nawet jakby
    w jednym dniu straciła wszystko to zawsze jakąkolwiek pracę
    (choćby fizyczną) sobie znajdzie.
    W Polsce to jest poważny problem - codziennie widzę
    na moim osiedlu starszych ludzi grzebiących w śmietnikach;
    nie wyglądają na żuli.

    Yonnie

    ---

  • 17. Data: 2003-09-18 07:16:59
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "Yonnie "Róża"" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W Polsce to jest poważny problem - codziennie widzę
    > na moim osiedlu starszych ludzi grzebiących w śmietnikach;

    i wlasnie przez takie podejscie ci ludzie musza grzebać w śmietniku....

    jak juz mowilem .. skontaktuj sie z ABW i daj ta łapówkę.... trzeba
    delikwenta umieścic w stosownej klatce....

  • 18. Data: 2003-09-18 07:29:44
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Yonnie \"Róża\"" <r...@g...pl> writes:

    > Poza tym to każdy daje dobre rady, bo to nic nie kosztuje.
    > Pani Miller z USA raczej z głodu nie umrze - nawet jakby
    > w jednym dniu straciła wszystko to zawsze jakąkolwiek pracę
    > (choćby fizyczną) sobie znajdzie.

    w Polsce jak zylam - przez 28 lat, to tez jakos nigdy lapowki ani nie
    dalam ani nie wzielam (chociaz mialam takie propozycje) i popatrz
    poradzilam sobie.

    czary mary.
    moja rodzina - matka, brat, siostra, bratowa, szereg rodzenstwa
    ciotecznego tez jakos bez dawania lapowek sobie radza - a zyja w
    Polsce.

    magia panie, no czysta magia, jak nic.
    szuru-buru-szewc-marchewka-wiadro.

    bez tego ani rusz ;)

  • 19. Data: 2003-09-18 07:55:51
    Od: Toshi <"bonza[spam]"@wp.pl>

    W artykule <bka39g$jmr$1@inews.gazeta.pl> Sławek napisal(a):

    > przez rok 500 zł na zycie i 500 zł na jakiegos miłego fi...a. Nie wiem w
    > jakim to miescie praca ( jak na miejscu to ceny kwatery odpadaja) , nie wiem
    > jaki masz zawod, ale... wodke mozna postawic , grzecznościowo (zagryche
    > niech se kupi). Skad wiesz, ze za miesiac ktos nie wezmie 3000 za to zeby
    > ciebie wywalili i przyjeli kogos innego? Wez te 6 tys, pojedz na giełde
    > wazywną, kup pomidorów, sprzedawaj na stoliku, lepiej na tym wyjdziesz.
    > Sławek

    mozesz tez zawsze zrobic jeszcze inaczej:
    idziesz do lapownika i rozmawiasz z nim jeszcze raz o konkretach finansowych
    na koniec mu oswiadczasz, ze rozmowa zostala nagrana i albo dostaniesz ta prace bez
    lapowki, albo z nagraniem pojdziesz do mediow ;-))))
    pozdrawiam

    Toshi

    P.S. Ale mam glopie pomysly! ;-)) Ale czasami mnie tak korci...

  • 20. Data: 2003-09-18 08:24:52
    Od: "kazaan" <kazaan(bez tego)@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Yonnie "Róża"" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dasz to (prawie) każdy na tej grupie Cię zgani.

    Właśnie podjęłem decyzję i dałem już odpowiedź tej osobie. Nie po to
    kończyłem studia i na renomowanej uczelni żeby za kasę dostawać się do
    roboty. Owszem mam rozmowę nagraną na dyktafonie (trzeba brać przykład z p.
    Michnika :) ) ale nie wykorzystam tego tylko z jednego powodu. Gdybym to
    zrobił to pracę straciłaby również osoba która mnie skontaktowała z tą
    osobą. A gdzie później ta kobieta po 40 z 3 dzieci gdzie znajdzie robotę??
    Ale faktem jest że to co się dzieje praktycznie w całej budżetówce to jest
    to jedno wielkie złodziejstwo. Poczynając od służby zdrowia (łapówka za
    przyjęcie na oddział, łapówka za operację) a kończąc na służbach mundurowych
    (łapówka za mandat, za odprawę). I to jest właśnie najgorsze, że osoby który
    mają pilnować porządku w naszym kraju są tak na prawdę na sprzedaż.
    Decyzję podjęłem już na samym początku. Z moim charakterem długo bym tam nie
    wytrzymał. Albo ja bym rozpiździł ten ich cały interes albo oni mnie.
    Wytrzymałem już prawie rok bez stałej pracy to jeszcze trochę wytrzymam. Mam
    nadzieję :(
    Zresztą tory mam blisko i pociągo jeżdzą co parę minut

    > Nie dasz to nie będzie pracy i pewnie da kto inny...
    Pewnie że da, tam jest dłuuuga kolejka chętnych