PracaGrupypl.praca.dyskusjeKto powinien zalatwic te rzeczy... Ja czy pracodawca? › Re: Kto powinien zalatwic te rzeczy... Ja czy pracodawca?
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kto powinien zalatwic te rzeczy... Ja czy pracodawca?
    Date: Sun, 17 Apr 2005 21:01:25 +0200

    W wiadomości news:d3u727$r55$1@nemesis.news.tpi.pl boletus
    <b...@o...pl> pisze:

> [...]
    Zgodnie z art. 229 § 5 KP za badania wstępne, okresowe (i parę innych) płaci
    pracodawca. Może być tak, że ma on umowę z jakimś zakładem medycyny pracy i
    wtedy tylko wystawia Ci skierowanie zawierające opis stanowiska. Jeśli nie
    ma umowy albo zakład współpracujący z pracodawcą Ci nie odpowiada, robisz
    badania w dowolnym innym zakładzie mającym uprawnienia w zakresie medycyny
    pracy i przedstawiasz pracodawcy rachunek. Tak czy inaczej płaci on.
    Co do zaświaczenia o niekaralności nie umiem w tej chwili udzielić 100%
    pewnej odpowiedzi. KP tego nie precyzuje. IMO pracodawca może zarządać
    przedstawienia takiego dokumentu (koszt 50 zł). Poza tym może sam Cie
    sprawdzić, ale pod warunkiem, że jesteś już pracownikiem, czyli po
    podpisaniu umowy.

    Jotte