PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto powinien zalatwic te rzeczy... Ja czy pracodawca?

  • 1. Data: 2005-04-17 16:39:10
    Temat: Kto powinien zalatwic te rzeczy... Ja czy pracodawca?
    Od: "Xoxol" <x...@g...pl>

    Witam
    Bylem ostatnio na rozmowie o prace ogolnie luzik, jednak przed podpisaniem
    umowy pracodawca kazal mi dostarczyc badanie lekarskie, oraz zaswiadczenie o
    nie karalnosci...
    Czy przypadkiem tych rzeczy nie powinien robic pracodawca ? ( prlacic za
    nie, oraz organizowac )
    Dodam ze zadna umowa jest jeszcze nie podpisana... jak dla mnie troche to
    dziwne...

  • 2. Data: 2005-04-17 17:24:46
    Temat: Re: Na koszt pracodawcy.
    Od: "bca" <p...@o...pl>

> [...]
    >nie karalnosci...
    >Czy przypadkiem tych rzeczy nie powinien robic pracodawca ? ( prlacic za
    Płaci pracodawca. Ale ty się musisz przebadać. Pracodawca (kadry) powinien dać
    ci dokument, który będzie uprawniał Cię do wykonania bezpłatnych badań w
    jakiejś wyznaczonej przez niego przychodni. Może być też tak, że ty wykonasz
    badania gdzie chcesz i pracodawca ci zwróci koszty, ale musisz to wcześniej
    uzgodnić z pracodawcą. Nie radzę na słowo, lepiej na piśmie.
    O niekaralności też na koszt pracodawcy.

  • 3. Data: 2005-04-17 17:35:39
    Od: "boletus" <b...@o...pl>

> [...]
    > nie, oraz organizowac )
    > Dodam ze zadna umowa jest jeszcze nie podpisana... jak dla mnie troche to

    Nie żartuj sobie ;-)

    Pozdrawia pracodawca

  • 4. Data: 2005-04-17 18:06:04
    Od: "Xoxol" <x...@g...pl>

> [...]
    wcześniej
    > uzgodnić z pracodawcą. Nie radzę na słowo, lepiej na piśmie.
    > O niekaralności też na koszt pracodawcy.

    Dzieki za info w takim razie bede musial z nimi porozmawiac bo jak dla mnie
    ta cala sytuacja wydaje sie byc troche smieszna... nie wiem czy warto sie
    pakowac w taka firme gdzie od samego poczatku juz zaczyna smierdziec z
    daleka...

  • 5. Data: 2005-04-17 19:01:25
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d3u727$r55$1@nemesis.news.tpi.pl boletus
    <b...@o...pl> pisze:

> [...]
    Zgodnie z art. 229 § 5 KP za badania wstępne, okresowe (i parę innych) płaci
    pracodawca. Może być tak, że ma on umowę z jakimś zakładem medycyny pracy i
    wtedy tylko wystawia Ci skierowanie zawierające opis stanowiska. Jeśli nie
    ma umowy albo zakład współpracujący z pracodawcą Ci nie odpowiada, robisz
    badania w dowolnym innym zakładzie mającym uprawnienia w zakresie medycyny
    pracy i przedstawiasz pracodawcy rachunek. Tak czy inaczej płaci on.
    Co do zaświaczenia o niekaralności nie umiem w tej chwili udzielić 100%
    pewnej odpowiedzi. KP tego nie precyzuje. IMO pracodawca może zarządać
    przedstawienia takiego dokumentu (koszt 50 zł). Poza tym może sam Cie
    sprawdzić, ale pod warunkiem, że jesteś już pracownikiem, czyli po
    podpisaniu umowy.

    Jotte

  • 6. Data: 2005-04-17 19:04:11
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d3ubro$j1n$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@W...pl> pisze:

    Przepraszam, podpiąłem się pomyłkowo w złe miejsce. To odpowiedź dla Xoxola.

    Jotte

  • 7. Data: 2005-04-17 19:05:04
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d3u3oa$952$1@nemesis.news.tpi.pl Xoxol <x...@g...pl>

  • 8. Data: 2005-04-17 19:15:47
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Xoxol" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    podpisaniem
    > umowy pracodawca kazal mi dostarczyc badanie lekarskie, oraz

    Co do badań lekarskich. Musisz mieć skierowanie. Lekarze medycyny pracy
    nie chcą wystawić zaświadczenia, zbadać jeżeli nie mają skierowania od
    pracodawcy, z zanaczeniem na jakie stanowisko, jakie są zagrożenia itp.
    Takie badania są wykonywane na koszt pracodawcy. Pracodawca nie może cię
    dopuścić do pracy, jeżeli nie ma zaświadczenia od lekarza, że na tym
    stanowisku możesz pracować. Tak więc jak najbardziej takie badania
    (wstępne, na koszt pracodawcy) powinno się robić przed podpisaniem umowy
    o pracę.

    Czasami pracodawcy chcą od zaświadczenia o dobrym zdrowiu (zwykłe
    zaświadczenie od lekarza rodzinnego). Wymagają go już na etapie
    rekurtacji, szczególnie jak praca ciężka w trudnych warunkach, bronią
    się zeby nie wpakować się w koszty, gdy wiadomo, że osoba nie przeszłaby
    tych normalnych badań.

    Co do zaświadczenia o niekarlaności. Pracodawca, poza przypadkami
    wymienionymi w przepisach (służba cywilna itp) nie może wymagać czegoś
    takiego! Nawet jak będzie to praca odpowiedzialna materialnie, itp.
    Jedynie jak ktoś ma takie zaświadczenie to może to być atutem przy
    rekrutacji, ale nie może być wymogiem (niezgodne z przepisami,
    dyskryminacja).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 9. Data: 2005-04-17 19:39:29
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Xoxol <x...@g...pl> wrote:

    > Czy przypadkiem tych rzeczy nie powinien robic pracodawca ? ( prlacic za
    > nie, oraz organizowac )

    Za świadectwo o niekaralności płacisz sam i występujesz o nie samemu.
    Tak - pracodawca może tego zarządać przed podpisaniem umowy.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 10. Data: 2005-04-17 19:42:17
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl>

    > Co do zaświadczenia o niekarlaności. Pracodawca, poza przypadkami
    > wymienionymi w przepisach (służba cywilna itp) nie może wymagać czegoś
    > takiego! Nawet jak będzie to praca odpowiedzialna materialnie, itp.

    Ciekawe stwierdzenie. A na jakiej to niby podstawie?
    Moze jakis paragraf?