PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS A OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH/lamanie prawa

  • 1. Data: 2008-03-06 07:47:17
    Temat: ZUS A OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH/lamanie prawa
    Od: "Anik" <a...@N...pl>

    dzien dobry
    Szanowni Panstwo mam jedno pytanie moze ktos z Panstwa odpowie
    ZUS chce ode mnie liste moich kontrachentów tzn ich dane osobowe ,
    kserokopie pieczatek firm gdzie sa nipy firm , regony sa to firmy z
    którymi kontaktował sie moj pracownik.

    czy ma do tego prawo , czy ja musze im udostepniac dane moich kontrachentów
    ?baze danych????
    Bardzo prosze pomozcie , mnie sie wydaje ze ustawa o ochronie danych
    osobowych zabrania takich działan a ZUS to nie Policja czy Prokuratura.

  • 2. Data: 2008-03-06 08:42:13
    Temat: Re: ZUS A OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH/lamanie prawa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Anik pisze:
> [...]
    > Bardzo prosze pomozcie , mnie sie wydaje ze ustawa o ochronie danych
    > osobowych zabrania takich działan a ZUS to nie Policja czy Prokuratura.

    Dane kontrahentów, czyli osób fizycznych prowadzących działalność
    gospodarczą lub dane innych firm, nie podlegają ochronie na podstawie
    ustawy o ochronie danych osobowych.

    Jednakże nadal pozostaje pytanie na jakiej podstawie ZUS żąda tych
    informacji i w jakim celu. Trudno coś dokładniej powiedzieć, nie znając
    szczegółów.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-03-06 09:49:39
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Anik wrote:

> [...]
    > Bardzo prosze pomozcie , mnie sie wydaje ze ustawa o ochronie danych
    > osobowych zabrania takich działan a ZUS to nie Policja czy Prokuratura.

    Proste, zapytaj ZUS na jakiej podstawie prawnej żądają tych danych, gdyż
    według twojej najlepszej wiedzy nie masz obowiązku udostępniać im tych
    danych, a ich udostępnienie nie leży w twoim interesie. Jak Ci podadzą
    podstawę prawną, to przeczytaj ją i sam oceń, czy im się należy.

  • 4. Data: 2008-03-06 10:05:49
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Bardzo prosze pomozcie , mnie sie wydaje ze ustawa o ochronie danych
    > osobowych zabrania takich działan a ZUS to nie Policja czy Prokuratura.

    Tu bardziej pasuje ochrona tajemnicy handlowej - ale ponieważ pracownicy
    ZUSu, jak i US i innych organów kontroli mają zapis o dostępie do informacji
    niejawnych - obawiam się że odniosą się do tego lekceważąco.
    Nie zmienia to jednak faktu, że pytanie o prawo i cel wejścia w posiadanie
    takich danych, warto wystosować.

    Pozdrrr... Reksio

  • 5. Data: 2008-03-06 10:25:46
    Od: "Anik" <a...@N...pl>

    zus chce sprawdzic czy pracownik który był przedstawicielem w terenie i
    specem od marketingu (obecnie pracownik jest na zwolnieniu 3 mc ) faktycznie
    kontaktował sie z klientami słowem czy pracował czy przypadkiem nie chce
    wyłudzic pieniedzy od tej instytucji.
    Ja rozumiem moge podac tel i nazwy firm ale kserokopie dowodów , pieczatek
    firm ? a skad mam wiedziec czy kto s nie sprzeda z ZUS mojej bazy
    danych???kontrachentów.
    Dodam ,ze ZUS nie wypłacił pracownikowi swiadczen do tej pory ja płaciłam za
    pierwsze 33dni starego roku i pechowo bo zwolnienie sie przeciagnalo na 2008
    r 33 dni nowego roku.

  • 6. Data: 2008-03-06 16:00:18
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Anik" <a...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktycznie kontaktował sie z klientami słowem czy pracował czy przypadkiem
    > nie chce wyłudzic pieniedzy od tej instytucji.

    I wystarczy. Niech dalej sobie sami sprawdzają w tych firmach. Ewidetnie ktoś
    chce sobie ułatwić robotę zbierając gotowy materiał dowodowy u Ciebie. A poza
    tym ścigany jest zdaje się ten pracownik a nie Ty i jest to sprawa między nim
    a ZUS-em, więc całkiem prawdopodobne, że w ogóle nic nie musisz, choć tu już
    lepiej zapytać prawnika :)

    e.

  • 7. Data: 2008-03-08 16:14:05
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    Anik pisze:
> [...]
    > Bardzo prosze pomozcie , mnie sie wydaje ze ustawa o ochronie danych
    > osobowych zabrania takich działan a ZUS to nie Policja czy Prokuratura.

    Wydaje mi się że każde pismo urzędowe powinno mieć podaną podstawę
    prawną więc ją przeczytaj. Jak nie ma to się o nią zapytaj.

    Coś mi świta że pisma bez podstawy prawnej można wywalać do kosza, ale
    nie jestem pewien - może to dotyczy tylko decyzji albo nie jest tak ostre.

    Pzdr.