PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zamknięcie działalności gospodarczej

  • 1. Data: 2008-04-07 15:58:02
    Temat: Zamknięcie działalności gospodarczej
    Od: "Mav" <m...@m...mav>

    W jakim terminie i gdzie należy zgłosić zaprzestanie prowadzenia
    działalności gospodarczej?

  • 2. Data: 2008-04-07 18:55:53
    Temat: Re: Zamknięcie działalności gospodarczej
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    >W jakim terminie i gdzie należy zgłosić zaprzestanie prowadzenia
    >działalności gospodarczej?

    w terminie przyszłym, a gdzie? tak gdzie działalność zakładałeś czyli:

    urząd miasta/gminy, GUS, ZUS, US (jeśli jesteś watowcem o musisz jeszcze
    złożyć remanent vat).... no i potem jeszcze przez rok jakieś randki z us i
    zus (wezwania na kawę)

    uwaga na panie z zus, bo są tak zdesperowane ze gotowe są ci każdy numer
    wywinąć aby tylko nie stracić płatnika

  • 3. Data: 2008-04-08 17:09:23
    Od: "Mav" <m...@m...mav>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...na> napisał w wiadomości

    > w terminie przyszłym [...]

    Szperałem w Internecie i gdzieś znalazłem na informację, że trzeba zgłosić
    ten fakt w terminie do tygodnia czasu od dnia zaprzestania prowadzenia
    działalności. Nie mam tylko 100% pewności, że te dane są wciąż aktualne...
    Są?

  • 4. Data: 2008-04-08 18:39:56
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

> [...]
    > ten fakt w terminie do tygodnia czasu od dnia zaprzestania prowadzenia
    > działalności. Nie mam tylko 100% pewności, że te dane są wciąż aktualne...

    ja już nie pamiętam, problem tylko w tym że w us może to być tydzień a zus
    2 tygodnie, musisz poprostu przejść się po urzędach i spytać, albo zadzwonić

  • 5. Data: 2008-04-09 07:33:21
    Od: "Mav" <m...@m...mav>

    > ja już nie pamiętam, problem tylko w tym że w us może to być tydzień a
    > zus 2 tygodnie, musisz poprostu przejść się po urzędach i spytać, albo
    > zadzwonić

    Rozumiem, że można lub nawet trzeba zgłosić ten fakt po terminie zakończenia

    działalności? Czy jest to tydzień bądź dwa, nie odgrywa to już tak dużej
    roli.

    Najważniejsza jest dla mnie informacja, czy należy to zrobić przed czy po.

    Wolałbym tylko zawiesić działalność na pewien okres, ale obawiam się, że nie

    zdąży wejść w życie stosowna nowelizacja ustawy. Do tego jest jeszcze jeden

    problem. Obawiam się, że zawieszenie działalności może nie zwalniać z
    płacenia

    (ZUS) składki na ubezpieczenie zdrowotne. Znalazłem w Internecie jedynie

    informację, że nie będzie trzeba płacić składki na ubezpieczenie społeczne.

  • 6. Data: 2008-04-09 11:11:43
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Rozumiem, że można lub nawet trzeba zgłosić ten fakt po terminie
    > zakończenia
    > działalności? Czy jest to tydzień bądź dwa, nie odgrywa to już tak dużej
    > roli.

    trzeba to zrobić przed (na tyle przed żeby zmieścić się w tym tygodniu, czy
    dwóch przed, bo inaczej czeka cię sroga kara, a urzędasy ci tego nie
    przepuszczą!!!!!!!!!!)

    jak dobrze pamiętam to ja to zrobiłem na dwa przed (dla równego rachunku i
    prostoty rozliczeń zamknąłem działalność równo z końcem miesiąca (ale
    zgłosiłem to dwa tygodnie przed)

  • 7. Data: 2008-04-09 18:09:35
    Od: "Mav" <m...@m...mav>

> [...]
    >
    > jak dobrze pamiętam to ja to zrobiłem na dwa przed (dla równego rachunku i
    > prostoty rozliczeń zamknąłem działalność równo z końcem miesiąca (ale

    Dzięki za pomoc.

    Mam nadzieję, że możliwość zawieszenia działalności pojawi się wcześniej i
    nie będę musiał jej zupełnie zamykać...