PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie umowy o prace - terminy

  • 1. Data: 2005-04-17 11:14:06
    Temat: wypowiedzenie umowy o prace - terminy
    Od: paszczak <p...@h...awaits.pl>

    Witam,
    jestem obecnie zatrudniony na umowe o prace na czas okreslony (12 mies),
    mam w umowie zastrzezoną mozliwosc zwolnienia sie z zachowaniem 2
    tygodniowego okresu wypowiedzenia.
    Wszystko wiec podpada pod przepis:

    § 2.1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub
    miesiąc albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w
    ostatnim dniu miesiąca.

    I teraz mam pytanie, jesli zloze wypowiedzenie jutro (18 kwiecien) to umowa
    ulegnie rozwiazaniu w sobote 30 kwietnia czy tez dopiero 7 maja w sobote?

    pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2005-04-17 12:20:44
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy o prace - terminy
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "paszczak" <p...@h...awaits.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mies),
    > mam w umowie zastrzezoną mozliwosc zwolnienia sie z zachowaniem 2
    (...)
    > I teraz mam pytanie, jesli zloze wypowiedzenie jutro (18 kwiecien)
    to umowa
    > ulegnie rozwiazaniu w sobote 30 kwietnia czy tez dopiero 7 maja w
    sobote?

    Za wypowiedzeniem umowa zostanie rozwiązana dopiero 7.05.2005.
    Jeżeli jesteś zainteresowany wcześniejszym rozwiązaniem umowy o pracę
    radziłabym pisemnie zwrócić się do pracodawcy z prośbą o rozwiązanie
    umowy o pracę na mocy porozumienia stron np. z dniem 30.04.2005 W tym
    pismie trzeba wyraźnie zaznaczyć, że w przypadku nieprzychylenia się
    pracodawcy do tej prośby składane przez Ciebie pismo jest równocześnie
    2-tygodniowym wypowiedzeniem umowy o pracę.

    wa

  • 3. Data: 2005-04-17 13:48:58
    Od: paszczak <p...@h...awaits.pl>

    Dnia Sun, 17 Apr 2005 14:20:44 +0200, wektor napisał(a):

> [...]
    > pracodawcy do tej prośby składane przez Ciebie pismo jest równocześnie
    > 2-tygodniowym wypowiedzeniem umowy o pracę.

    Dzieki. Jako ze moj szef raczej nie pojdzie mi na reke, pozostaje mi
    przeczekac te 3 tygodnie :(

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-04-17 19:50:18
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > Dzieki. Jako ze moj szef raczej nie pojdzie mi na reke, pozostaje mi
    > przeczekac te 3 tygodnie :(

    A mnie się wydaje, że możesz być "wolny" już 30.04.2005. Wystarczy
    spojrzeć do kalendarza.
    W pierwszym tygodniu maja jest tylko 4 dni robocze (a może nawet tylko
    3??). A "kosztują" one pracodawcę dodatkowe 2 dni urlopu
    wypoczynkowego za maj, ponadto kłopoty ze statystyką do GUS, również
    rozliczenia z ZUS. Najłatwiej zwalnia się pracownika z końcem
    miesiąca, mniej kłopotów. Ale może trzeba delikatnie "uświadomić"
    pracodawcę.

    wa