PracaGrupypl.praca.dyskusje › LO- eng

  • 1. Data: 2003-03-31 13:54:16
    Temat: LO- eng
    Od: "Mara" <n...@w...pl>

    Chcialabym w moim CV( w jezyku angielskim) umiescic informacje o edukacjiw
    szkole sredniej. Nie mam jednak pojecia jak zgrabnie przetlumaczyc: Liceum
    Ogolnoksztalcace im.AAA.

    Moze ktos z was ma jakis ciekawy pomysl?

    Mara

  • 2. Data: 2003-03-31 14:04:07
    Temat: Re: LO- eng
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Mara" <n...@w...pl> wrote in news:b69h85$iok$1@korweta.task.gda.pl:

    > Chcialabym w moim CV( w jezyku angielskim) umiescic informacje o
    > edukacjiw szkole sredniej. Nie mam jednak pojecia jak zgrabnie
    > przetlumaczyc: Liceum Ogolnoksztalcace im.AAA.
    >
    > Moze ktos z was ma jakis ciekawy pomysl?

    Moze tak :

    "LO im. AAA" - secondary school in Gdansk, Poland

    tlumaczenie nazw wychodzi niezrecznie

    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 3. Data: 2003-03-31 22:47:40
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On 31 Mar 2003 16:04:07 +0200, Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> wrote:

    >"LO im. AAA" - secondary school in Gdansk, Poland

    Raczej High School. Secondary tez jest poprawnym okresleniem, ale niedokladnie
    oddaje liceum jako ze oznacza kazda szkole pomiedzy podstawowka a studiami (a
    school of corresponding grade ranking between a primary school and a college
    or university) a zatem moze dotyczyc technikum, a nawet zawodowki (po ktorej tez
    mozna zrobic mature i isc na studia).

    Wedlug slownika:

    high' school n.
    1. a school attended after elementary school
    or junior high school and usu.
    consisting of grades 9 or 10 through 12.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 4. Data: 2003-03-31 23:59:48
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) wrote in

    /ciach.../

    > nie widzialam w zadnym cv amerykanskim zeby ktos pisal jakas
    > high school skonczyl. po co?

    Polska zasada - wpisujemy dwie ostatnie szkoly (z tym, ze podstawowki lepiej nie
    :-)).

    Pozdrawiam,
    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 5. Data: 2003-04-01 00:00:30
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Mara" <n...@w...pl> writes:

> [...]
    > Ogolnoksztalcace im.AAA.
    >
    > Moze ktos z was ma jakis ciekawy pomysl?

    nie wiem na jaki rynek to cv... ale jesli do firmy amerykanskiej, to
    jak masz skonczone studia, pisz tylko uzyskany stopien, np.
    BC in science, art (czy co tam masz)
    MA in biology (czy co tam masz)
    etc.

    nie widzialam w zadnym cv amerykanskim zeby ktos pisal jakas
    high school skonczyl. po co?

    ale jeslin nie masz wyzszego wyksztalcenia tylko srednie, to napisz
    "AAA High School at XXX" i tyle.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 6. Data: 2003-04-02 00:38:01
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On 1 Apr 2003 01:59:48 +0200, Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> wrote:

    >Polska zasada - wpisujemy dwie ostatnie szkoly (z tym, ze podstawowki lepiej nie
    :-)).

    A mnie sie wydawalo ze zasada jest taka - piszemy to co moze zainteresowac
    pracodawce. Czyli generalnie wyzsze, ale niekoniecznie wszystkie (jesli dla
    wlasnej satysfakcji zrobilo sie jakies podyplomowe lub drugi kierunek ktory moze
    bardziej szkodzic niz pomagac) a takze LO jesli jest to jakies znane i
    renomowane liceum, a takze chcemy sie pochwalic przy okazji jakimis szczegolnymi
    osiagnieciami z tego okresu edukacji.

    Kyniu

    --