PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Irlandii

  • 1. Data: 2003-03-31 11:17:22
    Temat: Praca w Irlandii
    Od: Jakub Głowacki <j...@p...pl>

    Witam Grupowiczów.
    Jestem pewien ?e pyta? i odpowiedzi na ten temat by?o bardzo
    wiele. Ja jednak zapytam po raz kolejny. Czy ktoœ interesowa? si?
    prac? w Irlandii w dziale IT. Jeœli tak to bardzo prosz? o informacje
    lub wskazówki, a obiecuj?, ?e odwdzi?cz? si? swymi informacjami.
    Dzi?kuj? z zainteresowanie i pozdrawiam.
    j...@p...pl

  • 2. Data: 2003-03-31 12:27:38
    Temat: Re: Praca w Irlandii
    Od: "Bod___" <p...@p...onet.pl>

    Ja jednak zapytam po raz kolejny. Czy ktos interesowal sie
    >praca w Irlandii w dziale IT. Jesli tak to bardzo prosze o informacje
    >lub wskazówki, a obiecuje, ze odwdziecze sie swymi informacjami.

    prosze na grupe, bo ja jestem b. zainteresowany

    pzdr
    b.

  • 3. Data: 2003-03-31 18:26:54
    Od: "Gosc" <u...@N...gazeta.pl>

    > Jestem pewien że pytań i odpowiedzi na ten temat było bardzo
    > wiele. Ja jednak zapytam po raz kolejny. Czy ktoœ interesował się
    > pracš w Irlandii w dziale IT. Jeœli tak to bardzo proszę o informacje
    > lub wskazówki, a obiecuję, że odwdzięczę się swymi informacjami.
    > Dziękuję z zainteresowanie i pozdrawiam.
    > j...@p...pl

    1)jest duza recesja w IT - zwolnienia, upadki firm, spadek plac itd.
    2)jezeli znajdziesz chetnego ktory Ciebie zatrudni nie ma zadnego problemu z
    pozwoleniem na prace

    na internecie sa publikowane praktycznie wszystkie ogolnodostepne ogloszenia
    o prace - nic tylko szukac, wysylac CV, itp.
    mozna zaczac od irishjobs.ie - tam sa i ogloszenia i adresy wielu
    rekruterow,
    monster.ie, www.irishtimesjobs.com itd itd...

    wiekszosc znajomych zwolnionych w czasie ostatnich dwoch lat a majacych
    ciagle prace w IT/telecom robi to w UK, Australii czy NZ. No ale probowac
    zawsze warto, mozliwe ze to co Ty umiesz jest komus potrzebne.
    Powodzenia

    Ps. zarowno pod wzgledem zarobkow jak i dostepnosci pracy UK jest
    zdecydowanie lepszym rynkiem

  • 4. Data: 2003-04-01 11:43:35
    Temat: Odp: Praca w Irlandii
    Od: "GreG" <g...@N...pl>

    Użytkownik "Gosc" <u...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ps. zarowno pod wzgledem zarobkow jak i dostepnosci pracy UK jest
    > zdecydowanie lepszym rynkiem

    A czy UK wprowadzila jakies programy preferencyjne na ksztalt irlandzkiego
    Work Authorisation? Bo jesli nie to sa marne szanse na legalna prace ze
    wzgledu na ochrone unijnego rynku pracy.
    Nie wiem, czy kazde panstwo Unii ma takie przepisy, ale aby zatrudnic
    pracownika spoza Unii pracodawca musi wykazac, ze przez jakis tam okres
    nie mogl zapelnic wakatu pracownikiem z wewnatrz Unii. Wydaje sie wiec to
    nie do przeskoczenia bez preferencyjnych zapisow.

    GreG

  • 5. Data: 2003-04-01 16:31:11
    Temat: Re: Odp: Praca w Irlandii
    Od: Janusz Szpilewski <j...@o...fr>

    GreG wrote:

    > A czy UK wprowadzila jakies programy preferencyjne na ksztalt irlandzkiego
    > Work Authorisation? Bo jesli nie to sa marne szanse na legalna prace ze
    > wzgledu na ochrone unijnego rynku pracy.

    Do niedawna byla Fast Track Visa, ktora dawala automatycznie zezwolenie
    na prace na pewnych stanowiskach (glownie IT) ale zniknela w polowie
    2002. Niestety raczej nie sadze zeby mozna bylo sie spodziewac duzych
    zmian przed wejsciem do Unii.