PracaGrupypl.praca.dyskusje › L4 kto płaci?

  • 1. Data: 2008-03-06 04:48:45
    Temat: L4 kto płaci?
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>

    Witam

    Temat mnie zainteresował. Trochę szperałem po Internecie ale nie znalazłem
    tego o co konkretnie chce zapytać. Powiedzmy, że pracownik zatrudnia się w
    firmie X na 3 miesięczny okres próbny. Po 2 tygodniach dostarcza L4
    pracodawcy i to L4 ciągnie się przez miesiąc. I tutaj pytanie czy pracodawca
    ponosi jakieś koszty? Czy też wynagrodzenie w całości (chyba 80%) za ten
    miesiąc płaci tak naprawdę ZUS. A jeżeli płaci pracodawca to jakie
    faktycznie koszty ponosi, jeżeli wynagrodzenie pracownika wynosi powiedzmy 2
    000 zł netto.

    Z tego co szperałem w google to jest coś wspomniane o tym, że za pierwsze 33
    dni płaci pracodawca no ale to by było trochę bez sensu bo nie chciał bym
    być wtedy w roli pracodawcy, który przyjmuje nowe osoby do firmy bo mogą go
    wtedy wykiwać i pójść sobie na chorobowe, a wynagrodzenie dostaną.

    A z innej strony :P no a co jeżeli firma X jest zaprzyjaźniona z
    pracownikiem i po koleżeńsku zatrudni go i da mu wynagrodzenie w wysokości
    50 000 zł miesięcznie (możemy sobie wyobrazić, że dany pracownik wie, że
    będzie chory np. czeka go hospitalizacja, która trwa 3 miesiące i wie o tym
    miesiąc wcześniej. Tak pytam teoretycznie :) bo jestem ciekawy jak ZUS to
    rozwiązał tak aby nie było nadużyć.

  • 2. Data: 2008-03-10 08:03:47
    Temat: Re: L4 kto płaci?
    Od: "puchaty" <m...@g...com>

    pierwsze 33 dni placi pracodawca ;>
    pozniej placi ZUS.
    Teraz mialo wejsc w zycie ze pracodawca bedzie placic 13 czy 14 dni pozniej
    ZUS.wysokosc swiadczen jest jak sie nie myle 80% "czystego" (czyli takiego
    jak masz na umowie) wynagrodzenia. 100% jest wtedy jak masz wypadkowe w
    pracy ;)
    jezeli zarabiales 2000 netto to masz 1600 netto wyplaty przez pierwszy
    miesiac ;>

  • 3. Data: 2008-03-10 08:37:07
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-03-10 09:03 [puchaty] napisał(a):

    > Teraz mialo wejsc w zycie ze pracodawca bedzie placic 13 czy 14 dni pozniej

    Nie miało wejść w życie tylko to dopiero propozycja projektu. W życie
    wchodzą ustawy uchwalone i ogłoszone.

    > ZUS.wysokosc swiadczen jest jak sie nie myle 80% "czystego" (czyli takiego
    > jak masz na umowie) wynagrodzenia. 100% jest wtedy jak masz wypadkowe w

    Się mylisz. Wynagrodzenie/zasiłek za czas niezdolności do pracy
    wypłacany jest na podstawie części składników wynagrodzenia uzyskanego w
    ciągu poprzednich 12 miesięcy (w niektórych wypadkach jeszcze
    wcześniejszego).

    > jezeli zarabiales 2000 netto to masz 1600 netto wyplaty przez pierwszy
    > miesiac ;>

    Niekoniecznie i nie zawsze. Jedynie zdarzają się takie przypadki.

    PS. Odpisuj pod postem i tnij cytaty.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::