PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odpowiedzialność pracownika

  • 1. Data: 2003-03-31 13:20:34
    Temat: Odpowiedzialność pracownika
    Od: Iktorn <i...@k...pl>

    Witam!

    Czy mozna w umowie z pracownikiem (umowa zlecenie) zastrzec jego
    odpowiedzialnosc za nieterminowe wykonanie pracy.

    Dajmy na to - jest projekt ktory nalezy wykonac w ciagu 2 tygodni. Jego
    niewykonanie bedzie sie wiazac z duzymi stratami firmy. Czy mozna czesc
    odpowiedzialnosci przeniesc na pracownika?

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --
    _ _ _ ___ ____ ____ __ _ Wiktor

  • 2. Data: 2003-03-31 18:16:42
    Temat: Re: Odpowiedzialność pracownika
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Iktorn napisał:

> [...]
    > niewykonanie bedzie sie wiazac z duzymi stratami firmy. Czy mozna czesc
    > odpowiedzialnosci przeniesc na pracownika?

    Mozna - polecam lekture KC - i nie jestes pracownikiem a tylko osoba
    zwiazana z firma umowa cywilna-prawna.

    Ale o ile pamietam - umowa zlecenia nie jest umowa skutku ale dzialania,
    wiec prawdopodobnie nie mozesz byc obciazony kara, jezeli brak skutkow
    nie wynikal z twojego zaniechania ani zlej woli - jestes wynagradzany za
    dzialanie a nie za efekt.

    Flyer

  • 3. Data: 2003-03-31 21:35:06
    Od: Iktorn <i...@k...pl>

    * Flyer <f...@p...gazeta.pl>:
    > Mozna - polecam lekture KC - i nie jestes pracownikiem a tylko osoba
    > zwiazana z firma umowa cywilna-prawna.

    A dlaczegó? to _b??dnie_ zak?adasz, ?e jestem pracownikiem? Jestem
    raczej potencjalnym pracodawc? :)

> [...]
    > wiec prawdopodobnie nie mozesz byc obciazony kara, jezeli brak skutkow
    > nie wynikal z twojego zaniechania ani zlej woli - jestes wynagradzany za

    No to mo?na, czy nie? Rozumiem, ?e w takim przypadku lepsza by?aby umowa
    o dzie?o?

    Zgoda - zag??biam si? w KC :)

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --
    _ _ _ ___ ____ ____ __ _ Wiktor

  • 4. Data: 2003-03-31 23:07:22
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Iktorn napisał:

    > A dlaczegóż to _błędnie_ zakładasz, że jestem pracownikiem? Jestem
    > raczej potencjalnym pracodawcą :)

    A to jakas obraza? ;) Tekst jest taki sam.

    Co do pytania - nie bede zaglebial sie w KC, ale o ile pamietam tam jest
    wszystko ladnie wylozone i rzeczywiscie umowa o dzielo jest lepsza (dla
    osoby wykonujacej chyba tez - wyzsze koszty uzyskania przychodu), bo
    zawierajacy umowe musi wykonac dzielo a nie pracowac nad dzielem - a to
    juz roznica.

    Flyer

  • 5. Data: 2003-04-01 09:25:30
    Od: Iktorn <i...@k...pl>

    * Flyer <f...@p...gazeta.pl>:

    > A to jakas obraza? ;) Tekst jest taki sam.

    Ale? sk?d, tylko zdziwi?em si? ?e tak od razu zak?adasz :)

    Dzieki bardzo za odpowiedz.

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --