PracaGrupypl.praca.dyskusje › LM i CV przez email

  • 11. Data: 2008-04-08 00:38:53
    Temat: Re: LM i CV przez email
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 08 Apr 2008 01:16:53 +0200, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    >Potencjalny aplikant musi wykazać sie minimum inteligencji, czyli albo
    >wysłać w formacie, który bedę mógł bazując na publicznie dostepnych
    >informacjach zdekodować, albo też, co trudnym jest - zapytać.

    Jeżeli nie jesteś w stanie otworzyć .doca, to kto inny tutaj nie
    zdołał przekroczyć pewnego minimum inteligencji.

    >Osoby które zakładają, że 'każdy ma windows i worda' zdecydowanie nie
    >są mile widziane.

    Słowem, jesteś przekonany, że do otworzenia dokumentów Microsoft
    Office potrzeba i Microsoft Office, i Windows? Nie zajmujesz się
    w firmie, Boże broń, komputerami?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 12. Data: 2008-04-08 05:58:37
    Od: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>

    Dnia poniedziałek 07 kwietnia 2008 23:35, Maciej Bojko napisał(a):

    > Zaznaczasz to w ogłoszeniach, które dajesz, czy potencjalny aplikant
    > sam musi się domyślić Twoich kompleksów?

    To nie muszą być kompleksy. Np. cała firma stoi na Linuksie czy BSD i
    kandydat ma na tym docelowo pracować i tym administrować. Powinien się
    wykazać i pokazać, że jest uniksowym człowiekiem.

    Co ciekawe, aplikacje na takie stanowiska przysłane w .doc są z reguły po
    prostu dużo słabsze od tych przesłanych w .pdf.

    --
    | pozdrawiam / greetings | powered by Centos, Gentoo and FreeBSD |
    | Kajetan Staszkiewicz | jabber,email,www: vegeta()tuxpowered net |

  • 13. Data: 2008-04-08 06:50:36
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 08 Apr 2008 02:38:53 +0200, Maciej Bojko napisał(a):

    > Jeżeli nie jesteś w stanie otworzyć .doca, to kto inny tutaj nie
    > zdołał przekroczyć pewnego minimum inteligencji.

    Zaraz zaraz, czy to znaczy, że ogłoszeniodawca ma umieć otworzyć .DOC,
    nawet jeśli nie ma Worda, a nie musi umieć otworzyć .PDF? :>

    Przecież to kuriozum jakieś. Praktycznie wszyscy moi znajomi wiedzą co
    zrobić żeby otworzyć PDFa, ale z plikiem DOC bez zainstalowanego Worda mało
    kto sobie poradzi.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 14. Data: 2008-04-08 07:31:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-08, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Zaraz zaraz, czy to znaczy, że ogłoszeniodawca ma umieć otworzyć .DOC,
    > nawet jeśli nie ma Worda, a nie musi umieć otworzyć .PDF? :>

    Słabo. Ty znasz jakąkolwiek dobrze radzącą sobie firmę, której pracownik
    odpowiedzialny za kontakt z klientem nie wie jak otworzyć dokument Worda?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2008-04-08 07:58:51
    Od: Krzysztof Kordulasinski <k...@g...com>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Wyślesz do mnie - polecisz do kosza.

    Spoko. Nie wysle do kogos, kto nie umie odczytac pliku DOC :) (bez obrazy)

    Tak na powaznie, to szukajac pracy widzialem z reguly prosby o plik
    WORD. Jezeli takiej prosby nie bylo wysylalem np. plik PDF. Jak sie
    potem okazywalo dostawalem spowrotem prosbe o wyslanie pliku WORD.
    Dlaczego? Poniewaz jak osoba z HR chciala przekleic tresc mojego CV do
    jakiegos firmowego formularza, to dzialo sie to, co z reguly z PDF'ami,
    czyli zle lamanie linii, zle odstepy miedzy wierszami. Wygladalo to
    paskudnie.
    Ja pracuje z plikami PDF od lata (glownie z technologia LiveCycle) i nie
    wiem czy zdecydowalbym sie wyslac CV w tym formacie.
    Swoja droga panie Adamie, rzeczywiscie kompleksy moze gdzie indziej, bo
    mi to smierdzi stronami WWW robionymi w notatniku.

    pozdrawiam
    Pozor

  • 16. Data: 2008-04-08 08:00:24
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    8 Apr 2008 09:31:41 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Słabo. Ty znasz jakąkolwiek dobrze radzącą sobie firmę, której pracownik
    > odpowiedzialny za kontakt z klientem nie wie jak otworzyć dokument Worda?

    Pracowałem w firmie, gdzie nie wszędzie mieli Worda zainstalowanego i wtedy
    biegali z pendrive'ami na stanowisko gdzie był :)

    Jednak nie o to mnie chodziło - chciałem raczej zwrócić uwagę, że jeśli nie
    mając Worda pracownik samodzielnie potrafi otworzyć plik .DOC to nie
    powinien też mieć problemów z otworzeniem .PDF.

    W ogóle byłem przekonany, że PDF jest zupełnie powszedni i wszyscy mają
    zainstalowane jakieś czytniki. Po prostu nie wyobrażam sobie firmy, gdzie
    jest komputer podłączony do internetu bez czytnika PDF :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 17. Data: 2008-04-08 08:10:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Krzysztof Kordulasinski pisze:

> [...]
    > jakiegos firmowego formularza, to dzialo sie to, co z reguly z PDF'ami,
    > czyli zle lamanie linii, zle odstepy miedzy wierszami. Wygladalo to

    A ja jak szukałem pracy zazwyczaj nie widziałem wymagania, by był CV
    bylo w dokumencie worda, byla tylko jedna firma, ktora w odpowiedzi
    przyslala mi by w pewnym szablonie worda cos wypelnic i odeslac ale to
    byla firma, w ktorej panowaly zasady ala AnyUser. Mieli niesamowite
    wrecz wymagania, ok porozmawialismy podczas rozmowy, moja osoba ich
    zainteresowala, zapytano o to ile bym chcial zarabiac, podalem 2 kwoty:
    na okres probny i po okresie probnym, gosc popatrzyl na ta pierwsza i
    powiedzial, ze jak przez 2 lata bede dobrze pracowal, to moze dostane
    jakies kierownicze stanowisko i moze z premia bede mial taka pensje...
    Jakoś nie mialem ciagat by zmniejszyc moje wymagania finansowe, w
    nastepnej firmie podalem wieksze i dostalem prace bez problemow. CV
    droga elektroniczna wysylam w formacie PDF-a.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 18. Data: 2008-04-08 08:19:31
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Kajetan Staszkiewicz pisze:

    > To nie muszą być kompleksy. Np. cała firma stoi na Linuksie czy BSD i
    > kandydat ma na tym docelowo pracować i tym administrować. Powinien się
    > wykazać i pokazać, że jest uniksowym człowiekiem.

    Bzdura. Wykazać to on się ma na rozmowie i *zawartością* CV. Nie tym,
    czego używa jako stacji roboczej.

    > Co ciekawe, aplikacje na takie stanowiska przysłane w .doc są z reguły po
    > prostu dużo słabsze od tych przesłanych w .pdf.

    Ta, zwłaszcza jak są wersjami tego samego dokumentu w ODF.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Ignorance: When you don't know anything, and someone else finds out.

  • 19. Data: 2008-04-08 08:27:57
    Od: Krzysztof Kordulasinski <k...@g...com>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > nastepnej firmie podalem wieksze i dostalem prace bez problemow. CV
    > droga elektroniczna wysylam w formacie PDF-a.

    Koniec koncow nie ma to znaczenia w wiekszosci wypadkow. Jestem
    analitykiem systemowym, czy mam wysylac CV w UML'u albo w formie
    jakiegos SRS'a czy czegos takiego? Jezeli bylbym dzwigowym, to czy mam
    wyslac CV ze zdjeciem haka? Rozumiem, ze grafik komputerowy powinien
    wyslac "odjechane" CV i to szanuje. Mam wielu znajomych, ktorzy pracuja
    w tym zawodzie i ich zyciorysy robia wrazenie. Rownie dobrze mozna
    przeslac CV zarowno w formie PDF'a jak i DOC'a. Wtedy nie bedzie
    problemow, a pokazemy sie jako osoba, ktora rozumie ograniczenia innych
    osob.
    Swoja droga poruszyles ciekawy temat, ale niestety OT :)

    pozdrawiam
    Pozor

  • 20. Data: 2008-04-08 09:09:14
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-04-08 09:58 [Krzysztof Kordulasinski] napisał(a):

    > Spoko. Nie wysle do kogos, kto nie umie odczytac pliku DOC :) (bez obrazy)

    Nie chodzi o "umie". Chodzi o "może". pdf wyświetli się zawsze i
    wszędzie tak samo. doc jest uzależniony od środowiska, w którym jest
    tworzony i np. wymaga żeby czytający miał ten sam zestaw czcionek (bądź
    zdefiniowanych odpowiedników) co autor. Da się zrobić piekne CV w pdf,
    którego źródła w doc nie odczytasz prawidłowo nie siedząc przy
    komputerze autora. Popularność doca jest pochodną popularności stacji
    windzianych z office-m konfigurowanych na jedno kopyto ale ta się pomału
    kończy. Coraz powszechniej stosowane są formaty odt czy ods. Oferty w
    spamach nie przychodzą już w doc-ach czy xls-ach ale właśnie w pdf. pdf
    stał się oficjalnym formatem prezentowania treści w dokumentach
    udostępnianych na stronach internetowych.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::