PracaGrupypl.praca.dyskusje › Komorki, midlety, programowanie w Javie a praca

  • 1. Data: 2003-03-31 10:48:56
    Temat: Komorki, midlety, programowanie w Javie a praca
    Od: "Szaman" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zaczalem ostatnio pisac midlety w Javie na telefony komorkowe (na razie
    tylko pod katem telefonow Siemens) w celu "edukacji wlasnej". Temat jednak
    jest ciekawy i wciagajacy. Mam jednak pewne watpliwosci czy da sie na tym
    zarobic...
    Jakie jest zapotrzebowanie rynku na tego typu programistow?
    Jakie jest zapotrzebowanie na midlety?

    Pozdrawiam

    Szaman

  • 2. Data: 2003-03-31 11:23:49
    Temat: Re: Komorki, midlety, programowanie w Javie a praca
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Szaman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakie jest zapotrzebowanie rynku na tego typu programistow?

    Java ma przyszlosc. Mysle ze predzej czy pozniej kazdy
    programista bedzie musial znac Jave.

    > Jakie jest zapotrzebowanie na midlety?

    Podejrzewam ze bedzie gwaltownie roslo by rownie
    gwaltownie spasc. Wykorzystaj ten moment.
    Powodzenia :)

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 3. Data: 2003-03-31 11:46:55
    Od: "Wakul" <W...@w...pl>

    Witam.

    A moze ktos ma juz jakies doswiadczenia w
    udostepnianiu/dystrybucji/udzielaniu licencji itp na tego typu
    oprogramowanie?

    Pozdrawiam
    wakul

  • 4. Data: 2003-03-31 12:00:15
    Od: Nahia <n...@p...onet.pl>

    _.--. Mon, 31 Mar 2003 12:48:56 +0200
    -<()> Szaman, s...@p...onet.pl:

    > Zaczalem ostatnio pisac midlety w Javie na telefony
    > komorkowe (na razie tylko pod katem telefonow Siemens)
    [...]

    nie wiem jak siemens, ale pare tygodni temu rozmawialam
    ze znajomym z nokii i mowil mi ze szukaja takich jak ty.
    moze sprobuj sie zainteresowac czy to aktualne?

    > Szaman

    Nahia, Department of Redundancy Department

    --
    "I am what I am, I do what I want"

  • 5. Data: 2003-03-31 12:01:57
    Od: "Szaman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Podejrzewam ze bedzie gwaltownie roslo by rownie
    > gwaltownie spasc. Wykorzystaj ten moment.
    > Powodzenia :)

    Taki mam zamiar :)

    Pozdrawiam

    Szaman

  • 6. Data: 2003-03-31 12:04:51
    Od: "Szaman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > moze sprobuj sie zainteresowac czy to aktualne?

    > Nahia, Department of Redundancy Department

    Mozesz mi dac jakis namiar na priv? Z gory dziekuje..

    Szaman

  • 7. Data: 2003-03-31 16:14:35
    Od: Janusz Gregorczyk <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Dnia 2003-03-31 14:00, Użytkownik Nahia napisał:
    > nie wiem jak siemens, ale pare tygodni temu rozmawialam
    > ze znajomym z nokii i mowil mi ze szukaja takich jak ty.
    > moze sprobuj sie zainteresowac czy to aktualne?

    Czy znasz może jakieś szczegóły? Na polskich stronach Nokii nie udało mi
    się uzyskać żadnych informacji na temat współpracy.

    Jeśli to możliwe, *bardzo* proszę o info na priv.

    Pozdrawiam.

    Janusz Gregorczyk - proxi(at)poczta.gazeta.pl

  • 8. Data: 2003-03-31 17:15:35
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Szaman napisał:

> [...]
    > zarobic...
    > Jakie jest zapotrzebowanie rynku na tego typu programistow?

    Czasami pokazuja sie jakies ogloszenia na pl.praca.oferowana - polecam
    lekture, zwlaszcza, ze praca w twoim przypadku jest pochodna
    zainteresowan, wiec nie masz problemu pt. - czym sie zajac.

    Flyer

  • 9. Data: 2003-03-31 18:16:31
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    WOJSAL napisał:

    > Java ma przyszlosc. Mysle ze predzej czy pozniej kazdy
    > programista bedzie musial znac Jave.

    Nie zgodzil bym sie.

    1. JAVA byla pomyslana jako jezyk mogacy obsluzyc wiele platform
    sprzetowych - jednak praktyczna dominacja konstrukcji opartej na i-32
    powoduje, ze takie rozwiazanie traci racje bytu;

    2. Dodatkow minusem tego jezyka jest jego powolnosc - moze nie widac
    tego na kompach z P4 2 GHz, ale w porownaniu do innych jezykow pisanych
    pod okreslone platformy JAVA zdecydowanie przegrywa;

    3. Proces "zuzycia" oprogramowania jest na tyle szybki, ze w momencie
    wymiany platformy przewaznie trzeba i tak zaladowac nowe oprogramowanie
    - JAVA nadawala by sie w sytuacji, kiedy oprogramowania nie trzeba by
    zmieniac, ale tylko platformy sprzetowe;

    4. Na plus - wiele narzedzi (SUNa) jest darmowych - pytanie tylko, kiedy
    ta "promocja" sie skonczy;

    5. W praktyce (patrz p.1) nawet wieloplatformowosc tego jezyka zaczyna
    szwankowac (inne rozwiazania na desktopy i inne na komorki);

    Podsumowujac - nie wierze w kariere JAVY w jej obecnym ksztalcie - jak
    dla mnie rynek sam siebie nakreca (nie pierwszy zreszta raz).

    Flyer

  • 10. Data: 2003-03-31 21:55:07
    Od: "Szaman" <s...@p...onet.pl>

    > 2. Dodatkow minusem tego jezyka jest jego powolnosc - moze nie widac
    > tego na kompach z P4 2 GHz, ale w porownaniu do innych jezykow pisanych
    > pod okreslone platformy JAVA zdecydowanie przegrywa;

    Zgadzam sie. Programy, czy tez aplety sa uruchamiane na tzw. wirtualnej
    maszynie Javy a nie bezposrednio na danym sprzecie. Porownujac ten sam
    program napisany w np. C++ czy w Javie pod wzgledem szybkosci wykonywania
    sie program w C++ zawsze "wygra". Tylko, ze to nie przekresla wszystkich
    zalet tego jezyka Java. Co raz wiecej roznych elektronicznych urzadzen
    wykorzystuje ten jezyk co samo w sobie sprawia, ze warto go znac.

> [...]
    > - JAVA nadawala by sie w sytuacji, kiedy oprogramowania nie trzeba by
    > zmieniac, ale tylko platformy sprzetowe;

    moje zdanie na ten temat w odpowiedzi na punkt 5.

    > 4. Na plus - wiele narzedzi (SUNa) jest darmowych - pytanie tylko, kiedy
    > ta "promocja" sie skonczy;

    Z tym to nie do konca jest tak. Wiekszosc narzedzi Sun jest darmowych ale
    tylko do prywatnego uzytku. Do pisania komercyjnych projektow trzeba wykupic
    licencje (niezbyt tanie).
    Nie dotyczy to zdaje sie tylko podstawowych pakietow typu J2SDK czy J2ME
    Wireless Toolkit, ktore sa darmowe i mozna wykorzystac je bez dodatkowych
    oplat do budowania komercyjnych projektow.

    > 5. W praktyce (patrz p.1) nawet wieloplatformowosc tego jezyka zaczyna
    > szwankowac (inne rozwiazania na desktopy i inne na komorki);

    Na komorki jest J2ME a na zwykle kompki J2SE lub EE. Uzywajac tylko
    podstawowego J2ME mozna bez wiekszych lub zadnych zmian uruchomic midlet na
    kazdej komorce obslugujacej Jave (jezeli tylko dobrze sie go napisze!).
    Problemy zaczynaja sie gdy uzywa sie pakietow dostarczanych przez
    poszczegolnych producentow telefonow, ktore czesto roznia sie pomiedzy
    kazdym z modeli produkowanych nawet przez tego samego producenta.

    > Podsumowujac - nie wierze w kariere JAVY w jej obecnym ksztalcie - jak
    > dla mnie rynek sam siebie nakreca (nie pierwszy zreszta raz).

    To Twoja opinia :)

    Tak czy inaczej moje pytania z pierwszego posta pozostaja otwarte..

    Pozdrawiam

    Szaman