PracaGrupypl.praca.dyskusje › LM i CV przez email

  • 1. Data: 2008-04-07 13:58:32
    Temat: LM i CV przez email
    Od: "FOX31" <f...@w...pl>

    Witam,

    Co piszecie lub co najlepiej napisać w samej treści maila wysyłanego w
    odpowiedzi na ofertę pracy? Czy LM i CV dodawany w załączniku zapisywać w
    formacie doc, rtf czy może pdf?

    Pozdr,
    FOX32

  • 2. Data: 2008-04-07 14:09:50
    Temat: Re: LM i CV przez email
    Od: Krzysztof Kordulasinski <k...@g...com>

    FOX31 wrote:
    > Witam,
    >
    > Co piszecie lub co najlepiej napisać w samej treści maila wysyłanego w
    > odpowiedzi na ofertę pracy? Czy LM i CV dodawany w załączniku zapisywać
    > w formacie doc, rtf czy może pdf?

    Mam w tym spore doswiadczenie i moge powiedziec tyle:
    - format plikow - moim zdaniem tylko i wylacznie DOC. Ja wiem ,ze PDF
    jest oryginalny (czy raczej byl pare lat temu), ale nie ma co na to
    patrzyc. PDF przydaje sie przy aplikacji na stanowiska w agencjach
    reklamowych, ale tam to juz jest wolna amerykanka. Ja aplikujac na
    stanowiska analityk/developer z reguly slalem samo CV w DOC'u
    - tresc maila - postaw sie na stanowisku pracodawcy. Czy myslisz, ze
    on chce czytac jeszcze dodatkowo maila? Dla niego mail ma byc tylko
    mozliwoscia sprawnego zorganizowania procesu rekrutacji. Co ja bym
    polecal, to jezeli pracodawca nie sprecyzowal dokladnie tego, co ma byc
    w temacie wiadomosci (np. numer referencyjny), to mozesz wpisac cos
    niestandardowego, np. miasto do ktorego aplikujesz albo aktualna date.
    Dlaczego? Poniewaz wtedy zwrocisz uwage mailem.

    pozdrawiam
    Pozor

  • 3. Data: 2008-04-07 14:17:23
    Od: "FOX31" <f...@w...pl>

    > - tresc maila - postaw sie na stanowisku pracodawcy. Czy myslisz, ze
    > on chce czytac jeszcze dodatkowo maila? Dla niego mail ma byc tylko
    > mozliwoscia sprawnego zorganizowania procesu rekrutacji.

    Pusty mail żle wyglada, wieć myślałem o tekście w stylu:
    Witam i zapraszam do zapoznania się z moją ofertą zawartą w załączniku.

    Pozdrawiam,
    Ignacy Iksiński

    FOX32

  • 4. Data: 2008-04-07 14:50:08
    Od: Krzysztof Kordulasinski <k...@g...com>

    FOX31 wrote:

    > Pusty mail żle wyglada, wieć myślałem o tekście w stylu:
    > Witam i zapraszam do zapoznania się z moją ofertą zawartą w załączniku.

    Czesto jest tak, ze pracodawca w ogloszeniu pisze jaka ma byc forma
    maila. Co do tresci, to tez zalezy od kontekstu, bo np. pracodawca
    chcialby miec przy okazji informacje, ktora forma rekrutacji okazala sie
    najlepsza, czyli moglbys zrobic dobre wrazenie piszac GDZIE znalazles
    oferte. Nie warto sie jednak rozpisywac, bo w 99% przypadkow nikt tego
    nie czyta. Nie warto tracic czasu. CV jest punktem wyjscia, a tresc
    maila, to przy okazji.

  • 5. Data: 2008-04-07 15:21:01
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    FOX31 wrote:

    > Pusty mail żle wyglada, wieć myślałem o tekście w stylu:
    > Witam i zapraszam do zapoznania się z moją ofertą zawartą w załączniku.

    oczywiscie ze pusty mail zle wyglada, tego typu zdanie jak najbardziej,
    ale pamietaj tez by w temacie maila byly wszystkie istotne informacje
    (imie, nazwisko, nazwa stanowiska, nr oferty itp...)

  • 6. Data: 2008-04-07 15:41:55
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    FOX31 wrote:

    > Pusty mail żle wyglada, wieć myślałem o tekście w stylu:
    > Witam i zapraszam do zapoznania się z moją ofertą zawartą w załączniku.

    będącą odpowiedzią na ogłoszenie z dnia XXXX w portalu/gazecie YYYY o
    pracę na stanowisku ZZZZ.

    Do tego jeszcze dodam, żebyś dokładnie przejrzał ogłoszenie, czy
    pracodawca nie umieścił jakichś instrukcji (np. format dokumentów,
    przesłanie lub nieprzesyłanie LM, obecności lub braku zdjęcia w CV,
    umieszczenie w temacie maila nr ref./nazwiska/stanowiska itp). Jeśli
    znajdziesz takie instrukcje to się do nich dostosuj nawet jeżeli
    uważasz, że będzie lepiej jak zrobisz po swojemu.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 7. Data: 2008-04-07 20:45:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 07 Apr 2008 16:09:50 +0200, Krzysztof Kordulasinski
    <k...@g...com> wrote:

    >Mam w tym spore doswiadczenie i moge powiedziec tyle:
    > - format plikow - moim zdaniem tylko i wylacznie DOC. Ja wiem ,ze PDF

    Wyślesz do mnie - polecisz do kosza.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 8. Data: 2008-04-07 21:35:19
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 07 Apr 2008 22:45:12 +0200, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    >Wyślesz do mnie - polecisz do kosza.

    Zaznaczasz to w ogłoszeniach, które dajesz, czy potencjalny aplikant
    sam musi się domyślić Twoich kompleksów?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 9. Data: 2008-04-07 22:10:54
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Maciej Bojko pisze:

    > Zaznaczasz to w ogłoszeniach, które dajesz, czy potencjalny aplikant
    > sam musi się domyślić Twoich kompleksów?

    E, przecież i tak wiadomo, że Trzypion odwali wszystkich po studiach i
    używających innych samochodów. Oraz lepszych od siebie. ;->

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Man is the only animal that blushes -- or needs to.
    -- Mark Twain

  • 10. Data: 2008-04-07 23:16:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 07 Apr 2008 23:35:19 +0200, Maciej Bojko
    <m...@g...com> wrote:

    >Zaznaczasz to w ogłoszeniach, które dajesz, czy potencjalny aplikant
    >sam musi się domyślić Twoich kompleksów?

    Potencjalny aplikant musi wykazać sie minimum inteligencji, czyli albo
    wysłać w formacie, który bedę mógł bazując na publicznie dostepnych
    informacjach zdekodować, albo też, co trudnym jest - zapytać.
    Osoby które zakładają, że 'każdy ma windows i worda' zdecydowanie nie
    są mile widziane.
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356