PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca we Wloszech a podatki

  • 1. Data: 2008-04-06 10:33:39
    Temat: praca we Wloszech a podatki
    Od: "little.my" <m...@g...com>

    witam,

    czy ktos moze wie jak to jest z placeniem podatkow kiedy pracuje sie
    we Wloszech? Czy Polska ma podpisane z Wlochami jakies porozumienie?
    bede na umowe zlecenie ( tak chyba sie powinno tlumaczyc "contratto di
    collaborazione occasionale") i szef mi powiedzial ze nie musze
    wyrabiac sobie wloskiego NIPu i moge pracowac z moim polskim.
    Domyslam sie wiec ze podatek dochodowy zaplace w Polsce. Czy bedzie
    to jednak placone od razu, "na biezaco" czy dobiero jak wroce do
    Polski za kilka miesiecy. Przyznam szczerze ze zaskoczylo mnie to ze
    nie musze miec wloskiego "codice fiscale" bo w jednej agencji do pracy
    tymczasowej powiedzieli mi ze musze go miec jesli chce pracowac we
    Wloszech. Szef jest do niczego bo niby narzeka na to ze musi placic o
    30% wiecej podatku a jednak nie chce zebym sobie wyrobila nr NIP
    wloski. Sama nie wiem - moze cos kreci, a ja sie nie znam na prawie
    pracy, nie wiem jak to wszystko funkcjonuje wiec sie troche boje ze
    moge miec jakies problemy potem. na razie nie podpisalam umowy wiec
    wszystko jest do odkrecenia jakby co...
    Jesli ktos zna odpowiedz bede wdzieczna za pomoc:)